fbpx

Rimac C_Two dobio zvanično ime i konačnu formu

Iako sa popriličnim zakašnjenjem, Rimac je predstavio konačnu serijsku verziju svog C_Two, koji je dobio i zvanično ime – Nevera

Rimac Automobili, tehnološka kompanija i proizvođač automobila iz Svete nedelje pored Zagreba, danas je, iako sa popriličnim zakašnjenjem ponajviše izazvanim Covid-19 pandemijom, predstavio serijsku verziju hiperautomobila, koji se sve do danas zvao C_Two.
Od danas Rimac Nevera puno je ime i prezime automobila koji od svog potpuno električnog pogona dobija 1914 KS, ima maksimalnu brzinu od 415 km/h, međunarodne homologacije i košta dva milona evra.
Rimac je C_Two predstavio na salonu u Ženevi 2019. godine, međutim, od tada do danas osnovna verzija prošla je kroz brojne modifikacije i prilagođavanja, ali uvek sa istim ciljem – da bude najbrži električni automobil na svetu, sa najboljim ubrzanje, ali isto tako, svakodnevno upotrebljiv i zabavan za vožnju.
Osnivač i CEO kompanije Mate Rimac kaže: “ To je to, ovo je automobil kakav sam imao na umu kada samo pre 10 godina krenuo u nemoguće putovanje. Rezultat našeg upornog i teškog rada je Nevera, naš hiperautomobil za obaranje rekorda”.
U svom nivou razvoja Nevere, Rimac i njegov tim su filozofiju da forma prati funkcionalnost, a ovakvu filozofiju je Adriano Mudri, šef dizajna, pretvorio u elegantni i funkcionalni dvosed, sa prepoznatljivim kravatama na bokovima, koji su omaž činjenici da je praktično ono što se danas kao kravata nosi širom sveta, nastalo u Hrvatskoj u 17. veku.
Pored dizajna koji privlači ili odbija kupce automobila, Nevera ima brojna originalna rešenja koja pored estetskog doživljaja imaju i svoju funkciju u smislu uvodnika vazduha ili aerodinamičkog elementa, koji doprinosi boljem hlađenju, manjem koeficijentu otpora ili stvaranju većeg aerodinamičkog potiska. Samo radi ilustracije, nezavisnim pomeranjem flapsa na prednjem odbojniku, flapsa na podu vozila, zadnjim difuzorom i zadnjim krilom, Nevera iz “Low Downforce” prelazi u “High Downforce” mod, menjajući otpor vazduha za 17%, i povećavajući aerodinamičku silu za 326%.
Jedinstvena baterija u obliku slova H je kapaciteta 120 kWh, i sastavljena je od 6960 ćelija. Ova baterija litijum/mangan/nikl baterija sposobna je da oslobodi 1.4 megavata struje. Četiri motora sa permanentnim magnetima pokreću svaki točak Nevere nezavisno, a maksimalno isporučuju 1914 KS i 2360 Nm obrtnog momenta. Umesto klasičnog ESP sistema u Neveru je ugrađen All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) sistem kontrole isporuke obrtnog momenta razvijen u Rimcu.
Do 100 km/h Nevera ubrzava stvarno nao nevreme – za 1.85 sekundi, do 200 km/h za 4.3 sekunde, a do 300 km/h za 9.3 sekunde. Popularni reper za merenje ubrzanja od ¼ mlje, Nevera savladava za 8.6 sekundi.
Rimac Automobili planira da proizvede 150 primeraka Nevere, a pre isporuke kupcu, svako pojedinačno vozilo će probati i proveriti Mate Rimac lično, i to overiti svojim potpisom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Tesla Made in EU? Moguće, i to iz Nemačke

Kompanija Tesla je u potrazi za lokacijom u Evropi na kojoj bi mogla da ...

Nova Kia Rio dobila mnogo novih tehnologija

Elektrifikacija, ‘big car’ tehnologije i novi dizajn unapređenog Rija glavne su karakteristike predstavnika Kije ...

Mercedes predstavio svetlost za budućnost

Nova tehnologija pod imenom Digital Light obećava glavno svetlo visoke rezolucije, koje se projektuje ...

Land Rover Defender dobio V8 verziju sa 525 KS

Land Rover je predstavio dugo očekivani Defender V8 koji za modelnu godinu 2022 stiže ...

Mercedes-AMG One – potrajalo je ali je stigao

Mercedes-AMG One je najavljen kao hiperautomobil sa pogonom iz Formule 1 još 2017. godine ...

Apolo ponovo živi – stiže Apollo IE

Apollo Automobil je objavio teaser video svog predstojećeg hiper automobila pod imenom „IE“ koji ...