fbpx

VW Grupa sledećeg meseca odlučuje o ulasku u Formulu 1

Volkswagen Grupa bi sledećeg meseca mogla odlučiti da li će Porsche ili Audi ući u Formulu 1 objavio je Frankfurter Allgemeine Zeitung

Foto: McLaren media Centre

Volkswagen Grupa je najavila da će početkom ove godine doneti definitivnu odluku o ulasku svojih marki Audi i Porsche u Formulu 1. Kako je objavio Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), nadzorni odbor Volkswagen Grupe bi to mogao učiniti tokom februara meseca. Argument za ulazak u Formulu 1 koja je popularna pre svega u Evropi, ali sve više i u drugim delovima sveta bio bi odličan za promociju brendova na azijskim tržištima i Americi, sagrasni su u VW Grupi, ali i svesni da bi bio veoma skup. Prema izveštaju Frankfurter Allgemeine Zeitunga, CEO Audija Markus Duesmann i Oliver Blume šef Porschea otvoreno su pristalice i zagovornici ulaska u Formulu 1. Aktuleni CEO Formule 1 je Stefano Domenicali, bivši prvi čovek F1 tima Ferrari, ali i vrlo uspešni CEO marke Lamborghini (u vlasništvu VW Grupe), koji sa nestrpljenjen očekuje odluku bivših kolega iz kompanije, pa čak ih požuruje, kako bi bi krenuo u marketing i ugovaranje TV prava “najbržeg cirkusa” sa novim, dodatnim argumentima. I CEO VW Grupe Herbert Diess je odavno zagovornik ulaska u Formulu 1, ali o svemu bi trebao da poslednju reč kaže nadzorni odbor čiji sastanak se očekuje krajem februara.
Iako se na prvi pogled Formula 1 ne uklapa u viziju budućnosti VW Grupe koja se okreće elektro pogonu, činjenica da će od 2026. Formula 1 postati karbonski neutralna većom ulogom elektromotora u pogonu i prelaskom na sintetičko gorivo otvara nove perspektive. Šta više, ne spominje se često, ali je za očekivati da bi Porsche, koji gradi svoju fabriku sitetičkih goriva, moga biti ekskluzivni dobavljač goriva za kompletan F1 šampionat.
Isto tako, kao što se može pretpostaviti, a navodi i Frankfurter Allgemeine Zeitung, Audi i Porsche žele da zajednički razviju pogonsku grupu kako bi smanjili troškove. Međutim, FAZ piše i da žele da nastupaju sa sopstvenim timovima a ne samo kao dobavljači pogonskih jedinica. I pored limita budžeta koji je na snazi u F1, posedovanje vrhunskog tima Formule 1 i dalje godinje košta nekoliko stotina miliona evra, a samo deo ulaganja može se vratiti kroz sponzoske ugovore.

Foto: Peter Fox/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202111060755 // Usage for editorial use only //

U svom izveštaju Frankfurter Allgemeine Zeitung navodi da su pregovori sa timovima Red Bull i McLaren u poodmakloj fazi, a po kojima je Audi ponudio kupovinu tima, a Porsche blisku kooperaciju sa Red Bullom. Navode nemačkog dnevnika već duže vreme znamo, glasno su i negirani od strane McLarena, ali potom i negacije ublažene stavom da je McLaren …“otvoren za tehnološku saradnju sa relevantnim partnerima i dobavljačima”.
Domenicali je u intervjuu za Auto Bild Motorsport pre nekoliko dana rekao da postoje pozitivni koraci u VW Grupi po pitanju odluke o Formuli 1. “Pred nama je važan mesec u pogledu odluke VW Grupe, bilo bi odlično ako bi se uključili, ali ne mogi da govorim u ime Volkswagena. Bio sam deo ove neverovatne Grupe nekoliko godina, i znam koliko naporno rade na budućnosti”, rekao je Domenicali početkom januara.
Međutim, put do Formule 1 nije ni lak ni jednostavan. Diess pokušava da kompaniju stvori manje glomaznom, “vitkijom” i efikasnijom, ali u tome nailazi na brojne prepreke. Njegov plan da iz Grupe izdvoji Ducati ili Lamborghini nije uspeo, a VW Gupa je postala još veća kupovinom International Corp. američkog proizvođača kamiona. VW je veći nego ikada i zapošljava 674.800 ljudi širom sveta.

Foto: McLaren media Centre

Posao sa McLarenom bi morao da prebrodi ozbiljne prepreke i ekonomske izazove. Tokom poslednje dve godine, legendarna marka se bori sa finansijskim poteškoćama. Prodala je i odmah iznajmila svoj centar u Wokingu u blizini Londona, prodala udeo u timu Formule 1 konzorcijumu američkih investitora, i prikupljala sredstva od starih i novih investitora, uključujući fondove suverena Bahreina i Saudijske Arabije. Iako nije zvanično potvrđeno, iz McLarena su se mogli čuti informacije da je Audi dao ponudu za kupovinu neodređenog dela tima, ali da McLaren nije bio zadovoljan predloženim iznosom. Ipak, ne treba smetnuti sa uma je je šef tima McLaren Andreas Seidl, bivši šef Porsche motorsporta, a nije daleko ni Jost Capito, šef tima Williams, nekadašnji vrlo uspešan direktor Volkswagen Motorsporta.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ecclestone nije znao da je izgubio počasnu funkciju!?

Bernie Ecclestone nije znao da mu je istekla počasna funkcija u Formuli 1 pa ...

NEVS kupio firmu za razvoj električnih motora u točku

Švedski startup za električne automobile, NEVS, saopštio je da je preuzeo Protean Electric, britansku ...

McLaren Speedtail stiže sa preko 987 KS

McLaren planira da otkrije duhovnog naslednika legendarnog modela F1 krajem ove godine, a sada ...

Test Hyundai Kona 1.6 T-GDI

Test Hyundai Kona 1.6 T-GDI otkriva nam potpuno novu drugu generaciju kompaktnog SUV-a iz ...

Volkswagen Jetta spremna za rekord na Bonevillu

Volkswagen će pokušati da obori rekord klase na „Bonneville Speed Week“ događaju sa modifikovanom ...

Uber autonomno vozilo odvezlo u fatalan sudar

Autonomno vozilo u operaciji Uber Tehnologija je udarilo i usmrtilo pešaka u državi Arizoni ...