fbpx

I Peugeot se uskoro oprašta od SUS motora

I Peugeot od 2030. godine postaje isključivo električna marka kada je tržište Evrope u pitanju

Linda Jackson, CEO Peugeota saopštila je da i ova francuska marka postaje potpuno električna i to već od 2030. godine, i da se kompanija priprema za tranzicioni period sa pogona od motora sa unutrašnjim sagorevanjem na elektro pogon. „Kada budemo prešli na nove Stellantis STLA Small, STLA Medium i TSLA Large platforme, svi naši modeli biće električni“ kaže Lnda Jackson i dodaje „Ali, isključvo električni modeli biće za evropske kupce, dok za ostala tržišta moramo zadržati atraktivnu ponudu modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
Ako se plan bude ostvario i od 2030. godine Peugeot bude nudio samo električne modele kupcima u Evropi, to će značiti da je na nultu emisiju prešao pet godina ranije u odnosu na propise koje uvodi EU, a koji na nultu emisiju obavezuju od 2035. godine. Praktično, Peugeot će unutar Stellantis grupe među poslednjima preći na elektromotore, obzirom da je DS to najavio za 2026., Alfa Romeo za 2027., a Opel za 2028. godinu.

Foto: Peugeot

Carlos Tavares, CEO Stellantos grupe kaže da grupacija za cilj ima prodaju od čak 70% u Evropi i 40% u SAD modela sa niskom emisijom, kao i potpuno bez emisije izduvnih gasova do 2030. Do sredine tekuće decenije svi modeli unutar Stellantis grupe preći će na četiri nove električne platforme (Small, Medium, Large i Frame za kamione), a ove platforme iako su projektovane kao električne od starta moći će biti konvertovane za pogon motorom sa unutrašnjim sagorevanjem za tržišta koji sporije budu prelazila na električna vozila.
Trenutnu ponudu Peugeota čini čak 70% elektrifikovanih, plug-in hibridnih ili električnih modela, uključujući i najpopularnije modele kao što su 2008 i 208, 308 i 3008, kao i kombije koje marka nudi u električnim verzijama. Samo 108 koji se uskoro gasi i 5008 nisu elektrifikovani. Prema najavi Linde Jackson prvi naredni model čije lansiranje se očekuje je novi 3008, ali prva žena Peugeot nije navela koje pogonske opcije će imati, mada se može pretpostaviti iste kao i 308 čiju osnovu preuzima 3008. Jacksonova kaže da već sada 20% prodaje modela 208 je električno, što je više od očekivanja, dok se 2008 sa elektro pogonom traži nešto manje, 10 do 15%, što ne malo ispod očekivanja. Kao razlog Jacksonova navodi da se 2008 bira kao prvi automobil u kući i od njega očekuje sposobnost putovanja na duže relacije, a da e-2008 kupci još uvek razmatraju da li adekvatan model za njihove potrebe.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi Q8 video serijal se nastavlja sa četvrtom epizodom

[1. jun] Četvrta i pretposlednja epzoda Audi Q8 mini serijala je objavljena, prve tri ...

Seat treba shvatati ozbiljno – stiže i električni el-Born

Volkswagenov brend Seat očigledno treba početi posmatrati mnogo ozbiljnije nego godinama do sada Seat, ...

Lakše je dizajnirati luksuzni nego mali automobil

Šef dizajna Volkswagena kaže da je mnogo lakše dizajnirati luksuzni ili hiperautomobil nego gradskog ...

Nova Fiesta je spremna

Počinje nemilosrdna borba u B segmentu. Samo što je VW predstavio novi Polo, i ...

Formula 1 bi mogla preći na dvotaktne motore od 2025.?

Pat Symonds izneo je više nego zanimljivu mogućnost o pogonskim jedinicama u Formuli 1, ...

Mazde CX-30 i MX-30 osvojile “Red Dot” nagradu za dizajn

Nove Mazde CX-30 i MX-30 su prepoznate i nagrađene na takmičenju “Red Dot: Product ...