fbpx

Porsche nije uzalud razvijao motor za Formulu 1?

Iako je plan da se Porsche od 2021. uključi u Formulu 1 propao, izgleda da projekat pogonske jednice nije bio uzalud

Foto: Porsche

Porsche je ozbiljno razmišljao o ulasku u Formulu 1 kao dobavljač motora od 2021., a najbolji dokaz je to što je razvio čak i šestocilindarski agregat. Ovaj projekat bio je poveren timu od 40 stručnjaka koji su, više nego uspešno, vodili LMP1 projekat Porschea sve do povlačenja iz WEC šampionata. Međutim, Porsche je odustao od ulaska u Formulu 1, VW Grupa se okrenula Formuli E, a „na polici“ je ostao razvijem agregat visokih performansi. Kako piše Motorsport.com, glavni razlog za odustajanje Porschea je odustajanje Formule 1 od jednostavnijih i jeftinjih pogonskih grupa za „novu eru“ koja počinje od 2021.
Međutim, izgleda da F1 motor neće skupljati prašinu na polici u Porscheu i da će se ova marka vratiti svojim korenima uz jedan hiperautomobil. Kako piše Autocar, prvobitni plan Porschea je bio da naslednik 918 Spyder bude potpuno eletrično vozilo, ali sa čvrstim baterijama. Međutim, tehnologija čvrstih baterija ne napreduje dovoljno brzo pa se kompanija okrenula planu B, a budući hiperautomobil će koristiti hibridni pogon, koji će činiti pomenuti F1 1.6 litarski šestocilindraš i elektro pogon koji će razviti Rimac. Šta više, navodno je Porsche nastavio razvoj F1 šestocilindraša čak i nakon što se kompanija okrenula ka FE i projekti električnog trkačkog automobila 99X. Više od ovoga se ne zna, a pretpostavlja se da bi hiper Porsche mogao biti gotov sredinom sledeće decenije. Iako još nije ni na papiru, Porsche je već zacrtao zadatak svom budućem sportisti da „Ring“ obiđe za 6′:30“, 27 sekundi brže nego što je to učinio 918 Spyder pre šest godina.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Možda mi nešto ne znamo, Rimac zna, a dobro je po nas

Osnivač i vlasnik komapnije Rimac Automobili Mate Rimac na svom Facebook profilu objavio je ...

Mercedes CLA 200 – evolucija sa logikom

Mercedes CLA na prvi pogled deluje kao besmislena evolucija sedan verzije, ali na drugi ...

Električna vozila su poslednja šansa za Cadillac?

GM-ov luksuzni brend, Cadillac, gotovo dve decenije se bori za opstanak, a najnovija strategija ...

Hyundai predstavio Ioniq 5 sa 800 voltnom tehnologijom

Hyundai je i zvanično lansirao svoju električnu marku predstavljanjem modela Ioniq 5, električnog crossovera ...