fbpx

MotoGP zagrevanje je počelo u Maleziji

Za MotoGP vozače sezona je počela u Maleziji gde su počeleo da pripremaju motocikle na kojima će se boriti za poene i slavu

Foto: Red Bull Content Pool – Enea Bastianini, MotoGP, Sepang MotoGP test 6 February 2022 // SI202202060095 // Usage for editorial use only //

MotoGP vozači su se vratili na svoja radna mesta i počeli da razvijaju Oruđe” kojim će se boriti za poene i slavu u sezoni 2022. Staza Sepang u Maleziji bila je domaćin dvodnevnog zvaničnog MotoGP testa, prvog u sezoni 2022. Pre glavnih zvezda najbržih dvotočkša na planeti, početnici, ali i fabrički tim Aprilia (koji ima koncesije) imali su dodatna tri dana za upoznavanje sa najjačom MotoGP klasom trkačkih motocikala.

Foto: Red Bull Content Pool – Enea Bastianini, MotoGP, Sepang MotoGP test 5 February 2022 // SI202202060100 // Usage for editorial use only //

Prvi dan zvaničnih testova pripao je vozačima novog (fabričkog) tima Aprilia, tačnije Aleix Espargaru, ali lovorike nakon dva dana presdezonskih testova ipak odlaze u drugi tim i drugom vozaču. Drugog dana testova, Enea Bastianini je postavio rekord staze na Ducatiju GP21, čime bi pokojnog Fausta Gresinija, osnivača tima za koji vozi učinio ponosnim. Naravno, više nećemo govoriti o kombinaciji Aprilia – Gresini. Svako je krenuo svojim putem, ali, uz svu obazrivost, i jedni i drugi su dobro krenuli, barem za sada – drugo najbolje vreme dvodnevnog testa ostaje za Espargara starijeg. Šef tima Aprilia Romano Albesiano je čak i previše otvoreno zadovoljan postignutim rezultatima.

Foto: Red Bull Content Pool – Jack Miller, MotoGP, Sepang MotoGP test 6 February 2022 // SI202202060088 // Usage for editorial use only //

Bastianini je za do sada bio i najbrži od (mnogo)brojnih vozača na Ducatiju, uključujući i fabričke. Nije tajna da je Ducati za MotoGP sezonu 2022. pripremio potpuno novi agregat, a najverovatnije još uvek nismo ni videli sve aerodinamičke novine koje planira da koristi, pored evidentno drugačijeg uvodnika za vazduh, i novog sistema za spuštanje motocikla. Zbog toga, rezultate Francesca Bagnaije i Jacka Millera i ne treba previše tumačiti. Sasvim je sigurno da svako radi svoj program testova.

Foto: Honda Racing Corporation

Na Hondi RC 213V za koju i tim tvrdi da je novi motocikl još nema ni fabričkih i sponzorskih boja, ali ima spolja vidljivih novina, a pre svega aerodinamičkih, i potruno drugačije orijentisanog uvodnika vazduha za motor. Sa Marquezom na raspolaganju na stazi, koji kaće da nije fizički dovoljno spreman i da je na kraju dana premoren, Honda je radila mnogo. Iako je Pol Espargaro bio brži od fabričkog tandema vozača, evidentno tim isprobava razne kombinacije mehanike i aerodinamike, a verovatno ni nema nameru da otkriva pravi brzinu.

Foto: Yamaha Motogp Racing

Da li iz taktičkih razloga ili stvarnosti, ali Yamaha tvrdi da je napravila evoluciju a ne revoluciju prošlogodišnjeg YZR-M1. Kada je još prošle, šampionske godine Fabio Quartararo upitan šta mu nedostaje na motociklu, odgovorio je – maksimalne brzine. Deluje dosta evidentno da nije dobio to što je tražio, mada se uvek može računati na prikrivanje, a šef tma Maio Meregalli, kaže da su više očekivali, i dodaje da se sada radi na agregatu koji će biti zapečaćen i njegov razvoj neće biti moguć, a aerodnamička unapređenja i maksimalna brzina tek treba da se pokažu na drugom trodnevnom testu na novoj stazi Pertamina Mandalika u Indoneziji. U međuvremenu Andrea Dovizioso se privikavao na najnoviju evoluciju Yamahe za 2022. godinu koju će voziti u novom MotoGP WithU Yamaha RNFtimu, dok se Darren Binder ruki koji je došao direktno iz Moto3 “uvozava” na skoro tri puta snažnijem motociklu.

