fbpx

Koliko je trajna baterija u Volkswagenu ID.3?

Koliko je trajna baterija u Volkswagenu ID.3 pitanje je na koje odgovor daje nemački ADAC i ohrabrujuć je…

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Koliko je trajna baterija u Volkswagenu ID.3 pitanje je na koje odgovor daje nemački ADAC i ohrabrujuć je. Jedan od glavnih elemenata koji se osporavaju električnim automobilima, a kojima se pod znak pitanja dovodi odluka o kupovini EV je trajnost baterije ugrađene u vozilo. U osnovi, ovakva bojazan je i opravdana obzrim na cenu nove baterije ili eventualne reparacije koja može da prevazilazi vrednost vozila. Šta više, podatak o trajnosti baterije krucijalan je i za drugu prodaju EV, odnosno tržište polovnih električnih automobila.
Trenutno, praktično svi proizvođači električn ih automobila daju fabričku garanciju od 160.000 kilometara, tokom kojih bi baterija trebala da obezbeđuje fabrički deklarisani kapacitet i performanse. Nemački ADAC (Auto-moto savez) testirao je bateriju koja je ugrađena u model Volkswagen ID.3, a pokazani rezultati su obećavajući.

Volkswagen ID.3 Pro / Foto//Copyright Dmotion.rs

Tokom dve i po godine, ADAC je prešao 100.000 kilometara modelom Volkswagen ID.3, a tokom dosadašnje eksploatacije nije se pridržavao preporuka za punjenje baterije u automobilu. Naime, ustaljena je preporuka da bateriju, radi dugovečnosti, ne treba prazniti do kraja, niti puniti preko 80%, a po mogućnosti, treba što češće izbegavati punjenje na brzim punjačima. Vozači ADAC-a su prenebregavali ove preporuke, batreiju VW ID.3 su često punili do 100%, ostavljali vozilo na punjačima i nakon završenog punjenjenja, a vozilo najčešće punili na brzom punjaču od 125 kW, koji je praktično najsnažniji dozvoljen za ovaj model. Nakon pređenih 100.000 kilometara, baterija je na 93% kapaciteta, pa je zaključak ADAC-a da ne treba sumnjati u kvalitet baterije ugrađene u VW ID.3. Test se nastavlja do 160.000 kilometara, što znači do isteka fabričke garancije, a za sada ADAC vlasnicima modela Volkswagen ID.3 jedino poručuje da budu obazrivi sa ažuriranjima svog vozila, odnosno dela kojim se unapređuju performanse, a kojima se baterija više opterećuje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

AMG je nastao kao skromna operacija dva inženjera

AMG je danas Mercedes-Benzov odsek za vozila visokih performansi, ali je nastao kao skromna ...

Tesla konačno ostvario magičnu cifru od 5.000 Modela 3 nedeljno

Nakon višestrukih probijanja rokova i neispunjenja ciljeva, Tesla je konačno dostigao magičnu cifru od ...

Fiat Punto prvi automobil sa nula zvezdica na Euro NCAP-u

Aktuelni Fiat Punto, model koji je krenuo u prodaju još krajem 2005, je prvi ...

Peugeot 408 “Automobil godine 2023” u izboru AANS

Peugeot 408 Automobil godine, a Opel Mokka Electric Eko automobil godine po izboru žirija ...

Novi Mitsubishi Outlander dobija Nissan motore?

Aktuelni Mitsubishi Outlander bliži se kraju svog modelnog života, a naslednik bi mogao dobiti ...

Predstavljena je 6. generacija Opel Astre

Nova munja je rođena – pod ovim motom Opel je danas u Riselshajmu predstavio ...