fbpx

Porsche Cayenne zamalo na platformi Mercedesa ML

Porsche Cayenne jedan od najpopularnijih SUV-a u luksuznoj sportskoj klasi, zamalo je podelio svoju platformu sa Mercedesom ML

Foto: Porsche

Porsche Cayenne je u svojoj trećoj generaciji, i teško da se može i pomisliti da njegova popularnost opada. A mnogi zaboravljaju da je uloga i misija modela Cayenne u odnosu na marku Porsche, bila mnogo važnija i odgovornija od samog ulaska sportske marke u SUV segmet. Glavna misija Cayennea je bila da spase Porsche od bankrota, pred kojim se čuvena sportska marka našla krajem 80-ih i početkom 90-ih godina prošlog veka. Srećom po sve ljubitelje i kupce ove marke, misija je uspela i do polovine 90-ih, Porsche je ponovo stao na noge, a duboku krizu ostavio iza sebe.
Ipak, nastanak Cayennea nije bio jednostavan. Proizvođač je imao čak pet koncepata različitih vozila koje je trebalo da postane „treći Porsche“, a na kraju su u ozbiljnim razmatranjima ostali luksuzni mini van i SUV. Koncept brzog, sportskog terenca je dobio veću podršku od stratega i upravnog odbora kompanije, i počela je potraga za partnerom sa kojim bi se podelio razvoj modela, za Porsche nepoznatog segmenta. Prvi kontakt ostvarne je sa Mercedes-Benzom, čiji plan je najavljiva lansiranje prve generacije modela ML za 1997. Danas Klaus-Gerhard Wolpert, vođa projekta Cayenne kaže da je ideja bila sopstvena karoserija i enterijer, ali tehnologija u velikoj meri podeljena sa ML-om, uz motore i delove donjeg postroja koje bi razvio Porsche.
Još 1996. saradnja Porschea i Mercedes-Benza bila je na dobrom putu, ali se do kraja te godine i završila. Kamen spoticanja bila je različita vizija kompanija u ekonomskom delu, i ekonomskim odnosima među kompanijama. U tom trenutku, Porscheu je bio neophodan drugi partner da dovrši započeto. Partner je postao Volkswagen, uz napomenu da u tom trenutku Porsche njije bio deo Volkswagen Grupe.
Rukovodstvo Volkswagena je „na prvu“ prepoznalo velik potencijal projekta, kao i mogućnost da pod sopstvenom VW markom ma luksuzni SUV. U junu 1997. kompanije su se i zvanično udružile oko projekta koji je u tom trenutku imao ime Colorado, i bio koncipiran kao veliki, luksuzni SUV na platformi koju će razviti Porsche. Inženjeri u Štutgartu uporedo su radili razvoj svog ali i modela koji će do kupaca stići sa VW amblemom.
Iako su od tada do danas Porsche Cayenne i Volkswagen Touareg, osim podvozja delili čak i panele karoserije, jedno nikada nisu delili – motore. Šta više, kada je 2002. predstavljen prvi Cayenne četiri godine od početka projekta, tadašnji CEO Porschea Vendelin Videking nas je ubeđivao da Cayenne nikada neće imati dizel motor. Ispalo je drugačije, Cayenne je i te kako dobio dizele i bio popularan sa dizelima, a sve ostalo je istorija…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

I četiri cilindra za novu Toyotu Supru, ali ima i jedna “caka”

Do sada smo znali za Toyotin plan da će koristiti BMW-ov šestocilindarski motor u ...

Prevrnuti Teslu Model X na krov je teže nego što izgleda

Iako se pojedine organizacije ne slažu sa ovim tvrdnjama, Elon Musk obožava da naglašava ...

U toku je „Noć čuda“ – modeli Fiat, Alfa i Jeep pod izuzetnim uslovima

Tradicionalna letnja akcija pod nazivom Noć čuda počela je u prodajnim salonima Fiat Pred ...

McLaren se razilazi sa Petrobrasom po nalogu Vlade Brazila

Petrobras raskida ugovor sa McLarenom vredan 189 miliona evra, koji je trebao da traje ...

Februarska prodajna akcija u salonima Kia Motors

U svim salonima Kia Motorsa u Srbiji od 2.februara važe izmenjeni akcijski uslovi prodaje ...

Toyota sa stilom i novitetima na Salonu

Toyota je na Salon u Beogradu stigla sa stilom, novitetima i velikim ambicijama Lako ...