Aktuelni Defender i Discovery Land Rover pravi na istoj platformi i u istoj fabrici u Slovačkoj, ali biće promena
Aktuelne generacije Land Rovera Defender i Discovery ne samo da koštaju slično i da se proizvode u istom pogonu u Nitri u Slovačkoj, nego dele i identičnu D7 platformu. Previše sličnosti dovelo je do pada prodaje porodično orijentisanog Discoveryja, obzirom da su se kupci za istu cenu sve više orijentisali ka robusnijem i markantnijem Defenderu. Brojke su najbolji pokazatelj – Land Rover je u prvom kvartalu 2021. prodao 3.691 Discovery naspram 16.963 Defendera u istom periodu. Po Dscovery situacija će biti još gora kada u salone stigne produženi Defender 130 koji je pravi sedmosed, za razliku od Defendera 110 koji ima treći red sedišta ali ograničeno upotrebljiv.
Thierry Bollore CEO Land Rovera nagovestio je da će se ovakva situacija promeniti dolaskom novih generacija pomenuta dva modela.
Tačnije, Defender bi se trebao preseliti na novu MLA (Modular Longitudinal Architecture) platformu, koja će uskoro debitovati u novom Range Roveru i Range Rover Sportu. Naredni Discovery dobiće potpuno novu EMA (Electric Modular Architecture) platformu, koja bi trebala debitovati 2024. godine u blizancima Land Rover Discovery Sport i Range Rover Evoque.
Iako to se to po njihovim skraćenicama ne može zaključiti, obe pomenute platforme se modularna i prilagodljive, pa vozila mogu imati pogon od motora SUS, ali i potpuno električni pogon i neophodne velike baterije. I EMA i MLA osnova su odluke Land Rovera da postane potpuno elektrifikovana marka u tekućoj deceniji.
Obzirom da se aktuelni Defender pojavio prošle 2020. godine, jasno je da će se na pomenutoj novoj platformi naći tek krajem decenije, dok je aktuelni Disvovery debitovao 2017. i ranije će doći u fazu zamene za novi model, a pretpostavlja se da bi to moglo biti oko 2025..
Show Comments