fbpx

Mercedes-AMG One – potrajalo je ali je stigao

Mercedes-AMG One je najavljen kao hiperautomobil sa pogonom iz Formule 1 još 2017. godine – tek sada je stigao

Mercedes-AMG One, hiperautomobil sa pogonom preuzetim iz Formule 1 najavljen je davno. Još 2017. godine obelodanjen je projekat (hiper)automobila legalnog za ulici, koji će pokretati pogon iz bolida Formule 1. Čitavih pet godina potrajalo je čekanje na Mercedes-AMG One, a u međuvremenu, inženjeri su se zapitali da li su šefovi bili pijani kada su odobrili projekat ugradnje pogona iz bolida Formule 1 u drumski automobil. Naravno, pri tom misleći na svu nekompatibilnost F1 pogona za svakodnevnu upotrebu.Ipak, šefovi Mercedesa su pobedili. Serijski Mercedes-AMG One je zvanično otkriven i donosi sve što je obećano.
Bez dileme, u srcu Mercedes-AMG One je pogonska grupa koja za svoju osnovu ima duboke F1 korene. V6 benzinac ima 1.6 litara zapremine, vrti se do 11.000 o/min i ima jedan turbo kompresor koji ima i električnu pomoć. Motor ima po dva bregasta vratila po redu cilindara i četvoroventilski razvod sa vazdušnim podizačima ventila, uz direktno ubrizgavanje goriva u cilindre.
Iako je dobro prigušen kompleksnim katalizatorom na izduvnom sistemu u stanju je da isporuči 566 KS i zadovolji Euro6 normu. Međutim, benzinac završava tek pola posla do ukupno 1049 KS kolko točkovi Mercedes-AMG One dobijaju. Još dva elektromotora su na prednjoj osovini sa svojih ukupno 322 KS, a treći elektromotor radi uz SUS motor i kolenastom vratilu isporučuje još 161 KS. A tu je i četvrti elektromotor, koji je povezan sa turbokompresorom i doprinosi sa još 121KS, a ujedno je zadužen i za rekuperaciju energije od turba koji pokreću izduvni gasovi. Da, dobro ste pročitali, Mercedes-AMG One ima ukupno pet pogonskih motora.
Mercedes-AMG One ima i bateriju od 8.4 kWh, a to što je za današnje pojmove mala, ne znači da nije izuzetno kompleksna, a pogotovo njen sistem hlađenja koji održava radnu temperaturu baterije na samo 45C°. I da ne zaboravimo, Mercedes-AMG One je plug-in hibridno vozilo, koje na struju može da pređe nekih 15 do 18 kilometara. Uprkos svoj komplesnosti pogona i brojnim motorima, Mercedes-AMG One ima masu od 1.695 kilograma, do 100 km/h stiže za 2.9 sekundi, dok 200 km/h “hvata” za samo 7 sekundi. Maksimalna brzina je 352 km/h.
Mercedes-AMG One ima samonoseću karoseriju od ugljenčnih kompozita, sa oslanjanjem koje koristi potisne poluge. Ipak, ispod vozila može se naći i pomoćna šasija od alumnijuma, sa zadatkom da zameni klasične poprečne stabilizatore i smanji naginjanje u krivinama. Hiperautomobil koji je razvijan u Nemačkoj, ali i u HPP u Engleskoj, ima podesivo ogibljenje, sistem vektorisanja obrtnih momenata i tri osnovna moda vožnje, ali brojne “podmodove”.
Jasno je da karoserija ima i pažljivo definisanu aerodinamiku, ali proizvođač nije saopštio kolike sile nizgona je sposobna da ostvari. Jedino je saopšteno da već od 50 km/h počinje da pritiska vozilo nadole. U neku ruku, moguće da je “prikrivanje sile “downforcea” rezultat činjenice da Mercedes-AMG One ima brojne aktivne aerodinamičke elemente koji značajno menjaju bilans raspoloživog “downforcea”. Pomični su i prednji spliter i zadnji spojler, a vozilo ima i Race DRS mod otvaranja zednjeg krila za postizanje maksimalne brzine.
I enterijer Mercedes-AMG One  je u F1 maniru. Sedišta su duboko profilisana, a pred vozačem je četvorougaoni upravljač u dva ekrana dijagonale od 10”. Ipak, ima i malo luksuza – klima uređaj i elektropomčni prozori na vratima koja se otvaraju nagore.
Za Mercedes-AMG One su napravljeni specijalni naplatci sa deset paoka, a opcioni su sa devet paoka od kovanog magnezijuma, na koje su navučeni takođe specijalno razvijeni Michelin Pilot Sport Cup 2 M01 pneumatici. Prednje karbon keramičke diskove od 15.6” “stežu” šestoklipne a pozadi su na diskovima od 15” četvoroklipne čeljusti.
Mercedes-AMG One će biti proizveden u 275 komada, a svaki će koštati oko 2 miliona evra. A šta je sledeće? Najverovatnije dokazivanje sposobnosti. Odavno se spekuliše da bi Mercedes mogao da napadne rekord Nurburgringa, ali za sada o tome zvaničnih potvrda nema.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nissan će proizvesti 50 jedinica GT-R50 by Italdesign

Nissan je potvrdio da GT-R50 by Italdesign kreće u proizvodnju, kao i da su ...

Novi Volvo V60 – na crtu sa BMW-om i Audijem

Novi Volvo V60 predstavljen je u Ženevi u novom ruhu i na novoj platformi, ...

Ecclestone spasavao Neweya nakon udesa na biciklu

Nedavno smo dobili vest da se Adrian Newey vratio na posao nakon udesa na ...

Težak udes Pavlovićevog kolege na Spa

Raul Guzman timski kolega Miloša Pavlovića imao je težak udes na drugoj trci u ...

Z8 Stevea Jobsa na prodaju

Ako imate dovoljno keša, onda imate i šansu da se vozate u istom BMW-u ...

Mercedes predstavio luksuznu električnu limuzinu EQS

Predstavljen je EQS prva potpuno električna luksuzna limuzina brenda Mercedes-EQ Na taj način, Mercedes-EQ ...