fbpx

Dacia Manifesto pokazala da mašta nema granice

Dacia Manifesto ne samo da je prikazala marku Dacia u novom, inovativnom i hrabrom svetlu, nego je i pomerila granice mašte

Dacia Manifesto koja je zvanično prikazana pre javne premijere na sajmu automobila u Parizu, predstavila je rumunsku marku u vlasništvu Renaulta u jednom sasvim novom, hrabrom i nekonvencionalnom svetlu. Iako je potpuno jasno da je ovaj koncept dizajnerska studija i da nikada neće ići u serijsku proizvodnju, više je nego interesantan rešenjima koja se pojavljuju. Šta više, ovo potpuno “divlje” razmišljanje Dacije ne odstupa od osnovnog postulata marke – da bude dostupna.
Za početak, Dacia Manifesto je potpuno električni terenac, karoserije izrađene od plastike. Ovaj nekonvecionalni, u osnovi, bagi ima pogon na svim točkovima, ali to je njegov verovatno i najkonveconalniji deo.
Dacia Manifesto je u praksi sprovedena u delo postavka – manje je više nema vrata, nema nijedno staklo, a umesto dva fara ima samo jedan. Nema ni infotejment bez kojega se danas ne može živeti. U tu svrhu koristi se sopstveni “pametni” telefon.
Da je u potpunosti osmišljen kao “istraživačko” vozilo potvrđuje i jedno više nego originalno rešenje. Presvlake sedišta su ujedno i vreće za spavanje. Od recklirane pastike je izražena ne samo karoserija nego i najveći deo enterijera, koji je potpuno periv. Krov vozila je modularan, i po želji se može koristiti sa dosta mašte kao zdržljiv krovni nosač.
Pored toga i baterija je potpuno mobilna. Kada ne služi za pogon vozila, može se izvaditi i koristiti kao izvore električne energije u divljini. Jedno se mora paziti da u njoj ostane dovoljno struje kako bi se ipak vratilo u civilizaciju. U prevodu, Dacia Manifesto ima bidirekcionalni elektrosistem. Pomenuto jedno glavno svetlo, može se izvaditi iz svog kućišta i koristiti kao ručna baterijska lampa.
I enterijer je više nego nekonvencionalno osmišljen, a za armaturu instrument table korišćena je pluta, a “manje je više” ideja vodilja je uspešno sprovedena i u nečemu što bi se prema uobičajenim shvatanjima moglo nazvati kabinom.
Na kraju, Dacia Manifesto nema ni točkove na kakve se čitav vek oslanja autoindustrija. Tačnije, nema pneumatike – gume sa vazduhom u sebi. Podebele gume svojom konstrukcijom eliminišu potrebu za vazduhom koji će im obezbediti funkciju i oblik, što u osnovi jeste ideja kojom se gumarska industrija već duže vreme bavi. U funkciji Dacije Manifesto, točkovi su poveliki, vozilu donose ozbiljan klirens od tla, i svakako mogu se koristiti bez bojazni da će doći do bušenja i na vrlo negostoljubivom terenu.
Dacia Manifesto je pokazala mnogo mašte i slobode u razmišljanju pa se ne možemo oteti utisku da bi moglo biti zanimljivo kada bi se pod markom Dacia pojavilo nešto makar i izdaleka nalik konceptu Manifesto. Za sada i prema onome što znamo, Dacia ostaje ono što jeste – proizvođač relativno dostupnih automobila pa Manifesto teško može naći svoje mesto u ponudi ove marke, ali nikad se ne zna, možda reakcije publike donesu neki neočekivani obrt…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Češka firma predstavila svoj retro kupe sa modernim pogonom

Češka firma, MW Motors, predstavila je električni automobil za koji tvrdi da nije koncept, ...

Koenigsegg Jesko Absolut može do 530 km/h?

Koenigsegg Jesko Absolut, može do 530 km/h kažu simulacije, a jedino mesto gde to ...

Peugeot predstavio 308TCR

Peugeot je predstavio 308TCR, čime planira da pojača svoje prisustvo na međunarodnoj sportskoj sceni ...

Bentley se brine da se Deda Mraz ne smrzne

Ako do Deda Mraza stigne Bentley Flying Spur Reindeer Eight, sigurno će na svoja ...

Škoda najavljuje novi crossover pred ženevski salon

Novim crossover modelom, češki brend će proširiti svoju SUV ponudu koju trenutno prestavljaju modeli ...

Kad Cadillac limuzina postane grtalica za sneg

Izvesni gospodin Robert Falck se baš dobro pripremio za zimu U okviru pripreme automobila ...