fbpx

Volkswagen predstavio najsnažniji ID.4 GTX

Volkswagen je predstavio najsnažniju sportsku verziju ID.4 a ujedno i novu oznaku za svoje električne modele sportskijih performansi

Volkswagen je proširio svoju ID.4 porodicu, a uz najsnažniji električni crossover uveo i novu oznaku za najviši nivo modela sa elektro pogonom. Pored dosadašnjih i odavno tradicionalnih oznaka GTI, GTE i GTD, najsnažniji električni modeli biće označeni slovima GTX.
U skladu sa svojom GTX oznakom, upravo prikazani ID.4 ima pogon od dva elektromotora sa ukupno 300 KS, a fabrika obećava autonomiju od preko 450 kilometara. Iako svoju MEB platformu deli sa ID.3 električnim modelom koji je uveo ID porodicu u ponudu VW-a, obzirom da je nešto veći, ID.4 je omogućio ugradnju po jednom elektromotora za svaku osovinu.
Kao i kod drugih sportskih verzija svojih modela Volkswagen ID.4 je dobio posebne detalje na karoseriji u formi izmenjenih odbojnika, drugačije uvodnike vazduha, pa čak i zadnji spojler na vratima prtljažnika i krov crne boje. LED potpis na prednjim svetlima je specifičan za GTX verziju ID.4, isto kao i zadnja LED svetlosna grupa koja pri kočenju ispisuje slovo X.
I enterijer je dobio svoje jedinstvene detalje za GTX model, a među opcijama su i Premium sportska sedišta.
Po pitanju pogona, zadnju osovinu pokreće sinhroni elektromotor sa permanentnim magnetom sa 205KS, dok je pogon prednje osovine asinhroni elektromotor. Zajednički vozilu isporučuju 300 KS, ali proizvođač još nije sopštio uz koliki maksimalni obrtni moment. Ono što jeste otkriveno je da VW ID.4 GTX do 100 km/h ubrzava za 6.2 sekunde, a maksimalna brzina je limitirana na 180 km/h.
Pogon na svim točkovima je elektronski kontrolisan, tako da u svakom trenutku isporučuje optimalnu snagu kako po pitanju dinamičnosti vožnje taki i efikasnog trošenja energije. To znači da je osnovni i stalni pogon na zadnjoj osovini, a prednji pogon se uključuje kada se očekuje maksimalna snaga i trakcija sa podlogom.
U VW ID.4 ugrađena je litijum jonska baterija sa 24 ćelije kapaciteta 77 kWh, koja ima masu od 486 kilograma. Za ID.4 navodi se autonomija od preko 450 kilometara, koja može biti i veća ukoliko se shodno uslovima vožnje koristi i maksimalna rekuperacija strije pri usporenjima i kočenjima. Takođe opcioni Sports Plus paket dodaje i adaptivno ogibljenje kakvo se može dobiti i na R modelima Volkswagena.
Za ID.4 biće ponuđeno nekoliko osnovnih paketa opreme, a uz naviše pakete ići će veliki ekran infotejmenta osetljiv na dodir, dijagonale 12.0 inča. Na tržištu Nemačke, prodaja ID.4 GTX počeće na leto, a nakon toga na ostalim evropskim tržištima. Cena se za sada kalkuliše na oko 50.000 evra, ali uz subvenciju od 7.500 evra koju za VW ID.4 GTX odobrava Nemačka
Nezvanično, govori se da Volkswagenova R divizija radi i na pojačanoj sportskoj verziji ID.3, koji bi se mogao pojaviti pod oznakom ID.3 R, ali o tome ćemo tek pričati kada spekulacije budu ozvaničene.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Škoda je objavila skice karoserije koncepta Vision 7S

Skice spoljašnjosti potpuno električnog koncept automobila ŠKODA VISION 7S prikazuju novodizajnirani, upečatljivi prednji deo ...

Tesla traži 167 miliona dolara od bivšeg zaposlenog

Tesla je podneo tužbu protiv bivšeg zaposlenog koji je navodno ukrao poverljive fotografije i ...

Toyota samostalno preuzela pogon u Češkoj

Toyota Motor Europe jedini vlasnik dosadašnjih zajedničkih proizvodnih pogona TPCA, nastalih 2002. godine ulaganjem ...

Formula 1 – Velika nagrada Kanade Verstappenu

Formula 1 – Velika nagrada Kanade na stazi Gilles Villneuve u Montrealu pripala je ...

Predstavljeni novi Cupra Formentor i Leon

Predstavljeni novi Cupra Formentor i Leon, a osvežavanjem treba da nastave sa rekordnim rezultatima ...

Volkswagen odlučuje gde će graditi novi pogon

Volkswagen će do kraja oktobra odlučiti gde će graditi novi multibrend pogon Volkswagen Grupa ...