U Formuli 1 ništa ne treba uzimati zdravo za gotovo, pa čak ni mogućnost zakopavanja ratnih sekira između Red Bulla i Cyrila Abiteboula
Formula 1 je prvenstveno biznis pa tek daleko iza toga sport. Publika, zbog koje najbrži cirkus postoji, traži, želi i očekije rezultate, mediji koji masno naplaćuju spajanje publike i događaja, a iza svega toga zpravo stoji biznis težak silne milijade u kojem termin “nikada” ne postoji. Najnovije vesti, koje su za sada spekulacije, potvrđuju da jednom neprijatelji ponovo mogu postiti prijatelji. Tačnije, poslovni partneri.
Dobro je poznato da je svoja najveća dostignuća tim Red Bull postigao sa Renault pogonskim jedinicama. Međutim, ništa ne traje večno. Došla je 2014. 1.6 V6 turbo motori sa komplikovanim hibridnim sistemima ušli su u bolide Formule 1, a u toj tranziciji Renault se nije najbolje snašao. Nedovoljne performanse i nepouzdanost zaustavili su jedno vreme nepobedivi Red Bull. A Red Bul je jednostavno rečeno bio kupac Renault motora, a ne partner, a što su više odmicali loši rezultati, sve teže reči su se razmenjivali izneđu Renault i Red Bulla, odnosno Cyrila Abiteboula, šefa Renaulta, i Christiana Hornera, šefa Red Bulla. Delovalo je da su njihovi odnosi i međusobne optužbe prešle granicu bez povrataka.
A da li su stvarno prešli, ili interes briše sve granice? Na poslednjoj trci sezone Formule 1 2021. u garaži tima Red Bull primećen je Cyril Abiteboul, i brže bolje počele su spekulacije, po kojima bi jednom neprijatelji mogli postati prijatelji. Abiteboul je na kraju sezone 2020. dobio otkaz u Renaultu zbog toga što je izgubio borbu za treće mesto u šampionatu. Međutim, Abiteboul zapravo i nije otišao daleko od Formule 1. Postao je konsultant firme Mecachrome, koja proizvodi Renault motore za Formulu 1. Spekulacije kažu da bi Abiteboul mogao postati šef Red Bull Powertrains, dela tima koji će biti zadužen za proizvodnju “sopstvenih” Red Bull pogonskih grupa. Sopstvenih Red Bull motora stavljamo pod navodnike obzirom da će to naredne četiri sezone (dok traju aktuelna pravila) biti motori prema konstrukciji, patentima i rešenjima koje je napravila Honda, a koja je otkupio Red Bull. Sa druge strane, Honda je glasno i jasno rekla Red Bullu da ne računa na pomoć u razvoju naredne generacije motora za pravila koja stižu 2026. godine.
Dok po jednom “kanalu” traju pregovori Red Bulla i Volkswagen Grupe po kojima bi u jednoj od mogućnosti Red Bull mogle pokretati Porsche pogonske jedinice od 2026., Abiteboul bi mogao biti šef proizvodnje motora za bolide Red Bull i Alpha Tauri, koji će, najverovatnije, tek dobiti ime po sponzoru koji je novčano “podupreti” njihovu proizvodnju.
Abiteboul je otvoreno rekao da jeste bio gost Red Bulla u Abu Dhabiju, tim pre što je primećen. Naravno, nije otkrivao detalje razgovora, ali je rekao da ljudi danas pamte razlike i rasprave koje je imao sa timom i Hornerom, ali zaboravljaju sve dobro što je urađeno toko saradnje. Pored toga rekao je: “Poštujem organizaciju (tim Red Bull) koja po svaku cenu želi da postigne svoj cilj a to su rezultati. U Renault u ponekad nedostajao takav stav da se pođe do krajnjeg cilja. Kada vidim strateške odluke koje su doneli Horner i Helmut Marko sa Verstappenom i Hondom, drago mi je da su im se na kraju isplatile”.
Prema informaciji koju je objavio Motorsport.com, na sastanku u Abu Dhabiju je pregovarano o saradnji, a obzirom na nekada jako loše odnose na relaciji Abiteboul – Horner – Marko, ovakav dogovor će ipak predstavljati šok angažman, mada i potvrditi da u Formuli 1 nikad ništa nije gotovo.
Show Comments