fbpx

Iz Stellantis pogona Mirafiori izlaziće i dva Maseratija

Stellantis Grupa pravi gigantsku reorganizaciju, a čuveni Mirafiori pogon u Torinu dobija sasvim novu namenu

Stellantis Grupa pravi gigantsku reorganizaciju resursa koje ima, a nove uloge neće biti pošteđen ni legendarni Fiatov Mirafiori pogon u Torinu. Ovaj pogon je po mnogo čemu istorijski za Fiat. Bo je centar ove marke, a u najboljim danima 70-ih godina prošlog veka zapošljavao je 50.000 radnika, a iz njega je izlazilo i po 600.000 automobila godišnje. Trenutno, ovaj pogon proizvodi Maserati Levante i novi Fiat 500.

Međutim, od istorije se ne živi, a da bi sačuvao radna mesta, ali i nastavio preorijentaciju ka karbonskoj neutralnosti i elektro pogonu, kompleks Mirafiori u Torinu dobiće potpuno novu ulogu. Stellantis je Mirafioriju dodelio proizvodnju dve nove limuzine Maserati koje će se nalaziti na novoj elektrifkovanoj platformi, a to će biti modeli Quattroporte i Ghibli.

Obzirom da će se nastaviti i proizvodnja Fiata 500, pa čak i povećati volumen proizvodnje ovog popularnog mališana, pogon Mirafiori, Stellantis će u jednoj fabrici proizvoditi modele sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, sa hibridnim pogonima, ali i električna vozila.
Za sada je neizvesna sudbina i uloga pogona Grugliasco, koji se nalazi samo četiri kilometra udaljen od pogona Mirafiori. Ono što Stellantis grupa za sada najavljuje je činjenica da niko neće ostati bez posla. Između ostaloj, svih 1.100 radnika pogona Grugliasco, dobiće svoja stalna radna mesta u Miraforiju, mada im neće biti velika novna. I do sada su prema potrebama proizvodnje radnici pogona Grugliasco povremeno bili angažovani u Mirafioriju. Praktično, nakon manje od 10 godina proizvodnje modela Maserati, pogon Grugliasco više neće proizvoditi automobile.
Najveći problem po Stellantis je činjenica da proizvodnja automobila u Italiji košta više nego u bilo kojoj drugoj zemlji EU. CEO Stellantisa Carlos Tavares, poručio je italijanskim sindikatima da je proizvodnja u Italiji skupa i neefikasna i da za identične modele košta i do četiri puta više nego u u pogonima PSA u Francuskoj i Španiji. Doduše, Tavares je potvrdio i da je ovakav negativan rezultat više rezultat loše prodaje automobila u Italiji, nego visoke cene rada italijanskih radnika.
Još u junu ove godine Stellantis je doneo oluku da reorganizuje proizvodnju u pogonu Melfi na jugu Italije, koji je najveći u Italiji. Dosadašnje dve proizvodne trake sjediniće se u jednu unapređenu, ali bez promene u kapacitetu proizvodnje. Od 2024. godine proizvodiće četiri modela srednjeg (C i D) segmenta različitih marki.
Pored svega navedenog, prošlog meseca Stellantis i Daimler su finalizovali planove o zajedničkoj proizvodnji baterija za vozila, a Termoli, jedna od tri giga fabrike za proizvodnju baterija nalaziće se 300 kilometara od Torina. Trenutno, pogon Termoli proizvodi motore sa unutrašnjim sagorevanjem, a u ceo proces promene namene fabrike uključila se i država Italija.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Musk svojom odlukom ugrozio kupce Tesle

Musk je svojom odlukom ugrozio vozače Tesle time što je naredio da se uklone ...

Hamilton i Mercedes pobedom krunisali sezonu

  Lewis Hamilton je krunisao još jednu sezonu u kojoj je osvojio titulu pobedom ...

Pravi jedno, pravi dobro

Isuzu je, barem kod nas poznatiji po kvalitetnim dizel motorima koje je izdašno koristio ...

Audi postavlja bezbednosne standarde za Dakar Reli

Mnogo pre nego što je javno objavljeno da će se Audi pojaviti na Dakar ...

Na prodaju (obe) polovine Renaulta 11 tajnog Agenta 007

Novi vlasnik se sigurno neće mnogo voziti ako kupi Renault 11 TXE kojim je ...

Yutaka Kawano – umetnost oblikovanja metala

Yutaka Kawano je Takumi majstor, majstor koji tečno i u maniru virtuoza kreira umetnost ...