fbpx

Revolucionarni reduktor za EV na pomolu?

Da li je na pomolu revolucionarni reduktor prenosa za električne automobile nastao u spavaćoj sobi?

Sve je manje stvarno novih i originalnih ideja u automobilskoj industriji, o kojima se pre nije razmišljalo ili pokušavala primena. Međutim, na pomolu je nešto stvarno originalno – višestepeni prenos za električne pogone. Stiže iz Kanade, iz firme Inmotive, a ideja je brilijantna. Anthony Wong, tehnički direktor kompanije Inmotive, inače pasionirani biciklista, počeo je da razmišlja o menjaču na biciklu u pravcu šta bi se dogodilo kada bi, umesto da se lanac uz dosta buke premešta preko zupčanika, zupčanici se premeštali ispod lanca?
Rezultat ovakvog razmišljanja je prototip Ingear menjača za električna vozila, za koji se smatra da će dostići i prestići efikasnost koju trenutno nude reduktor sa helikoidnim zupčanicima koji su trenutno u upotrebi. Šta više, Inmotive tvrdi da se uz ovaj prenos može povećati autonomija električnih vozila za 7-15%, a ubrzanje za 15%.
Ingear nije CVT i nisu mu potrebne spojnice (kvačila) ili sinhroni. Zamenjeni su ekstremno robusnim BorgWarner Morse Hy-Vo lancem, koji pored toga što je tih, omogućava prenos ekstremno velikih obrtnih momenata. Trenutno, električna vozila koriste prvi i drugi stepen redukcije, nakon čega u prenosu sledi diferencijal. Ingear zamenjuje reduktor drugog stepena, tako što postaje integralni deo diferencijala, bez potrebe za dodatnim prostorom u kućištu. Sa pogonskog vratila, lanac preko lančanika prenosi snagu na lančanik pogonjenog vratila i tu se dešava Ingear “magija”. Uz treći lančanik stvara se trougao, u kojem je pogonjeni lančanik dvodelni i ima niži i viši stepen prenosa. Manji lančanik za niži stepen prenosa napravljen je iz pomičnih delova i može se bočno pomerati kada segmenti nisu uzubljeni u lanac, što se čini potpuno bez trzanja i buke. Promena stepena prenosa dešava se u milisekundi bez prekida protoka snage, ali jednostavnije, brže i efikasnije nego što se to događa kod CVT ili DCT menjača. Šta više, konstrukcija Ingeara dozvoljava i primenu modova rada kao što su Eco, Normal ili Sport.
Najbolje ideje rađaju se slučajno, a Wong je prvi model svog menjača napravio u gostinjskoj spavaćoj sobi, na maloj CNC mašini kupljenoj na eBay-u. Prvobitna ideja je bila da omogući promenu stepena prenosa do 300 o/min, sa primenom na vetrogeneratorima, međutim, prva verzija pokazala je da može da funkcioniše i do 1.200 o/min. Takođe, u prvim pokušajima umesto lanca prenos snage je bio preko remena od ugljeničnih vlakana, i u startu se pokazao kao veoma pouzdan. Glavni inženjer projekta Jarek Lutoslawski, shvatio je da se ceo sklop mora pojednostaviti kako bi bio prilagodljiv i pouzdan u serijskoj proizvodnji. Očekuje se da će u finalnoj verziji Ingear menjač koštati samo 125 evra po komadu i biće prilagodljiv vozilima različitih veličina. Trenutno, testiranja i procene vrše se na modelu Kia Soul EV.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

WRC – poginuo je Craig Breen

WRC – poginuo je Craig Breen fabrički vozač tima Hyundai tokom privatnih testova pred ...

Debitovao je Ram 1500 Revolution BEV Concept

Debitovao je Ram 1500 Revolution BEV Concept sa dva motora, tri reda sedišta i ...

Kad neće, onda neće…

Pobednik ovogodišnje trke 500 milja Indianapolisa je Takuma Sato, bivši vozač Formule 1. Senzacija ...

Toyota FT-Se najavljuje električnog sportistu

Toyota FT-Se najavljuje električnog sportistu u bliskoj budućnosti najvećeg proizvođača automobila na planeti Toyota ...

GMC+gusenice+sneg=

GMC Sierra All Mountain koncept osvaja neistražene delove planine Vail. GMC Sierra 2500HD All ...

Spremna je i Opel Insignia GSi Sports Tourer

Među Opelovim novitetima u Frankurtu naćiće se i Opel Insignia GSi Sports Tourer, sportski ...