fbpx

Formula 1 – Alfa prati pregovore Saubera i Audija

Formula 1 će 2026. dobiti jednu novu marku, ali bi mogla izgubiti drugu – ukoliko Audi kupi Sauber, Alfa mora da traži rešenje

Foto: Sauber Group

Formula 1 će po mnogo čemu dobiti novo lice 2026. godine. Pored toga što će nepopularne, skupe i komplikovane, mada tehnološki vrhunske hibridne pogonske jedinice uvedene 2014. će otići u penziju. Zameniće ih nešto jednostavnije i nešto jeftinije, a značajnijim uticajem elektro pogona u pogonskoj grupi. Nova pravila privuka su još jednog automobilskog giganta, VW Grupu, koja je saopštila definitivnu odluku da će u prvoj trci 2026. godine biti u startnom poretku. Samo, za sada se ne zna kako. Za Porsche se odavno priča, govori i spekuliše da će na zadnjem krilu Red Bull bolida pisati Porsce. Samo, službena i definitivna potvrda toga još nije stigla ni sa jedne strane, a u međuvremenu, Honda je počela da se premišlja da li se stvarno definitivno oprašta od Formule 1 i Red Bulla ili ne.
Za Audi se zna da ne želi da bude dobavljač pogonskih grupa kao Porsche i želi tim pod svojim imenom. Pri tom, ne želi da pravi novi tim, nego traži tim koji bi u što većoj meri kupio. Kao prvi kandidat pominjao se McLaren, razgovori (ili pregovori) su vođeni, ali do zaključenja posla nije došlo, navodno zbog nedovoljno novca koji je Audi ponudio. Ni timovi ni Audi ne kriju da se priča, prgovara i trguje, ali ne treba da čudi da u javnost stiže jako malo (pravih i tačnih) informacija. Ono što je evidentno, na “nišanu” Audija su Williams Formula 1 tim, ali i Alfa Romeo Formula 1 tim, odnosno švajcarski tim Sauber.

Foto: Sauber Group

Audi pregovara sa Sauberom o mogućoj kupoprodaji, a CEO Alfa Romea Jean-Philippe Imparato je toga svestan i ne zatvara oči pred mogućnošću da njegova marka Alfa Romeo mora da siđe sa pozornice Formule 1. Alfa Romeo se u Formulu 1 vratio 2019. i to u jedinstvenom aranžmanu, po kojem je tim dobio ime Alfa Romeo Formula 1, kompletan dizajn boja bolida radi se u Italiji, ali konstruktivno i operativno tim vodi Sauber iz Hinvila u Švajcarskoj.
Imparato kaže: “ Moram priznati da ne zatvaram oči pred činjenicom da Audi i Sauber pregovaraju o mogućoj kupovini. Ali, po mene su stvari vrlo jednostavne – nećemo menjati naš poslovni model. Ako jednog dana neko napravi neki potez, koji god bio, donećemo potrebnu odluku. Imam jako mnogo opcija. Kada ste marka Alfa Romeo, koja postoji 112 godina svet je pred vama. U 2021. konačno je Alfa Romeo pozitivno poslovao nakon dugo vremena, i nemam nikakvog stresa. Uopšte nisam zabrinut ili uplašen diskusijama koje se vode u padoku”.

Foto: Xavi Bonilla / DPPI /Stellantis Media

Prvi čovek Alfa Romea veruje da ima najbolji “dil” na svetu u Formuli 1, obziom da spram nivoa investicija (koji je značajno niži od drugih proizvođača) dobija veoma veliku prisutnost marke u javnosti. Imparatov cilj je bio da tim Alfa Romeo u Formuli 1 pokaže napredak, što se ove godine ostvaruje od početka sezone, uprkos nepouzdanosti Ferrari pogonskih grupa koje tim koristi. U sezoni 2022. tim Alfa Romeo F1 doživljava svojevrsnu renesansu i u prvih 11 trka sakupio je 51 poen.
“U saradnji sa kolegama u Sauberu napravili smo novi poslovni model, i imamo dvojno vođenje. Frederic Vasseur je bio i ostao šef tima od početka, a mi smo ostali u našem domenu rukovođenja timom, iako smo u ovakvoj strukturi imali teških vremena. Ne možemo da menjamo strategiju svakog jutra, a ja ispred Alfe činim sve što mogu da guram razvoj tima. Moj jedini pristup je da moram da napredujemo iz godine u godinu, iz trke u trku, čak i u trenucima kad se mučimo”, zaključuje Imparato.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – glumci investiraju u tim Alpine

Formula 1 – glumci investiraju u tim Alpine koji je postao bogatiji za 180 ...

Tetsuya Tada: novoj Supri ne treba manuelni menjač

U skorašnjem intervjuu, Toyotin šef inženjer, Tetsuya Tada, izjavio je da se manuelni menjač za ...

Automobilu, dođi po mene!

Da li ćemo imati automobile koje je dovoljno pozvati i reći im gde želite ...

Australijska policija uvodi Kia Stingere umesto Commodora i Falcona

Vozači koji ne poštuju ograničenja brzine u Kvinslendu u Australiji će sada morati da ...

Mazda CX5 – i od dobrog može još bolje

Da li je Mazda potcenjena marka? Da, sasvim sigurno, a verovatno je i sama ...

Nismo nudi program fabričke restauracije modela Skyline GT-R

Nissanovo sportsko odeljenje Nismo je pokrenulo program kompletne restauracije modela modela Skyline GT-R Obzirom ...