fbpx

Prva vožnja: Renault Megane Conquest otvara novo poglavlje

Opšte je poznato da Renault s vremena na vreme voli da prednjači u stvaranju novih segmenata vozila

Prisetimo se modela koji su stigli iz Renaulta kao što su Avantime MPV sa troja vrata, čudnovati Twizzy EV, Clio V6, pa čak i maleni Wind roadster. Često se dešavalo da novi i drugačiji model završi karijeru neslavno, ali isto tako i da dobro osmišljena ideja već postojećeg, ali na drugi način, bude potpuni hit kroz više generacija. Naravno, tu mislimo na Clio, Captur i model Scenic. Ovog puta, Renault je ponovo napravio hrabar potez modelom koji na našim prostorima nosi ime Megane Conquest (Arkana za ostatak evropskog tržišta), a predznaci za ovaj SUV model sa kupe linijom vrlo su obećavajući, u šta smo mogli i da se uverimo na prvoj test vožnji u Zagrebu, u Hrvatskoj, i nije isključeno da bi ovaj model mogao otvoriti jedno novo poglavlje francuske marke. 

Novi Renault Megane Conquest na tržištu pojavio kao SUV sa zakošenim krovom, odnosno, kao Coupe SUV vozilo, kako proizvođač voli da ga deklariše, i, napada segment tržišta koji je, bar za sada, veoma prazan i do sada je bio rezervisan isključivo za premijum igrače. Pod time mislimo mislimo na Audi Q3 Sportback, BMW X2 i X4, kao i na Mercedes-Benz GLC Coupe. I ne, Renault n8e napada tržište premijum modela, niti se pravi to da radi, već sa Megane Conquestom donosi (relativno) pristupačnu ulaznicu u svet SUV modela sa zakošenom linijom krova u mejnstrim klasi. Osim Kije Xceed-a, koji ima znatno drugačije proporcije od Renaultovog kupe SUV-a, Megane Conquest je jedini model visokoserijskog proizvođača u ovom pomenutom mejnstrim C-SUV Coupe segmentu.

Renault Megane Conquest karakteriše zanimljiv i dinamičan dizajn sa koji stvara ozbiljan nastup vozila. Osim istaknute linije krova koja se vidljivo spušta ka zadnjim vratima, tu je i zaobljena bočna linija sa naglašenim blatobranima, kao i agresivni (pogotovo u R.S. Line opremi) prednji odbojnik u koji se stapaju prednji LED farovi sa dobro poznatim Renaultovim LED dnevnim svetlima u obliku slova “C”. Kao i kod većine SUV modela, plastični lukovi, pragovi i ostali donji plastični elementi nisu izostali i omogućavaju robusni izgled, dok se francuski proizvođač ponosi klirensom od tla koji iznosi 190 mm.

Renault Megane Conquest je 4,568 mm dug, 2,034 mm širok sa retrovizorima, i 1,576 mm visok, dok je međuosovinsko rastojanje 2,720 mm. Zasnovan je na dobro poznatoj Renaultovoj CMF-B platformi koja je ujedno osnova aktuelnog Clia i Captura, te sa pravom i preuzima određene pogonske jedinice dva modela. Radi se o elekrifikovanim benzinskim jedinicama u vidu 1,33 litarskog turbo benzinca u kombinaciji sa “mikro hibridnim” sistemom koji radi na 12 Volti u verzijama sa 140 KS i 260 Nm raspoloživih između 1,750 do 3,500 o/min i 160 KS. Jača verzija će biti dostupna od oktobra ove godine.

Kod modela opremljenih navedenim pogonskim jedinicama snaga se prenosi na prednje točkove preko sedmostepenog DCT menjača. U ponudi je i pravi hibridni pogon pod oznakom E-Tech koji se sastoji iz 1,6 litarskog benzinca snage 94 KS, glavnog elektromotora snage 36 kW (48 KS) i pomoćnog visokonaponskog elektropokretača-generatora od 15 kW (25.5 KS). Kad se sve sabere, Renault Megane Conquest E-Tech raspolaže sa maksimalnih 145 KS. Snaga isto kao i kod druge dve verzije prenosi isključivo na prednje točkove, ali ovog puta preko “dog-box” menjača sa F1 tehnologijom bez spojnice sa više režima rada.
Litijum-jonska baterija od 1.2 kWh na 230 V omogućava hibridnom sistemu da radi oko 80% u gradskoj vožnji na struju. Iako Renault već nudi plug-in hibrdne opcije u određenim modelima, za Megane Conquest je odabran sistem koji se sam dopunjava tokom vožnje i kočenja. Prema fabričkim podacima, ovo se prevodi u prosečnu potrošnju goriva od 4,8 litara na 100 km i emisiju štetnih gasova od 108 gr/km. Ubrzanje od nula do 100 km/h traje 10.8 sekundi kod E-Tech verzije.

