Formula 1 – Porsche i Red Bull su definitivno stavili tačku na pregovore o partnerstvu od 2026. godine
Formula 1 ponovo dokazuje da ništa nije gotovo dok se ne završi. Nakon zvaničnog saopštenja Volkswagen Grupe da Porsche i Audi ulaze u Formulu 1 od 2026. godine, najlošije čuvana tajna je bila sa će Porsche ući u „kombinaciju“ sa timom Red Bull, dok se sa markom Audi spekulisalo i potencijalnoj kupovini tima. Mesecima se govorilo da je dogovor između Porschea i Red Bulla gotova stvar, pojavio se i pisani dokument po kojem Porsche želi da kupi 50% Red Bull Technologies, što u praksi znači polovinu tima, a pominjali su se i datumi kada će biti izdato zvanično saopštenje da su Porsche i Red Bull postali partneri.
U stvarnosti, Audi je zvanično objavio da 2026. godine ulazi u Formulu 1 i to kao dobavljač motora, a Porsche i Red Bull objavili su nešto drugo. Svi pregovori između Porschea i Red Bula su završeni, i okončani i neće se više nastavljati.
Prema zajedničkom zaključku i saoptenju, nema svrhe nastavljati pregovore, a nezvanično, razlog prekida pregovora je u činjenici da je Porsche u skladu sa procentom u vlasništvu želeo da ima i ekvivalentan procenat u odlučivanju unutar tima. Najveći protivnik toga bio je šef tima Christian Horner, mada on glasno negira da je bio najglasnija opozicija. Ipak, pred trku u Monzi rekao je da se DNK Porschea i Red Bull starteški ne poklapaju, i ponovio koliko je RB investirao u sopstvenu proizvodnju motora, kao i da je pre mesec dana startovan prvi motor ikada napravljen pod krovom Red Bull Powertrains.
Šta dalje? Do kraja 2025. Red Bull bolidi imaće Honda pogonske jedinice, a nakon toga Horner glasno objavljuje da je Red Bull sposoban da sam pravi pogone svojih automobila. Doduše, više ne spominje ono što su on i Dr Helmut Marko uglas govorili a to je da mogu da prave motore, ali ne i9 da ih razvijaju. Sa svoje strane, Honda je saopštila da se povlači iz Formule 1, ali nije preterana tajna i da su se japanskoj marki dopali rezultati koje postiže sa timom Red Bull i da bi mogla da razmisli o povratku 2026. odnosno tačnije, nastavku 2026. mada i tu već postoje priče po kuloarima da bi Honda ponovo želela svoj ceo tim a ne status dobavljača motora.
Sa druge strane, Porsche želi u Formulu 1, ali se okliznuo na prvom koraku, i osetio koliko je teško uži u hermetički zatvoreni i interesima dirigovanu krug zvani Formula 1. Da li će Porsche ulaznicu potražiti uz nekog drugog partnera tek ćemo videti, kao što tek teba da vidimo koju F1 kartu je „kupio“ Audi. Govori se da je to Sauber, što šta govori u prilog tome, ali kao što smo se uverili u slučaju Porschea, daleko je od definitivnog.
Show Comments