fbpx

Toyota i Yamaha razvijaju V8 motor na vodonik

Toyota i Yamaha razvijaju 5.0 V8 agregat na vodonik i potvrđuju da ne odustaju od motora sa unutrašnjim sagorevanjem

Toyota i Yamaha zajednički rade na razvoju motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali koji umesto benzina kao pogonsko gorivo koristi vodonik. U izvesnom smislu ova vest i nije tako veliko iznenađenje. Toyota i Yamaha, zajedno sa velikim japanskim kompanijama kao što su Kawasaki, Mazda i Subaru, imaju zvaničan stav da ne odustaju od motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali da rade na pogonskim gorivima koja će zameniti goriva fosilnog porekla.
Uporedo sa premijernim trkačkim nastupom GR Corolle na vodonik u japanskom Super Taikyu šampionatu i predstavljanjem prototipa GR Yarisa koji kao gorivo u svojim SUS motorima koriste vodonik, Toyota i Yamaha su zvanično otkrili i potvrdili da rade na projektu V8 motora zapremine 5.0 litara, koji umesto benzina kao izvor energije za svoj proces unutrašnjeg sagorevanja koristi vodonik.
Osnova ovog eksperimentalnog V8 je agregat koji se ugrađuje u Lexus RC F, a za prelazak na vodonik modifikovani su injektori, usisna grana glave V8 motora. Yamaha tvrdi da motor ostvaruje 460 KS pri 6.800 o/min i maksimalni obrtni moment od 540 Nm pri 3.600 o/min, što su odlične brojke, praktično na nivou onoga što taj isti agregat sa benzinom postiže u vrhunskom RC F Track Edition.
Razumljivo, u ovoj fazi razvoja nema informacija koliko je SUS agregat na vodonik blizak komercijalnoj verziji, ali predsednik Yamahe Yoshihiro Hidaka je vrlo glasan u svom uverenju i stavu da SUS motor na vodonik jeste evidentan tehnološki potencijal. SUS motori na hidrogen su potencijal da zadržimo svoju strast prema agregatima sa unutrašnjim sagorevanjem ali i istovremeno budemo karbonski neutralni – kaže Hidaka. Šta više, Yamaha je priznala da je rad na SUS motoru na hidrogen započela još pre pet godina, i da sa markom Kawasaki radi na potencijalnoj primeni takvih agregata ma motociklima. Takeshi Yamada iz Yamahe, koji je u timu za razvoj hidrogenskog SUS motora, tvrdi da su ovi agregati vrlo živahni, dinamični i zabavni za vožnju. Pored toga, motor prerađen za rad na vodonik ponovo se može vratiti u konfiguraciju za rad na benzin.
Matt Harrison šef evropskih operacija Toyote slikovito opisuje primenu vodnika u trkačkim SUS motorima i kaže – možemo zadržati brzinu, uzbudljivost i buku motora, a eliminisati emisiju CO2 iz izduvnog sistema.

Nasser Al-Attiyah (QAT) of Toyota Gazoo Racing races during stage 02 of Rally Dakar2022 around Hail, Saudi Arabia on January 02, 2022 // SI202201020064 // Usage for editorial use only //

Manje je poznato, ali ovo nije prvi put da Toyota i Yamaha sarađuju na agregatu visokih performansi. Zjednički su razvili 4.8 litarski V10 motor sa 560 KS za Lexus LFA hyperautomobil iz 2010. godine. Pored toga Yamaha je projektovala glave cilindara, usisne ventile, bregasta vratila i usisnu granu za 2UR-GSE V8 benzinac koji se koristi u modelima Lexus IS F, RC F i GS F, kao i u Tyota GR Hiluxu koji je nedavno pobedo na Dakar reliju 2022

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Sedma generacija Chevorlet Camara otkazana, ime umire?

Sudeći po najnovijem izveštaju, program razvoja sedme generacije Chevrolet Camara je suspendovan Za ljubitelje ...

Citroen ovako vidi putovanje budućnosti

Konceptom 19_19 Citroen će sutra u Parizu pokazati kako vidi putovanje na duge staze ...

Porsche Cayenne Platinum Edition – vožnja sa stilom

Prefinjeni ekskluzivni izgled Porsche Cayenne Platinum Edition modela je karakterističan po brojnim specifičnim detaljima ...

Spajanje S-klase i Gaz vojnog kamiona ima svojih vrlina

Činjenica je da Mercedes-Benz ume da napravi vrlo sposobna off road vozila, što Unimog ...

Range Rover, Defender, Discovery postaju robne marke

Range Rover, Defender, Discovery postaju robne marke, odnosno brendovi, kako se kod nas popularnije ...