fbpx

Bizaran epilog “trke” Formule 1 u Belgiji

Zbog loših vremenskih uslova, trka Formule 1 za Veliku nagradu Belgije nije ni vožena ali su proglašeni pobednici i dodeljeni poeni

Foto: Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202108280469 // Usage for editorial use only //

Trka Formule 1 za Veliku nagradu Belgije na stazi Spa Francorchamps praktično nije ni održana. Prvenstveno, planirani start je pomeren zbog vode na stazi i loše vidljivosti, ali se nakon višečasovnog čekanja, vremenska situacija samo dodatno pogoršala. Koliko je staza klizava, još u formacijskom krugu koji služi da se bolidi postave na startna mesta, osetio je Sergio Perez, koji je izleteo sa staze, udario u ogradu i oštetio prednji deo bolida.
Sve što je publika na stazi a pred TV ekranima širom sveta videla je par krugova za vozila bezbednosti, koji su ispunili pravilo da se trka može priznati kao vožena ukoliko traje sat vremena, a za to vreme se preveze više od dva kruga, ali manje od 75% dužine trke. Tako priznata trka donosi 50% poena koji se ostvaruju za regularnu trku.

Foto: Vladimir Rys // SI202108270427 // Usage for editorial use only //

To znači da su pobednici trke za Veliku nagradu Belgije proglašeni, a ceremonija proglašenja je regularno održana, ali su za plasman praktično uzeti rezultati jučerašnjih kvalifikacija, obzirom da preticanja iza vozila bezbednosti nije ni smelo biti. Pobednik trke je Max Verstappen za tim Red Bull, drugo mesto, i prvi plasman na podijum ostvario je vozač Williamsa George Russel, dok je treće mesto zauzeo Lewis Hamilton, vozač tima Mercedes-AMG.

Foto: Williams Racing

Verovatno će mnogi konstatovati da se trka za VN Belgije pretvorila u višečasovnu farsu, samo da bi se spoštovala TV prava i koliko toliko ispoštovali sponzorski ugovori, obzirom da trkanja nije ni bilo. Direktor trke Michael Masi i njegovi saradnici nisu dozvolili ni jedan jedini trkački krug, i već se mogu čuti mišljenja da publika sa staze ima treba da traži povraćaj novca. Da li je baš tako, ili nije je za diskusiju. Definitivno bezbednost mora biti na prvom mestu, ali čini se da je važniji problem, uz evidentno veoma lošu vidljivost, najveći problem bla mogućnost oštećenja bolida, koja u uslovima ograničenih budžeta nijeme nije bila potrebna. Kako bilo, Verstappenu je dodeljeno 12,5 poena, Russelu 10, a Hamiltonu 7.5.
Naredna trka za šampionat sveta Formule 1 vozi se već naredne nedelje na domaćem terenu za Maxa Verstappena, na potpuno renoviranoj stazi Zanvdoort, koja čak ima i dve parabolične krivine sa velikim nagibom u maniru ovalnih staza.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Hyundai prekida proizvodnju zbog koronavirusa

Hyundai prekida proizvodnju u svojih pet pogona u Južnoj Koreji zbog prekida u snabdevanju ...

Ott Tanak u Toyoti Yaris vodi na Monte Karlu

Nakon dva brzinska ispita prvog relija sezone, u vođstvu je Ott Tanak u Toyoti ...

Opel Zafira po Schwackeu šampion vrednosti za 2018.

Nezavisni posmatrači tržišta Schwacke i automobilski magazin Auto Bild su odlikovali vozila sa najstabilnijom ...

VW u Ženevi sa električnom “krstaricom” I.D. Vizzion

Volkwagen će u Ženevu doći sa konceptom I.D. Vizzion, koji bi lako mogao biti ...

Jeep Wrangler Rubicon 392 otkriven: off-road i 6.4 Hemi V8

Jeep je za 2021. godinu pripremio još jednu verziju veoma popularnog modela Wrangler Jeep ...

Koenigsegg postavio još jedan rekord

Agera RS je postigla prosečnu izmerenu brzinu od 444,6 km/h, čime je postala najbrži ...