Za MotoGP vozače sezona je počela u Maleziji gde su počeleo da pripremaju motocikle na kojima će se boriti za poene i slavu
MotoGP vozači su se vratili na svoja radna mesta i počeli da razvijaju Oruđe” kojim će se boriti za poene i slavu u sezoni 2022. Staza Sepang u Maleziji bila je domaćin dvodnevnog zvaničnog MotoGP testa, prvog u sezoni 2022. Pre glavnih zvezda najbržih dvotočkša na planeti, početnici, ali i fabrički tim Aprilia (koji ima koncesije) imali su dodatna tri dana za upoznavanje sa najjačom MotoGP klasom trkačkih motocikala.
Prvi dan zvaničnih testova pripao je vozačima novog (fabričkog) tima Aprilia, tačnije Aleix Espargaru, ali lovorike nakon dva dana presdezonskih testova ipak odlaze u drugi tim i drugom vozaču. Drugog dana testova, Enea Bastianini je postavio rekord staze na Ducatiju GP21, čime bi pokojnog Fausta Gresinija, osnivača tima za koji vozi učinio ponosnim. Naravno, više nećemo govoriti o kombinaciji Aprilia – Gresini. Svako je krenuo svojim putem, ali, uz svu obazrivost, i jedni i drugi su dobro krenuli, barem za sada – drugo najbolje vreme dvodnevnog testa ostaje za Espargara starijeg. Šef tima Aprilia Romano Albesiano je čak i previše otvoreno zadovoljan postignutim rezultatima.
Bastianini je za do sada bio i najbrži od (mnogo)brojnih vozača na Ducatiju, uključujući i fabričke. Nije tajna da je Ducati za MotoGP sezonu 2022. pripremio potpuno novi agregat, a najverovatnije još uvek nismo ni videli sve aerodinamičke novine koje planira da koristi, pored evidentno drugačijeg uvodnika za vazduh, i novog sistema za spuštanje motocikla. Zbog toga, rezultate Francesca Bagnaije i Jacka Millera i ne treba previše tumačiti. Sasvim je sigurno da svako radi svoj program testova.
Na Hondi RC 213V za koju i tim tvrdi da je novi motocikl još nema ni fabričkih i sponzorskih boja, ali ima spolja vidljivih novina, a pre svega aerodinamičkih, i potruno drugačije orijentisanog uvodnika vazduha za motor. Sa Marquezom na raspolaganju na stazi, koji kaće da nije fizički dovoljno spreman i da je na kraju dana premoren, Honda je radila mnogo. Iako je Pol Espargaro bio brži od fabričkog tandema vozača, evidentno tim isprobava razne kombinacije mehanike i aerodinamike, a verovatno ni nema nameru da otkriva pravi brzinu.
Da li iz taktičkih razloga ili stvarnosti, ali Yamaha tvrdi da je napravila evoluciju a ne revoluciju prošlogodišnjeg YZR-M1. Kada je još prošle, šampionske godine Fabio Quartararo upitan šta mu nedostaje na motociklu, odgovorio je – maksimalne brzine. Deluje dosta evidentno da nije dobio to što je tražio, mada se uvek može računati na prikrivanje, a šef tma Maio Meregalli, kaže da su više očekivali, i dodaje da se sada radi na agregatu koji će biti zapečaćen i njegov razvoj neće biti moguć, a aerodnamička unapređenja i maksimalna brzina tek treba da se pokažu na drugom trodnevnom testu na novoj stazi Pertamina Mandalika u Indoneziji. U međuvremenu Andrea Dovizioso se privikavao na najnoviju evoluciju Yamahe za 2022. godinu koju će voziti u novom MotoGP WithU Yamaha RNFtimu, dok se Darren Binder ruki koji je došao direktno iz Moto3 “uvozava” na skoro tri puta snažnijem motociklu.
U timu Suzuki nema ništa novo. Alex Rins je brži od timskog kolege, kada se to ne računa. Šalu na stranu, prema izjavama vozača, agregat je značajno unapređen, i deluje da je redni četvorocilindraš uspeo nekako da obezbedi još veću maksimalnu brzinu, ali bez plaćanje “ceha” na drugim stranama, pa deluje da će fabrički tim iz Hamamatsua imati sa čime da se bori. Pored agregata, marka koja ima samo dva motocikla na stazi je dosta eksperimentisala sa aero paketima i sistemima oslanjanja, a deluje da dosta toga stvarno donosi unapređenja.
KTM nije imao dva dana iz snova zbog tehničkih problema sa pneumaticima, pa su fabrički vozači morali da rade po skraćenom i sabijenom programu, inače ometenom zbog jake kiše drugog dana. Miguel Oliveira je bio najbrži od četiri vozača na motociklu austrijske marke, ali Brad Binder nije mnogo zaostajao. Sa svoje strane, za Tech 3 tim voziće dva novajlije koji se uhodavaju na MotoGP motociklima. Raul Fernandez je bio brži od dvojice, a Remy Gardner kaže da se polako privikava, ali i da trpi bolove zbog nedavnog preloma ručnog zgloba koji je zaradio na motokros treningu, nakon kojeg je čak imao i operaciju.
Toliko iz Malezije dok MotoGP timovi i vozači prelaze u Indoneziju, na još tri dana za brušenje forme pred početak sezone. Na novoj stazi Pertamina Mandalika još tri dana zvančnih testova su zakazani od 11. do 13. februara, a to će biti sve do prve trke sezone 6. marta koja se vozi na stazi Losail u Kataru.
Top 10 kombinovanih vremena oba test dana:
1. Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) – 1:58.131
2. Aleix Espargaro (Aprilia Racing) + 0.026
3. Jorge Martin (Pramac Racing) + 0.112
4. Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) + 0.130
5. Maverick Viñales (Aprilia Racing) + 0.130
6. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) + 0.134
7. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.182
8. Marc Marquez (Repsol Honda Team) + 0.201
9. Johann Zarco (Pramac Racing) + 0.282
10. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.289
Show Comments