fbpx

Extreme E Concept najavljuje Cupru Tavascan za 2024.

Cupra Tavascan debitovaće 2024. godine, a kao najava na IAA u Minhenu poslužio je Cupra Tavascan Extreme E Concept

Sada je jasno da marka Cupra nije slučajno ušla u Extreme E šampionat koji se trkama električnih offroad automobila bori da skrene pažnju na globalne klimatske promene. Uz Tavascan Extreme E Concept, trkačko vozilo modifikovano da bude legalno za ulicu koji prikazan na IAA u Minhenu, Cupra je i zvanično najavila da će za 2024. godinu imati spreman jedan ekstremni, sportski i električni model.
Wayne Griffiths je morao ozbiljno da se izbori sa šefovima u Volkswagen Grupi kakao bi koncept prikazan po prvi put još 2019. u Frankfurtu dobio zelen svetlo za serijsku proizvodnju. Model tada prikazan imao je dva motora sa ukupno 310 KS, što veoma podseća na ekstremni VW ID.4 GTX koji je ove godine pokazan u formi koncepta sa baterijom od 77 kWh i autonomijom od 480 kilometara. Pomenuti ID.4 GTX i najavljena Cupra Tavascan dele identičnu MEB platformu, pa nije isključeno ni pogon i bateriju, obzirom da za sada nije previše tehničkih detalja objavljeno u vezi Cupre Tavascan. Jedino što je fabrika otkrila je zapravo manja baterija od 54 kW (kolika je ugrađena u koncept) i ubrzanje do 100 km/h za oko 4 sekunde.
Koncept koji je Cupra predstavila pak je zanimljiv i pored manjka tehničkih informacija. Gril hladanjaka i gotovo ceo prednji deo izrađeni u su tehnologiji 3D štampe, za koju Cupra tvrdi da eliminiše potrebu za skupim alatima i omogućava brzu i laku zamenu delova.
Veći deo karoserije izrađen je od lanenih vlakana, koji su prirodna zamena za ugljenična vlakna, čime se umanjuje štetan uticaj na okolinu u procesu proizvodnje karoserije. I pored ekološke savesnosti i prihvatljivosti, karoserija Extreme E koncepta sposobna je da izdrži opterećenja od pustinje do snega, kakvim je izložena u Extreme E šampionatu.
Antonino Labate šef strategije i poslovnog razvoja marke Cupra kaže da kompanija potpuno veruje u koncept Extreme E šampionata u kojem učestvuje, a koji propagira održivst, elektrifikaciju i raznovrsnost kao važne vrednosti.
Prema onome što je za sada objavljeno o atraktivnom Tavascan Extreme E koncept ukazuje da će tako izgledati druga generacija trkačkih vozila za Extreme E šampionat sledeće godine, samo ekološku još savesnija i prihvatljivija obzirom na ugrađene organske materijale. Cuvena vozačica i pobednica Dakar Relija Jutta Kleinschmidt kaže da ne može da dočeka da proba novu generaciju Extreme E automobila koja se priprema za narednu sezonu takmičenja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi biturbo za Insigniu Country Tourer

Uskoro sa proizvodnih traka počinje da silazi novi 2.0 biturbo dizel za model Insignia ...

Toyota otkrila novu generaciju modela RAV4

Toyota je pokazala novu generaciju modela RAV4, pred njenu globalnu premijeru na sajmu automobila ...

5* Akcija za dezinfekciju i održavanje klime u Hondi

Kompanija Delta Automoto poziva vozače Honda automobila da iskoriste priliku za dezinfekciju vozila Kompanija ...

Bottasu pol, Hamiltonu ograda

Trka za veliku nagradu Brazila nema više nikakvu važnost što se tiče pobednika, ali ...

Vraća se Lancia Delta Integrale 2026. godine, ali…

Novi CEO Lancie, Luca Napolitano, potvrdio je da će Lancia ponovo imati legendarni model ...

Bolje Ronaldo nego plate – hleba i igara bolje nego standarda u Fiatu

Najavljeni štrajk u fabrici Fiat neslavno je propao. Izgleda da je Italijanima fudbal važniji ...