fbpx

Novi Nissan X-Trail predstavljen za Evropu – konačno

Novi Nissan X-Trail konačno je predstavljen za kupce u Evropi i od jeseni bi se trebao naći u prodajnim salonima

Novi Nissan X-Trail konačno je predstavljen za kupce u Evropi i od jeseni bi se trebao naći u prodajnim salonima. Konstatujemo konačno obzirom da je Nissan Rogue njegov blizanac, ali za Ameriku (i Japan), predstavljen pre više od dve godine – u junu 2020. To znači da do kupaca u Evropi sa više od dve godine zakašnjenja. Ali, šta je tu je, a da li se čekanje isplatilo, tek ćemo saznati. Kako bilo, sada je i na nas došao red da upoznamo novo izdanje više nego popularnog i odlično prodavanog Nissan, koji je i dalje sedmosed, ali sa elektrifikovanim pogonom, opcionim 4×2 li AWD pogonom, podatkom da je jedini elektrifikovani sedmosed na tržištu.
Stilom je poznat i prepoznatljiv, dovoljno blizak odlazećem modelu Nissan X-Trail, ali i dovoljno vizuelno poistovećen sa aktuelnim modelom Qashqai, kako bi se znalo da potiče iz iste kuće. Ipak, da stavimo suštinu ispred forme, mada ni formu nikako ne želimo da zaboravimo, određenoj populaciji kupaca biće značajan podatak da se u sedišta trećeg reda smeštaju osobe, il bolje rečeno deca do sasvim pristojne visine od 160 cm. Međutim, proizvođač tvrdi da je i pored toga putnicima na zadnjoj klupi, odnosno u srednjem redu obezbedio više prostora nego do sada, isto kao što je i prtljažnik sa 582 litre porastrao za 20 litara u odnosu na prethodnika.
U standardne delove opreme spadaće dosta toga, uključujući i digitalnu instrument tablu dijagonale od 12.3”, uz koju može ići veliki kolorni HUD sa prikazom dijagonale 10.8”. Uz to, stiše i višenamenski ekran od 12.3”, sa novim oprativnim sistemom, većom rezolucijom i boljom grafikom.
Evidentno, kabina Nissana X-Trail, a pogoptovo njen prednji deo potpuno su “očišćen” od viškova, odnosno komandi koje se retko koriste, pa je sve postalo vrlo uredno i lepo složeno. Ipak, komfora neće nedostajati, obzirom da i zadnja sedišta mogu imati sopstvene grejače i ventilaciju, a tu su i USB-C portovi za konektovanje sa vozilom i punjenje.
E-Force, Nissan e-power pogon za Nissan X-Trail potpuno je nov, iako Nissan odavno radi na njemu i poče je da ga ugrađuje u druge modele. Osnova je 1.5 litarski trocilindarski benzinac sa varijabilnom kompresijom, čiji posao je da pokreće generator zadužen za punjenje baterije.
Iz baterije energijom se snabdevaju jedan ili dva elektro motora koji su pogon točkova. To znači da po pitanju voznih osovina novi Nissan X-Trail bi se trebao voziti kao električno vozilo, sa 201 KS i 330 Nm obrtnog momenta od prvog dodira na papučicu gasa, i do 100 km/h stići za 8 sekundi, i bez menjača, naravno.
Evropski kupci moći će kupiti Nissan X-Trail i u AWD verziji sa dva elektromotora, po jednim na svakoj osovini, sa malo više ukupne snage koja stiže do 210 KS i mali boljim ubrzanjima. U verziji sa pet sedišta novi Nissan X-Trail do 100 km/h stiže za 7.0, a u verziji sa sedam sedišta za 7.2 sekunde, ali uz benefite pogona na svim točkovima. Tek da se zna, i Nissan se priključio opštem trendu smanjivanja maksimalnih brzina – 2WD verzija stiže do 170 a AWD verzija do 180 km/h maksimalne brzine. Za bezbednije putovanje brine se i unapređeni Pilot sistem autonomne vožnje.
Priznajemo da sa nestrpljenjem čekamo test vožnje, a do tada dodajemo da prodaja počinje ove jeseni, a da je proizvođač najavio četiri osnovna paketa opreme i polaznu cenu od oko 38.000, koja će varirati od tržišta do tržišta

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi ima novog šefa dizajna

Audi ima novog šefa dizajna koji iza sebe ima modele kao što su Land ...

Više od polovine lansiranja novih modela kasni

Više od polovine lansiranja novih modela vozila od 2020. je odloženo, razloga je nekoliko, ...

Ford F-150 Lightning koncept ide na aukciju uskoro

Retka prilika za kolekcionare – Ford F-150 Lightning koncept iz 2001. godine uskoro ide ...

Da li će Haas morati na farbanje zbog ruske zastave?

Haas tim Formule 1 samo što je predstavio svoj bolid, a možda će morati ...

Opel GT X Experimental – vizija Opelove budućnosti

Opel pruža uvid u uzbudljivu budućnost brenda sa novim konceptom Opel GT X Experimental ...

VW Tiguan bi mogao da okrene novi list 2022.

VW Tiguan bi se u svojoj novoj generaciji trebao pojaviti 2022. uz, moguće, radikalne ...