fbpx

Dacia Logan MCV postaje električna Lada

Stara Dacia Logan MCV pretvara se u e-Largus, prvu potpuno električnu Ladu a razvoj počinje iduće godine

Stara Dacia Logan MCV pretvara se u e-Largus, prvu potpuno električnu Ladu a razvoj i testiranje prototipa počinje iduće godine. Ovo je, po zvaničnim vestima iz Toljatija, epilog događaja koji su započeli agresijom Rusije na Ukrajinu. Još od početka ratnih sukoba, AvtoVAZ, koj je vlasnik Lade, a iz čijeg vlasništva se povukao Renault, ruski automobilski gigant muči muku sa isporukama vozila održavanja proizvodnje automobila. Tek nedavno AutoVAZ je nekako pokrenuo proizvodnju modela Lada Granta, ali bez ugrađenih sistema kao što su ABS, vazdušni jastuci i drugih elektronskih sistema bezbednosti.
Prema vestima koje stižu iz Rusije, Lada se sada upušta u polje tehnologije na kojem nema nikakvog iskustva, ali predstavlja prototip modela koji bi po upravi fabrike trebao biti budući električni karavan. Evidentno je da elektrifikacija automobila postaje neizbežna, pa gotovo svi proizvođači, od najvećih do najmanjih idu ili kreću u pravcu automobila sa baterijama. Lada je među poslednjim poznatim markama koja se uključila u električno „kolo“, iako za sada ne najavljuje kada bi mogla početi serijska proizvodnja ovakvog vozila.
Za sada, prototip se zove e-Largus, a činjenica da deluje poznato, nije slučajna. Model jeste baziran na starom modelu Dacia Logan MCV. Šta više, nije samo karoserija preuzeta od Dacije. Platforma koja nosi e-Largus je Renault-Dacia B0 platforma, predstavljena 2004. godine u prvom modelu Dacia Duster, ali na koju su bili postavljeni i Nissan Kicks, Mahindra Verito Vibe i Lada Xray. Navodno, platforma nije modifikovana, ali baterija će svoje mesto naći u podu vozila.
AvtoVAZ za sada nije objavio gotovo ništa od tehničkih podataka osim da će postojati tri verzije karoserije – sa pet i sedam sedišta kao i teretna panel van verzija sa dva sedišta. Za autonomiju proizvođač tvrdi da bi mogla ići do 400 kilometara, što je poprilično optimistično obzirom da se ipak radi o modifikovanom modelu koji je imao pogon od motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Lada je zvanično objavila da će sledeće godine lansirati flotu testnih prototipova, koji se poslužiti za razvojna ispitivanja.
Obzirom na neophodne modifikacije i prilagođavanja pogona neophodna za prelazak na proizvodnju električnih automobila, najoptimističnije pretpostavke su da bi prva električna Lada u proizvodnju mogla krenuti najranije 2024. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche Boxster 25 – da se ne zaboravi četvrt veka

Porsche Boxster nije nikada bio ni najjači ni najbrži Porsche, ali je uvek bio ...

Formula 1 – prvi put u Kataru na stazi Losail

Vozači i timovi Formule 1 po prvi put ikada će se takmičiti na stazi ...

Porsche 911 Carrera i sa manuelnim menjačem

Porsche je obradovao puritance informacijom da će nova generacija 911 dobiti i manuelne menjače, ...

Stigla osma generacija Volkswagen Golfa

Volkswagen je zvanično predstavio novi Golf, tj. osmu generaciju pod legendarnim imenom auto industrije ...

Toyota Rav4 4×4 za 23.990€

U sklopu priprema za predstojeću sajamsku manifestaciju „BG Car Show“, već od 1. februara ...

Aiways testira svoj U5 na maratonu

Aiways, koji planira da svoj električni SUV U5 počne da prodaje u Evropi aprila ...