Jasno je da će se napredak u električnoj mobilnosti dešavati krupnim koracima, a Audi će ga napraviti već za 2022. godinu
Svaka evolucija ili nova generacija električnih automobila donosiće značajne napretke. A prema zvaničnoj informaciji koju je objavio Audi, unapređenja će se dešavati brže nego što smo navikli. Već za 2022. godinu Audi sprema ozbiljno unapređenje za e-tron i e-tron Sportback, svoje trenutno vrhunske električne SUV modele. Pri tome se ne radi o tradicionalnom “faceliftu” koji donosi nove farove i lajsne.
Audi e-tron i e-tron Sportback, predstavljeni 2019. i 2020., dobiće nove najvažnije i najskuplje delove – novu bateriju, efikasnije elektromotore i unapređenu elektroniku. Autonomija će biti povećana sa današnjih 400 kilometara, koliko obezbeđuje sadašnja baterija od 95 kWh, na 600 kilometara. Ovako brzo unapređenje i nije tako začuđujuće. Oba modela su postavljeni na modifikovanu MLB platformu, što znači da prelaskom na namensku električnu platformu dolaze i poboljšanja. A e-tron i e-tron Sportback su prvi električni modeli koje je Audi ponudio tržištu, pa je logično i što su modeli koji bi 2025. trebali dobiti naslednika, najverovatnije pod oznakom Q8 e-tron, koji će biti na originalnoj EV platformi.
Iako su se pojavila nagađanja da bi u Šangaju najavljeni Q6 e-tron na PPE platformi mogao zameniti oba modela, iz fabrike stižu informacije da se to neće dogoditi, iako će Q6 e-tron biti ponuđen u nekoliko karoserijskih verzija, uključujući i kupe crossover. Razlog je pre svega u činjenici da će biti dosta manji od e-trona i e-tron Sportbacka, a u biće pozicioniran u potpuno drugačiji tržišni segment. Radi ilustracije, Q6 e-tron biće “gabarita” aktuelnog Q5, ali prtljažnog prostora na nivou aktuelnog Q7, a platformu će deliti sa Porsche Macanom.
Show Comments