Ferrari će uskoro otkriti svoj dugo očekivani strateški plan za blisku budućnost koji vodi ka novoj eri partnerstava i elektrifikacije
Ferrari će, devet meseci nakon što je dobio novog glavnog operativca Benedetta Vignu, predstaviti svoj strateški plan. Na Vigni je upravnom odboru i akcionarima objasni kako će Ferrari zadržati sve svoje osobenosti a i paprene cene u svetlu električne budućnosti, koja je sve izvesnija od 2035. godine. U četvrtak će Ferrari otkriti svoj put u čistiju, tišu i električnu mobilnost. A ne treba podsećati koliko je zahtevna takva tranzicija za marku čiji je decenijama sastavni deo i buka moćnih motora.
Vigna ima zanimljivu prošlost. Sa 26 godina iskustva u industriji poluprovodnika, u Ferrari je doveden da pomiri tradiciju i inovacije, a analitičari već predviđaju da će fokus biti u evoluiranju marke Ferrari ka jednom sasvim drugačijem okruženju.
Ferrari je već predstavio četiri elektrifikovana hibridna modela, a za 2025. godinu obećao i svoj prvi potpuno električni model. Isto tako, već je najavio strateška partnerstva, koja je ulazak u nove tehnologije omogućiti uz držanje troškova pod kontrolom. U tom svetlu, očekuje se da će Ferrari objaviti sa kim i u kojim oblastima će potražiti partnere pored već postojeće. Naime, britanska kompanija Yasa, koja je u vlasništvu Mercedes-Benza, dobavljač je električnih pogona za hibridne Ferrari modele. Ipak, izgleda da Ferri nije spreman da se odrekne motora sa unutrašnjim sagorevanjem obzirom da je Vigna još početkom godine najavio partnerstva i kojima će se razvijati bio i sintetička goriva, kao zelena alternativa elektrifikaciji.
U narednih par meseci biće otkriven i Purosange, prvi Ferrari SUV, kojim će marka iz Maranella ući i u globalno vrlo popularni segment, u kojem konkurent Lamborghini već vrlo dobro prolazi.
U Ferrarju kažu da će najveći izazov u srednjeročnom periodu biti održavanja visoke profitabilnosti, a uz razvoj novih tehnologija i uvođenje inovativnih rešenja. A pored samih tehnologija, ima još dosta polja u kojima Vigna može ostaviti svoj potpis, kažu analitičari, koji misle na sisteme povezivanja, intelektualnu svojinu, performanse iz Formule 1 i povećavanje kompleksnosti proizvodnje.
Ponuda Ferrarija je, u poslednjih nekolio godina, porasla na devet modela, uz dodatne modele koji se rade u ograničenim serijama, a ugrađuje motore sa šest, osam i 12 cilindara, kai i hibrdni pogon, a uskoro i električni. Za sada, deluje da investitori imaju poverenja u Ferrari i novog šefa, obzirom da poslednjih 12 meseci vrednost akcija stagnira, dok je evropski automobilski indeks pao za 18%, dok je indeks luksuznih dobara pao za 13%. U istom periodu, Aston Martin je izgubio skoro 70%, dok je po pitanju vrednosti akcija Tesla među retkima koji su nadmašili Ferrari. Međutim, da li će tako ostati dobrim delom zavisi i od plana koji će izneti Vigna. Poslednjih godina Ferrari plovi kao da je imao uključen autopilota, ali su određene transformacije neophodne.
Show Comments