Honda je u problemima sa dobavljačima delova i komponenti i drastično smanjuje proizvodnju u svojim pogonima u Japanu
Honda je u problemima sa dobavljačima i nikako da konsoliduje svoju proizvodnju. Evidentno, primarna kriza izazazvana Covid-19 pandemijom je (za sada) prošla, ali nisu posledice. Stara narodna izreka da zmaj više ubija repom nego glavom, u slučaju autoindustrije, ispostavlja se više nego tačna. Poremećaji u dinamici proizvodnje i lancima isproruka koji su poremećeni izbijanjem pandemije, još nisu ni blizu elimnisani, a proizvodnja vraćena na volumen od pre pandemije.
Honda će u svoja dva pogona u Japanu koji proizvode modele Civic, CR-V, Honda e, Jazz/Fit i HR-V ovog mesca smanjiti proizvodnju i do 40% zbog problema sa isporukama komponenti i drugim logističkim problemima. Ovo smanjenje na koje je Honda prinuđena u neku ruku je i alarm za kompletnu globalnu autoindistriju, koja u drugom delu fiskalne godine nikako ne uspeva da podigne volumene proizvodnje zbog i dalje prisutnog nedostatka čipova.
Hondin pogon u Sartimi severno od Tokija smanjuje proizvodnju za 40%. Dve Honda linije u Suzuki u zapadnom Japanu imaće manju redukciju u proizvodnji, ali ipak smanjenu za 20%.
Iako se tokom juna meseca proizvodnja u dva pogona Honde normalizovala, nedostatak poluprovodnika i logistički problemi sa dobavljačima ponov su prouzrokovali poremećaje u ritmu proizvodnje vozila.
Za razliku od Honde, Toyota nema takvih problema i ne odustaje od plana da u fiskalnoj godini koja će se završiti u martu 2023. postigne globalni rekord i proizvede planiranih 9.7 miliona vozila, računajući da će se tokom jeseni dodatno poboljšati i prodaja vozila. Toyota je prošlog meseca najavila da će samo u septembru u svim svojim pogonima proizvesti 850.000 vozila, i da do novembra očekuje rast proizvodnje u skladu sa dinamikom snabdevanja i mogućnostima zaposlenih.
Show Comments