fbpx

Uz nove vlasnike i Smart je stigao u SUV segment

Saloni automobila služe za pokazivanje – Smart je pokazao svoj prvi SUV ikada na IAA u Minhenu

Zove se Concept #1, napravio ga je Smart i predstavio na IAA u Minhenu, a prvi je SUV ikada sa amblemom marke najpoznatije po mikro automobilima. Zapravo, Smart uz novog suvlasnika (50% vlasništva drži Geeley), pravo ozbiljan zaokret, koji bi od tradicionalnog i večitog gubitaša trebao pretvoriti u profitabilnu kompaniju. A ono što je u Bavarskoj predstavio Smart, više nije ni mikro, ni malo.
Smart Concept #1 dug je čak 4.290 metara, što je za Smart ozbiljno veliko, ali ilustracije radi, bolje je navesti da je dužine električnog SUV-a Mercedes-Benza EQA, a vrlo sličan čak i ostalim dimenzijama. Smart Concept #1 je električno vozilo, ima aspiracije ka premijum segmentu, ali najzanimljiviji deo je da je spreman za serijsku proizvodnju, a kada se to bude desilo biće dvostruko “prvi”. Prvi električni Smart razvijen od starta kao EV, a biće i prvi SUV Smart.
A ambicije koje stoje iza ovog projekta nisu male. Merceds-Benz je zadužen za dizajn dok Geeley radi na inženjerskom delu celog projekta. U rezultatu, jasno je da je ovo Smart, ali isto tako da je ovo jedan mnogo ozbiljniji Smart, namenjen široj populaciji od modelne ponude koja se nije pokazala profitabilnom.
Smart Concept #1 ima sve ono što automobilska industrija trenutno najavljuje za blisku budućnost. Pored elektro pogona stižu i zanimljiva tehnološka rešenja kao što je otvaranje vrata na dodir, a i sama vrata koja se otvaraju jedna naspram drugih, potpuno eliminišući B stub. Pored toga, činjenica da su točkovi “ugurani” u same uglove vozila, jasno je da projekat teži maksimalno velikom međuosovinskom razamaku koji je 2.750 mm, kako bi se u enterijeru oslobodilo što je više prostora moguće.
Tehničkih podataka za sada nema, pa snaga pogona, veličina baterije i autonomija ostaju pod velom tajni. Jedino što znamo je saopštenje da će budući Smart SUV biti na platformi koju razvija Geeley, koji obećava da će vozilo biti maksimalno bezbedno i maksimalno dinamično u vožnji. Najave početka serijske proizvodnje za sada takođe nema.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW i4 dobija zvuk uz pomoć čuvenog kompozitora

BMW i4 će dobiti zvuk, tačnije zvukove, koje kreira čuveni nemački kompozitor i oskarovac ...

Mercedes Benz Vision EQS zvezda Frankfurta

Osim činjenice da odavno ima sopstvenu ogromnu halu u Frankfurtu, Mercedes Benz je predstavio ...

Aston Martin se ozbiljno širi

Aston Martin se ozbiljno širi i doživljava globalnu renesansu nakon dosta godina diskutabilnih uspeha ...

Bugatti uspešno isporučio 70. Chiron u 2017.

Bugatti je objavio da je uspešno isporučio 70. Chiron, model koji je ušao u ...

Astron Aerospace Omega 1 – SUS motor budućnosti?

Astron Aerospace Omega 1 verovatno je stigao na kraju karijere SUS motora, ali ono ...

Toliko o “down sizingu”!

Dok je kupaca biće i onoga što traže, a od Mercedesa se po pravilu ...