Foto: Suzuki Media

U timu Suzuki nema ništa novo. Alex Rins je brži od timskog kolege, kada se to ne računa. Šalu na stranu, prema izjavama vozača, agregat je značajno unapređen, i deluje da je redni četvorocilindraš uspeo nekako da obezbedi još veću maksimalnu brzinu, ali bez plaćanje “ceha” na drugim stranama, pa deluje da će fabrički tim iz Hamamatsua imati sa čime da se bori. Pored agregata, marka koja ima samo dva motocikla na stazi je dosta eksperimentisala sa aero paketima i sistemima oslanjanja, a deluje da dosta toga stvarno donosi unapređenja.

Foto: Red Bull Content Pool – Miguel Oliveira, MotoGP, Sepang MotoGP test 5 February 2022 // SI202202050051 // Usage for editorial use only //

KTM nije imao dva dana iz snova zbog tehničkih problema sa pneumaticima, pa su fabrički vozači morali da rade po skraćenom i sabijenom programu, inače ometenom zbog jake kiše drugog dana. Miguel Oliveira je bio najbrži od četiri vozača na motociklu austrijske marke, ali Brad Binder nije mnogo zaostajao. Sa svoje strane, za Tech 3 tim voziće dva novajlije koji se uhodavaju na MotoGP motociklima. Raul Fernandez je bio brži od dvojice, a Remy Gardner kaže da se polako privikava, ali i da trpi bolove zbog nedavnog preloma ručnog zgloba koji je zaradio na motokros treningu, nakon kojeg je čak imao i operaciju.
Toliko iz Malezije dok MotoGP timovi i vozači prelaze u Indoneziju, na još tri dana za brušenje forme pred početak sezone. Na novoj stazi Pertamina Mandalika još tri dana zvančnih testova su zakazani od 11. do 13. februara, a to će biti sve do prve trke sezone 6. marta koja se vozi na stazi Losail u Kataru.

Top 10 kombinovanih vremena oba test dana:
1. Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) – 1:58.131
2. Aleix Espargaro (Aprilia Racing) + 0.026
3. Jorge Martin (Pramac Racing) + 0.112
4. Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) + 0.130
5. Maverick Viñales (Aprilia Racing) + 0.130
6. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) + 0.134
7. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.182
8. Marc Marquez (Repsol Honda Team) + 0.201
9. Johann Zarco (Pramac Racing) + 0.282
10. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.289

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prvi red za dva Ducatija u Aragonu

Da li su Ducati i njegovi fabrički vozači kasno ušli u formu ove sezone? ...

Loše vesti za Lorenza – mora na operaciju

Trostruki MotoGP šampion sveta, zbog preloma mora na operaciju leve šake Do prvih zvaničnih ...

Pedrosi pol pozicija – favoriti u senci

Dani Pedrosa doživljava renesansu na stazi Katalunja pored Barcelone. Vozač hondinog fabričkog tima bi ...

MotoGP – od 2027. agregati od 850 cm³

MotoGP – od 2027. agregati od 850 cm³ umesto aktuelnih „hiljadarki”, nakon što je ...

Quartararu na Yamahi SRT konačno MotoGP pobeda

Fabio Quartararo dočekao je i svoju prvu MotoGP pobedu, uz dobru vožnju i pad ...

U Australiji vatreno kao da ništa nije odlučeno

U kvalifikacijama na Phillip Islandu, po hadnom i vetrovitom vremenu, bilo je vatreno, kao ...