fbpx

Mercedes-Benz Vision EQXX – 1000 kilometara putem

Mercedes-Benz Vision EQXX konceptno električno vozilo uspeo je da ostvari rezultat vredan pažnje – vožnju od 1.000 kilometara

Mercedes-Benz Vision EQXX je, za sada, konceptno vozilo, sa četvoro vrata izuzetno aerodinamične karoserije. Tehnološki je demonstrator, obzirom da u sebi ima inovativnu bateriju od 100 kWh sa vazdušnim hlađenjem i solarni panel kao integralni deo krova. Uz sve to, sam Mercedes-Benz ga je proglasio probnim poligonom i laboratorijom za razvoj budućih tehnologija.
Sve ovo ne znači previše svo dok se u stvarnoj, a ne laboratorijskoj praksi ne dokaže da autonomija od 1.000 kilometara nije samo zavrtan cilj nego postignuto ostvarenje. A kako to drugačije izvesti nego vožnjom u realnim uslovima, pravim drumovima, kroz pravi saobraćaj.
Mercedes-Benz Vision EQXX je krenuo iz Sindelfingena (gde je EHS, novi razvojni centar novih tehnologija) ka Francuskoj, odnosno mestu Kase na Azurnoj obali, i to bez izbegavanja saobraćajnih gužvi, kolona, zastoja i svega što je uobičajeno u svakodnevnom saobraćaju. Iz EHS-a su „na daljinu“ praćeni rad vozila i svi parametri pogona i baterije. Šta više u EHS se nalazio i „virtuelni“ Vision EQXX, čija elektronika je bila ugrađena u EQB, a preko koje je otkriven i manji kvar na DC-DC konvertoru, a uputstvo za popravku prosleđeno vozačima pravog Vision EQXX.
Mercedes-Benz Vision EQXX i njegova posada krenuli su pred sam izlazak sunca, vožnjom kroz Štutgart, i nakon toga autoputevima bez ograničenja brzine. Iako je ekonomična vožnja bila prioritetna, vozači su se brzinom uklapali u saobraćaj vozeći prosečno oko 140 km/h, pre prelaska graničnog prelaza sa Šđvajcarskom, nako čega je usledila saobraćajna gužva u špicu oko Ciriha.
Sledeći izazov za Mercedes-Benz Vision EQXX bio je famozni tunel Gotthard, sa usponom od 5% dugim 14 kilometara i tradicionalnim gužvama i stani kreni saobraćajem. Nakon savladavanja uspona usledilo je spuštanje ka severnoj Italiji, gde je na delu morao da se pokaže višestepeni sistem za rekuperaciju energije.
Najveći do vožnje odvijao se pri prohladnom vremenu i temperaturi od samo 4°C, ali je deonicu kroz Italiju pratilo i sunce, koje je u funkciju stavilo 117 solarnih ćelija na krovu vozila. Iz panela na krovu napaja se 12 voltna baterija koja je zadužena za napajanje energijom pomoćnih sistema kao što su infotejment, navigacija i zvučnici. Prema dobijenim podacima, solarni panel doneo je dodatnu autonomiju od 25 kilometara tokom vožnje od 1.000 kilometara.
Nakon 12 časova i 1007,4 kilometra vožnje, sa dve pauze od po 15 minuta za zamenu vozača i proveru pritiska u pneumaticima, Mercedes-Benz Vision EQXX stigao na Azurnu obalu, sa preostalom autonomijom od 136 kilometara. Prosečna potrošnja energije od 8.7 kW/100 km bila je niša od očekivane. Prevedeno u u bližu nam potrošnju goriva, potrošnja energije bila je ekvivalentna prelasku 385 kilometra sa manje od četiri litre goriva, odnosno oko 1 l/100 km.
Naravno, Mercedes-Benz Vision EQXX je eksperimentalni automobil, ali je postignut rezultat impresivan. Šta više, već se razmatra mogućnost da tehnologija pasivnog vazdušnog hlađenja baterije bude ugrađena u novu generaciju A i B-Klase, kada se budu pojavili 2024. godine na novoj MMA platformi za kompaktne modele. Šta više, dobar deo EQXX mogao bi se pretvoriti u novu C-Klasu koja bi trebala biti potpuno električna. Ali o tom, po tom, za sada, EQXX je svoju misiju ispunio.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Šef razvoja JLR-a Nick Rogers napušta firmu nakon 37. godina

Šef razvoja automobila u kompaniji Jaguar Land Rover silazi sa svoje pozicije nakon 37. ...

Volvo brine i o biciklistima

Volvo Cars i POC razvijaju prve testove sudara između automobila i biciklističkih kaciga na ...

Luca de Meo i Renault otkrili svoje vizije

Luca de Meo i Renaultov brand tim podelili su svoju viziju marke kao predvodnice ...

Maserati GranCabrio donosi 550 KS bez krova

Maserati GranCabrio donosi 550 KS bez krova u modelu koji smo znali da dolazi, ...

Novi Land Rover Defender zvanično predstavljen

Land Rover je na Salonu automobila u Frankfurtu zvanično predstavio novi Defender Novi Land ...

Mate Rimac kaže „Ne” za SUV

SUV bi imao smisla iz ugla biznisa, ali ga iz Rimca neće biti, kaže ...