fbpx

MotoGP – Puig krivi Michelin za Marquezov pad

MotoGP trkački vikend u Indoneziji doneo je dodatni izazov za pneumatike, a Honda optužuje Michelin za pad Marqueza

Foto: HRC Media

MotoGP vikend u Indoneziji na stazi Mandalika doneo je zanimljva takmičenja, ali i kontroverze. Nakon što je Marc Marquez doživeo težak pad u nedelju na „warm up“-u, nakon kojeg nije izašao na start trke, šef tima HRC Alberto Puig optužio je Michelin da su pneumatici krivi za pad Marqueza. Puig je odmah nakon pada Marqueza rekao da ne zna šta se dogodilo sa gumama na Merquezovom motoru, što je bio direktan napada na Michelin, jednog dobavljača guma za MotoGP klasu.

Foto: HRC Media

Piero Taramasso šef Michelina je ostao zatečen ovakvim komentarom Puiga, objasnio specifičnu situaciju sa gumama za MotoGP trku u Indoneziji:
„Iznenađen sam ovakvim komentarom Puiga. Pošto nije bio prisutan na predsezonskim testovima na stazi Mandalika, objasnio sam mu kakva je situacija, zbog čega smo odabrali ovakvo rešenje i dao mu sve potrebne elemente koje nije imao“. Taramasso kaže da je tehničkim predstavnicima svih timova saopštio isto, koji su razumeli i prihvatili i niko se nije žalio na pneumatike. „Iznenađen sam da samo Puig ovako reaguje na promenu između testova i trke“, kaže Taramasso.

Foto: Yamaha Racing Team Media

Za trku u Indoneziji Michelin je pripremio druge pneumatike u odnosu na verziju koja je korišćena tokom testiranja, zbog mišljenja da ne bi bile u stanju da izdrže svih 27 krugova trke, zbog izuzetno visokih temperatura na stazi. Tramasso kaže da je ova odluka doneta isključivo zbog bezbednosti vozača, i da su performanse svesno žrtvovane da bezbednost ne bi bla dovedena u pitanje.
„Jedino moguće rešenje je bilo da se oslonim na konstrukciju karkase pneumatika koja je korišćena u sezonama 2017. i 2018., koju smo ukomponovali sa smešama koje smo koristili na ovogodišnjim testovima, kako ne bi potpuno promenili karakteristike guma. Ova konstrukcija je omogućila da smanjimo temperaturu u gumi za 15 do 20°C, što je bilo neophodno, obzirom da je temperatura asfalta išla čak do 60°C. Nigde nemamo tako visoke temperature i svi timovi su bili svesni mene koju smo uveli. Ne shvatam kako neki nisu razumeli. Šta više išlo je dotle da je Pol Espargaro (vozač tima HRC) izjavio da su gume stare i da su četiri godine stajale u magacinu. To je besmisleno, proizvedene su nakon ovogodišnjih testova“, kaže Taramasso i dodaje, „neki su odgovornost za Marquezov pad našli u gumama – analizirali smo sve podatke i dume nemaju nikakve veze sa padom“.

Foto: Red Bull Content Pool

Prvi čovek Michelina u MotoGP šampionatu kaže da su gume koje su pripremljene za trku u Indoneziji imale malo lošije prijanjanje, ali veću stabilnosti, a samim tim i bezbednost. „Naš cilj je bio da pripremimo gumu koja može da izdrži 27 krugova, i da nije pala kiša, većina bi startovala sa mekom zadnjom gumom. Trka je skraćena za sedam krugova, ali to nije urađeno zbog guma nego zbog stanja asfalta na stazi. I trka Moto2 klase je skraćena iz istog razloga“ kaže Tarmasso i dodaje – drugačiji pneumatik traži potpuno drugačije podešavanje kompletnog motocikla, od ogibljenja, preko mapiranja motora do elektronike, ko se bolje prilagodio postigao je bolji rezultat“.
Ovakve pneumatike Michelin više neće koristiti tokom sezone obzirom da je Mandalika specifična staza sa mnogo brzih krivina i ekstremno visokim temperaturama. Taramasso za trke na Tajlandu i u Austriji najavljuje da će Michelin doneti verziju ojačane konstrukcije gume koja spušta temperaturu u pneumatiku za 7-8°C. Tarmasso je dodao i da je potpuni kuriozitet da je tokom trke u ndoneziji i pored kiše temperatura staze bila čak 30°C, a da su vozači na kišnim pneumaticima postizali samo sedam sekundi sporije vreme po krugu od od vremena na slikovima na suvom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW M 1000 RR – prvi pravi M motocikl

Iako BMW duže proizvodi motocikle nego automobile, njegovo sportsko M odeljenje se držalo samo ...

Bautista menja Lorenza na Phillip Islandu

Jorge Lorenzo definitivno propušta trku u Australiji, a na njegovo mesto dolazi Alvaro Bautista ...

Honda predstavila Moto GP tim za 2020.

Honda je zvanično predstavila svoj Moto GP tim sa dva rođena brata Marquez i ...

MotoGP – pol pozicija u Nemačkoj za Bagnaiju

Na kratkoj i zahtevnoj stazi Sachsenring u Nemačkoj nabolje vreme u kvalifikacijama je postigao ...

Da li se MotoGP pretvorio u Ducati šampionat?

Da li se MotoGP pretvorio u Ducati šampionat obzirom da na svakom startu ima ...

Od coronavirusa preminuo Fausto Gresini

Fausto Gresini vlasnik Gresini Racing tima, preminuo je nakon dva meseca borbe sa coronavirusom ...