Ott Tanak je pobedom u Belgiji došao do druge uzastopne WRC pobede u sezoni koja je timu Hyundai donela mnogo problema
Ott Tanak je sigurnom vožnjom na Belgijskom reliju došao do druge uzastopne WRC pobede za sebe i Hyundai WRC tim. Iako se vozači, uključujući i Tanaka, žale da prvi hibridni Hyundai i20 N Rally 1 nije na visini zadatka, pa čak da i u samom timu ima podosta problema, Estonac je samouverenom vožnjom uspeo da pobedi na drugom uzastopno reliju i to nakon velike borbe do samog kraja sa Elfynom Evansom, vozačem Toyote, koji je kao drugoplasirani zaostao iza Tanaka samo pet sekundi. Tanak je vođstvo preuzeo u subotu nakon što je njegov timski kolega Teri Neuvile završio pored puta u jendeku sa jako oštećenim Hyundaijem i20, čime je mogao da zaboravi na još jednu pobedu na domaćem terenu.
Belgijski reli je pokazao zube mnogima. Uski asfaltni putevi i kanali uz njih iz tke su već u petak izbacili vodećeg u šampionatu sveta Kalea Rovanperu, koji se nakon zapravo male greške isprevrtao i uništio svoj GR Yaris. Srećom po njega, auto je poravljen i Rovanpera je pobedio na Wolf Pwerstage-u, osvojio pet bonus poena i sa samo 21 godinom postao WRC šampion sveta za 2022. godinu, obzirom da ima 72 poena prednosti i nedostižan je zakonkurenciju iako je do kraja sezone ostalo još četiri relija. Rovanpera je i zvanično majmlađi ikada WRC šampion sveta, i definitivno je zasenio svog oca Harrija Rovanperu, takođe uspešnog WRC vozača.
Drugoplasirani Evans nije lako odustao od borbe za pobedu, tim pre što je u poslednji dan WRC relija u Belgiji ušao sa 8.2 sekunde zaostatka iza Tanaka. Uspeo je da postavi najbolja vremena na prva dva kratka i brza specijala, ali to nije bilo dovoljno da pobedi Estonca. Međutim, Evansu će reli u Belgiji 2022. ostati u sećanju po principu šta bi bilo da se nije dogodilo. Već u petak je imao gumi defekt, i mora da na preostale tri gume za suvo, stavi rezervu koja je bila za kišu. Pored toga, zbog kašnjenja na start SS8, dobio je penalizaciju od 10 sekundi.
Treće mesto pripalo je takože vozaču Toyote GR Yaris Esapekka Lappiju, koji je imao relativno miran trkački vikend, a ponajviše izgubio u petak pogrešnim izborom pneumatka.
Solidan rezultat iako sa 3:28 minuta zaostatka za pobednikom zabeležio je Oliver Solberg. Zauzeo je četvrto mesto, najbolje do sada u WRC karijeri, za sebe i tim Hyundai osvojio vredne poene, i brzo zaboravio problem iz Finske kada je svoj reli završio izletanjem u prvoj krivini specijala i u suzama nakon toga. Šta više, Solber je vodio veliku borbu sa vozačem M-Sport Ford tima Adrienom Fourmauxom, ali koji je pretposlenj brzinac takođe završio u jendeku pored puta i oštećenom Pumom WRC Rally 1.
WRC karavan seli se na brutalnu makadamsku podlogu legendarnog Acropolis relija u Grčkoj, a reli se vozi od 8. do 11. septembra.
Plasman na Belgijskom FIA WRC reliju:
1. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N 2hr 25min 38.9sec
2. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +5.0sec
3. E Lappi / J Ferm FIN Toyota GR Yaris +1min 41.6sec
4. O Solberg / E Edmondson SWE Hyundai i20 N +3min 28.5sec
5. T Katsuta / A Johnston JAP Toyota GR Yaris +6min 6.1sec
6. S Lefebvre / A Malfoy (FRA) Citroën C3 Rally2 +9min 45.7sec
Show Comments