U kabini se vidi i oseti da je Megane Conquest fokusiran ka tome da pruži pristupačni premijum osećaj. U zavisnosti od opreme, Megane Conquest može biti opremljen digitalnom istrument tablom dijagonale 4,2 inča, 7 inča ili 10,2 inča i centralno postavljenim digitalnim ekranom infotejment sistema osetljivim na dodir dijagonale 7 inča, tj. 9,3 inča u jačoj opremi.
Svi multimedijalni sistemi donose očekivane Apple CarPlay i Android Auto sisteme povezivanja sa pametnim uređajima, uz “over the air” ažuriranja softvera. Od bezbednosnih sistema tu su i adaptivni tempomat, automatsko kočenje u slučaju nužde, pomoć pri održavanju kolovozne trake i sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova već u osnovnoj opremi. Komande klime su poznate iz drugih Renault modela i lake za rukovanje, dok centralna konzola pruža dosta prostora za odlaganje sitnica. Hibridni E-tech modeli dolaze sa elektronskom ručicom menjača bez mehaničkog prenosa poluge.

Na vrhu paketa opreme nalzi se “R.S. Line” sportski paket za koji Renault smatra da će kupci najviše želeti. Ove varijante se razlikuju od onih sa oznakom Zen i Intens po tome što donose prednji podbranik, linije u crvenoj boji, crne aluminijumske naplatke i agresivniji zadnji odbojnik sa sa parom hromiranih izduvnih cevi. Unutra, Megane Conquest R.S. Line se razlikuje po kontrastnom crvenom koncu na sedištima i upravljaču, oblozi krova u crnoj boji, sportskim aluminijumskim papučicama gasa i kočnice, sigurnosnim pojasevima sa crvenim linijama i trimu instrument table i oplata vrata u izgledu karbonskih vlakana. Megane Conquest pruža izbor od sedam boja karoserije, od kojih je “Valencia” narandžasta dostupna isključivo uz R.S. Line paket opreme. Crni krov je opcija, a na raspolaganju je i izbor između tri vrste 17 inčnih i 18 inčnih naplataka.

Pored velikih džepova odlaganje stvari u vratima, nalaze se dobro dimenzionisana i udobna prednja sedišta sa velikim hodom po dužini, koji ujedno omogućava ljudima raznih visina da se udobno smeste. S obzirom da nismo imali priliku da se vozimo na zadnjoj klupi Megane Conquesta, sud o udobnosti i prostoru ćemo ostaviti za potpun test vozila.

Zahvaljujući velikom međuosovinskom rastojanju, Megane Conqiest se može pohvaliti i velikim prtljažnikom zapremine 513 litara, odnosno 438 litara kod hibrida.

Iako je interes kupaca za kupe automobile mejnstrim brendova drastično opao u poslednje dve decenije, rodila se želja za vozilima sa zakošenim krovom koja se nalaze na prilično praznom delu tržišta. Kad se to spoji sa trendom modernih SUV vozila dobija se recept za uspeh. Za kratko vreme koje smo proveli sa novim Megane Conquestom, on je ostavio vrlo dobar prvi utisak.

Ako gledamo stil i tehnologiju, francuski proizvođač na nivou poznatih premijum igrača, s tim da je po pitanju krajnjih performansi ipak nešto iza njih. Sa druge strane, upravo zbog toga, cena novog Megane Conquesta ostala je na visini mejnstrim proizvođača i nije zalutala u teritoriju premijum klase. Renault Megane Conquest Zen 1.33 Tce 140 EDC se kod nas već može kupiti po početnoj ceni od 23,490 evra, dok se za hibridnu E-Tech 145 u R.S. Line paketu opreme mora izbrojati 31,690 evra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Predstavljena je Škoda Enyaq RS iV

ŠKODA AUTO proširuje svoju RS porodicu još jednim potpuno električnim modelom – ENYAQ RS ...

Zima stiže, a kakav nam je akumulator, ne zna se…

Približava se zima, “omiljeno” doba godine za otkazivanje akumulatora, pa nije na odmet podsetiti ...

Fiat spremio dva nova izdanja modela 124 za Ženevu

Fiat zakuvava stvari u svojoj liniji 124 sa dva nova specijalna izdanja, koja će ...

Nemanja Jovanović treći u Bruku za CEE

Nemanja Jovanović osvojio odlično treće mesto u karting trci za CEE koja se vozila ...

Combo Life N1 – pouzdan partner za posao i porodicu

Peta generacija modela Combo je pravo čudo što se tiče prostranosti – Prepun je ...

Dok drugi grcaju Tesla nema problem sa mikročipovima

Dok proizvođači automobila šrom sveta muče muku sa mikročipovima, Tesla je našao rešenje brže ...