fbpx

Formula 1 -Red Bull neće praviti motore do 2026.

Honda se povukla iz Formule 1, ali će do kraja sezone Formule 1 2025. ipak proizvoditi svoje F1 motore umesto Red Bull Powertrains

Foto by Dan Mullan/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202110080092 // Usage for editorial use only //

Honda se povukla iz Formule 1, ali će proizvoditi pogonske grupe za Formulu 1. U najnovijem raspletu događaja u F1, iako je prvobitni scenario bio da će Red Bull otkupiti projekte i intelektualnu svojinu od Honde i u novoosnovanom odeljenju proizvoditi sopstvene motore po projektu Honde, Red Bull neće proizvoditi ništa. Tačnije, praviće svoje bolide, ali će Honda praviti motore ka što je to bilo i do sada i isporučivati ih timovima Red Bull i Toro Rosso, koji će motore plaćati umesto da ih proizvode. Tako će bit do kraja sezone 2025. nakon koje, u sezoni 2026. stižu nova pravila za pogonske grupe.
Helmut Marko je za Autorevue izjavio da se pojavilo potpuno novo rešenje od prvobitnog. Red Bull neće otkupljivati intelektualnu svojinu, i neće proizvoditi motore. Praktično, za komunikaciju između Red Bulla i Japana biće zadužena agencija koji je osnovao dosadašnji šef Honda Formula 1 programa Masashi Yamamoto.

Photo by Peter Fox/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202103260782 // Usage for editorial use only //

Prema prvobitnom planu, u 2022. koja je bila deklarisana kao tranziciona, pogonske grupe je svakako trebala da proizvodi Honda u Japanu, ali tako će biti sve dok traju aktuelna pravila a razvoj motora bude zamrznut i Red Bull potpuno spreman uđe u 2026. sa sopstvenim motorima. Marko kaže da je ovo po oba tima mnogo bolja situacija, obzirom da će oni morati da rade samo fina podešavanja, a ne kompletnu proizvodnju. Sa druge strane, Marko se dotakao i važnog detalja: „Intelektualna svojina ostaće u Japanu, a mi ćemo od 2026. imati status novog proizvođača motora. Razlog za promenu plana je taj što su u Hondi shvatili da znanje u baterijskom delu pogona i menadžmentu energije mogu koristiti u elektrifikaciji na svom putu ka karbonskoj neutralnosti“. Marko je dodao i da je Red Bull Powertrains pogon trebao postati potpuno operativan do maja ili juna ove godine, a da je osnovni uslov da se upuste u proizvodnju pogonskih jedinica u Milton Keynesu bio potpuno zamrzavanje razvoja, obzirom na enormne troškove razvoja. Za sada, nije saopšteno koje ime će imati pogonske jedinice i šta će pisati na bolidima Red Bull i Alpha Tauri

Photo by Mark Thompson/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202110070099 // Usage for editorial use only //

Međutim, u novom razvoju događaja može se videti i nešto drugo. Uveliko se priča o ulasku Volkswagen Grupe u Formulu 1, odnosno marki Audi i Porsche. Prema onome što stiže u javnost, Audi želi sopstveni tim, dok bi se pod imenom Porsche u nekom timu mogle pojaviti pogonske jedinice, najverovatnije identične kao i Audijeve. Prvi na spisku za primanje Porsche pogona je upravo Red Bull. Pominje se mogućnost da se budućim novopriodošlicama u Formulu 1 daju određene privilegije i olakšice kako bi brže postali konkurentni, kao što to funkcioniše u MotoGP-u. Tu na scenu stupa deo koji je Marko pomenuo, da će 2026. godine Red Bull imati status novajlije, koji bi se zapravo mogao prepustiti, recimo, Porscheu. Oko novih pravila za pogonske grupe još se lome koplja i usaglašavaju stavovi, a između ostalog, Porsche želi da postane ekskluzivni dobavljač sintetičkog goriva, u čiji razvoj i proizvodnju ulaže ogromna sredstva. Iz perspektive 2022. godine, sezona Formule 1 2026. deluje daleko, ali iz ugla razvoja potpuno novih motora gotovo da je poslednji čas da će uđe u program i to punim gasom, a VW Grupa je svakako najavila da će svoju odluku saopštiti početkom godine, pa i ovu informaciju vredi sa pažnjom pratiti.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Probudio se Hamilton

Prva ovogodišnja trka Formule 1 u Evropi voziće se u Barseloni, koja je vozače ...

Toyota ulaže 14 milijardi dolara u elektrifikaciju

Toyota će do 2030. godine uložiti 14 milijardi dolara u razvoj baterija nove generacije ...

Honda uz novog šefa menja strategiju

Honda je u aprilu dobila novog šefa koji menja poslovnu strategiju japanskog automobilskog giganta ...

Od jeseni Kijin dizel hibrid

Na jesen stiže Kijin dizel laki hibridni i pogon od 48 volti Kia Motors ...

Geely na sajmu u Beogradu – Ekskluzivne ponude i evropska premijera

Geely na sajmu u Beogradu: Ekskluzivne ponude i evropska premijera modela Geely Coolray Geely ...