fbpx

Rimac C_Two dobio zvanično ime i konačnu formu

Iako sa popriličnim zakašnjenjem, Rimac je predstavio konačnu serijsku verziju svog C_Two, koji je dobio i zvanično ime – Nevera

Rimac Automobili, tehnološka kompanija i proizvođač automobila iz Svete nedelje pored Zagreba, danas je, iako sa popriličnim zakašnjenjem ponajviše izazvanim Covid-19 pandemijom, predstavio serijsku verziju hiperautomobila, koji se sve do danas zvao C_Two.
Od danas Rimac Nevera puno je ime i prezime automobila koji od svog potpuno električnog pogona dobija 1914 KS, ima maksimalnu brzinu od 415 km/h, međunarodne homologacije i košta dva milona evra.
Rimac je C_Two predstavio na salonu u Ženevi 2019. godine, međutim, od tada do danas osnovna verzija prošla je kroz brojne modifikacije i prilagođavanja, ali uvek sa istim ciljem – da bude najbrži električni automobil na svetu, sa najboljim ubrzanje, ali isto tako, svakodnevno upotrebljiv i zabavan za vožnju.
Osnivač i CEO kompanije Mate Rimac kaže: “ To je to, ovo je automobil kakav sam imao na umu kada samo pre 10 godina krenuo u nemoguće putovanje. Rezultat našeg upornog i teškog rada je Nevera, naš hiperautomobil za obaranje rekorda”.
U svom nivou razvoja Nevere, Rimac i njegov tim su filozofiju da forma prati funkcionalnost, a ovakvu filozofiju je Adriano Mudri, šef dizajna, pretvorio u elegantni i funkcionalni dvosed, sa prepoznatljivim kravatama na bokovima, koji su omaž činjenici da je praktično ono što se danas kao kravata nosi širom sveta, nastalo u Hrvatskoj u 17. veku.
Pored dizajna koji privlači ili odbija kupce automobila, Nevera ima brojna originalna rešenja koja pored estetskog doživljaja imaju i svoju funkciju u smislu uvodnika vazduha ili aerodinamičkog elementa, koji doprinosi boljem hlađenju, manjem koeficijentu otpora ili stvaranju većeg aerodinamičkog potiska. Samo radi ilustracije, nezavisnim pomeranjem flapsa na prednjem odbojniku, flapsa na podu vozila, zadnjim difuzorom i zadnjim krilom, Nevera iz “Low Downforce” prelazi u “High Downforce” mod, menjajući otpor vazduha za 17%, i povećavajući aerodinamičku silu za 326%.
Jedinstvena baterija u obliku slova H je kapaciteta 120 kWh, i sastavljena je od 6960 ćelija. Ova baterija litijum/mangan/nikl baterija sposobna je da oslobodi 1.4 megavata struje. Četiri motora sa permanentnim magnetima pokreću svaki točak Nevere nezavisno, a maksimalno isporučuju 1914 KS i 2360 Nm obrtnog momenta. Umesto klasičnog ESP sistema u Neveru je ugrađen All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) sistem kontrole isporuke obrtnog momenta razvijen u Rimcu.
Do 100 km/h Nevera ubrzava stvarno nao nevreme – za 1.85 sekundi, do 200 km/h za 4.3 sekunde, a do 300 km/h za 9.3 sekunde. Popularni reper za merenje ubrzanja od ¼ mlje, Nevera savladava za 8.6 sekundi.
Rimac Automobili planira da proizvede 150 primeraka Nevere, a pre isporuke kupcu, svako pojedinačno vozilo će probati i proveriti Mate Rimac lično, i to overiti svojim potpisom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Zorana Mihajlović uručila priznanje za Automobil godine 2019.

Asocijacija automobilskih novinara u prisustvu potpredsednice Vlade Srbije Zorane Mihajlović uručila priznanja Na Beogradskom ...

Ogieru WRC pobeda na skraćenom Meksiko reliju

Sebastienu Ogeru je pripala ubedljiva pobeda u Toyoti na skraćenom Meksiko reliju zbog Covid- ...

SEAT je danas zvanično otvorio CASA SEAT

Nakon svoje virtuelne prezentacije 4. juna, CASA SEAT je danas prvi put otvorila svoja ...

Karma i Pininfarina najavili da će zajedno raditi na EV

Karma, startup za električne automobile rođen iz ostataka originalnog Fiskera, se udružio sa italijanskom ...

Sebastian Vettel napušta Ferrari na kraju sezone

Prema više izvora informacija Sebastian Vettel napušta Ferrari tim Formule 1 na kraju sezone ...

Formula E sve snažnija

Sezona Formule E 2017/18 završiće se 14. jula, a svi koji su bili skeptični ...