fbpx

Sledeća generacija Land Rovera neće deliti platformu

Aktuelni Defender i Discovery Land Rover pravi na istoj platformi i u istoj fabrici u Slovačkoj, ali biće promena

Foto: JLR

Aktuelne generacije Land Rovera Defender i Discovery ne samo da koštaju slično i da se proizvode u istom pogonu u Nitri u Slovačkoj, nego dele i identičnu D7 platformu. Previše sličnosti dovelo je do pada prodaje porodično orijentisanog Discoveryja, obzirom da su se kupci za istu cenu sve više orijentisali ka robusnijem i markantnijem Defenderu. Brojke su najbolji pokazatelj – Land Rover je u prvom kvartalu 2021. prodao 3.691 Discovery naspram 16.963 Defendera u istom periodu. Po Dscovery situacija će biti još gora kada u salone stigne produženi Defender 130 koji je pravi sedmosed, za razliku od Defendera 110 koji ima treći red sedišta ali ograničeno upotrebljiv.
Thierry Bollore CEO Land Rovera nagovestio je da će se ovakva situacija promeniti dolaskom novih generacija pomenuta dva modela.

Foto: JLR

Tačnije, Defender bi se trebao preseliti na novu MLA (Modular Longitudinal Architecture) platformu, koja će uskoro debitovati u novom Range Roveru i Range Rover Sportu. Naredni Discovery dobiće potpuno novu EMA (Electric Modular Architecture) platformu, koja bi trebala debitovati 2024. godine u blizancima Land Rover Discovery Sport i Range Rover Evoque.
Iako to se to po njihovim skraćenicama ne može zaključiti, obe pomenute platforme se modularna i prilagodljive, pa vozila mogu imati pogon od motora SUS, ali i potpuno električni pogon i neophodne velike baterije. I EMA i MLA osnova su odluke Land Rovera da postane potpuno elektrifikovana marka u tekućoj deceniji.
Obzirom da se aktuelni Defender pojavio prošle 2020. godine, jasno je da će se na pomenutoj novoj platformi naći tek krajem decenije, dok je aktuelni Disvovery debitovao 2017. i ranije će doći u fazu zamene za novi model, a pretpostavlja se da bi to moglo biti oko 2025..

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Još malo pa 1000 KS

Andy Cowell, šef za motore u Mercedes AMG Formula 1 timu kaže da će ...

Uspavanka za Formulu 1 se nastavila

Nakon današnje trke u Le Castelletu postavlja se pitanje čemu ulaganja stotina milona evra ...

Relaksirana letnja ponuda za Renault vozila

Renault uvek misli na svoje kupce, pa je tako ovog puta pripremio fantastičnu relaksiranu ...

Dostojanstven oproštaj od Alfa Romea 4C

Alfa Romeo 4C odlazi u penziju na kraju godine, ali će to učiniti dostojanstveno ...

BMW predstavio treću generaciju X6 na novoj platformi

BMW predstavio treću generaciju X6, svog najvećeg kupe-SUV-a Treća generacija BMW X6 postavljena je ...

Da li Evropska Komisija definitivno gasi SUS motore?

Prema predlogu Evropske Komisije, do 2035 nivo dozvoljene emisije CO2 biće nula – da ...