Rimac Grupa je od svojih investitora prikupila novih 500 miliona evra na putu ka proizvodnji novih Porschea, Bugattija i Koenigsegga
Rimac Grupa je u najnovijem krugu prikupljanja investitora prikupila oko 500 miliona evra. Najveći deo investicija stiže od SoftBank Vision Fund 2, poznatom po velikim investicijama u nove tehnologije i Goldman Sachs Asset Management, uz akcionare kompanije Rimac i Porsche. Osnivač i većinski vlasnik kompanije Mater Rimac kaže da je odlično imati jedan Porsche uz sebe, ali i da kompanija ne želi da postane potpuno zavisna od nemačke sportske marke. Porsche je vlasnik 45% kompanije Bugatti Rimac koja je osnovana prošle godine a uključila je Bugatti, Rimac i Porsche.
Formirana u januaru ove godine Rimac Grupa je krovna kompanija koja ima 55% vlasništva u Bugatti Rimac i 100 vlasništva u Rimac Technology, nove nezavisne kompanije takođe osnovane ove godine. Sa svoje strane, Bugatti Rimac je 100% vlasnik Rimac Automobili, zadužene za proizvodnju hiperautomobila. Preostalih 45% Bugatti Rimac je u vlasništvu Porschea.
Pod nadzorom kompanije iz Svete nedelje pored Zagreba je proizvodnja automobila koji svaki za sebi košta milione, kao što su Bugatti Chiron, Bugatti Bolide, a za nekoliko nedelja i 2.4 miliona skupi model Rimac Nevera. Takođe, Rimac Grupa učestvuje i u drugim projektima kao što su hibridni deo pogona za Aston Martin Valkyrie, ali i projektima za Koenigsegg i Porsche.
Mate Rimac kaže da će nova sredstva uložiti u zapošljavanje novih 700 radnika do sledeće godine i završetak gradnje Rimac Campusa, novog centra kompanije, u kojem može raditi i do 2.500 zaposlenih. Za sada je pomalo nejasno na kojoj površini se prostire Rimac Campus, obzirom da određeni dokumenti govore da se radi o 10 hektara, dok drugi izvori tvrde da se radi o dvostruko većoj površini.
„Najveći deo novog kapitala uložićemo u pravcu našeg rasta, kako bi zadovolji tražnju za baterijama i električnim pogonskim sistemima i pomogli autoindustriji da ide u pravcu elektrifikacije”, kaže Rimac. Plan je da Rimac Technology godišnje proizvodi desetine hiljada komponenti, koji će biti od hibridnih do potpuno električnih pogonskih sistema, pa sve do kompletnih vozila. Reč je o komponentama koje će se ugrađivati u vozila već poznatih klijenata i naći se u modelima kao što su Porsche 718, Koenigsegg Gamera i Aston Martin Valkyrie.
Iz Porschea poručuju da su vše nego zadovoljni partnerstvom sa Rimac Grupom. Samo prošle godine primljeno je 150 porudžbina za Bugatti automobile, a proizvodnja je rasprodata do 2025. godine. Šta više, prodato je i svih 40 Bugatti Bolide koji košta 4.7 miliona dolara, samo dva meseca nakon što je predstavljen.
Iako se priča da se Hyundai, za koji je Rimac trebao da razvije dva vozila, a investirao je 90 miliona dolara u Rimac, povlači iz saradnje sa hrvatskom kompanijom, Mate Rimac i njegova PR služba prilično su nedorečeni po pitanju tog poslovnog dela.
Takođe, Rimac je izneo i zanimljivo višenje tržišta milonski vrednih automobila. Nasuprot činjenici da je Kina najveće tržište modela kao što je Mercedes-Maybach, hiperautomobili se kineskim klijentima ne prodaju u kineskim salonima. Rimac tvrdi da bogati kinezi iz različitih razloga svoje hiperautomobile ne kupuju u Kini nego u Evropi i Severnoj Americi. “Svoje superautomobile Kinezi najčešće kupuju u Londonu, Sidneju ili Torontu, ili u gradovima zapadne Evrope gde imaju svoja prebivališta”, kaže Mate Rimac.
Show Comments