Kompaniji Rimac je baš krenulo – nakon premijere Nevere, većinski vlasnik Bugattija je Rimac Group
Po običaju, ispostavilo se da gde ima dima ima i vatre. Dugo se pričalo o mogućnosti da Rimac, tehnološka kompanija iz Hrvatske u nekom obliku preuzme Bugatti, a sada se to i obistinilo. Rimac i Bugatti su se ujedinili u nezavisnu kompaniju Bugatti Rimac LLC sa direkcijom u Hrvatskoj. Vlasništvo kompanije je podeljeno – 45% Bugatti Rimac LLC je Porsche a 55% Rimac Grupa. CEO kompanije je osnivač Mate Rimac, koji zadržava 37% akcija Grupe, Porsche 24%, Hyundai Motor Group 12%, a preostalih 27% mali deoničari. Članovi upravnog odbora Bugatti Rimac LLC biće CEO Porschea Oliver Blume, i zamenik predsednika Lutz Meschke.
Deo kompanije Rimac koji razvija pogonske grupe, baterije i komponente biće odvojen u posebnu diviziju Rmac Technology, i radiće nezavisno za potrebe drugih proizvođača na tržištu.
Bugatti i Rimac ostaju nezavisne marke i svaka će zadržati svoje pogone u Francuskoj i Hrvatskoj, ali će od 2023. kada bude bio završen Rimac Kamp centrala kompanije biti u Svetoj nedelji pored Zagreba, u ultra modernom pogonu koji će zapošljavati 2.500 radnika. Za sada, oko 300 radnika Bugatti Rimac LLC biće u Svetoj nedelji, a oko 150 u Molsheimu u Francuskoj.
Nova vlasnička struktura imaće velikog uticaja ba buduće modele, a pogotovo na Bugatti, koji je dobio pristup moćnim električnim pogonskim grupama koje je razvio Rimac, a koji mogu biti zamena za sada već poprilčno staru W16 pogonsku jedinicu koju koristi Bugatti.
Prema objavljenom planu, Rimac će nastaviti da razvija svoj novi model Nevera, kao i Bugatti svoj Chiron, a već se spominje mogućnost da Bugatti u ponudi ima verzije sa klasičnim benzinskim W16, ali i moćnim elektro pogonom, ili čak i hibridnim pogonom, a za očekivati je i da se Porsche dodatno “okoristi” novom alijansom.
Show Comments