fbpx

Koliko košta put do Formule 1?

Put do Formule 1 je dug, neizvestan i iznad svega jako skup, a koliko košta analizirao je bivši F1 vozač Ralf Schumacher

Foto: Haas Formula 1 Team / Andy Hone / LAT Images

Put do sedišta u Formuli 1 je dug, neizvestan a iznad svega skup, jako skup. Nije malo onih koji tvrde da je Formula 1 postala klub sinova milijardera, a u krajnjem slučaju, to je prošle godine rekao i sedmostruki šampion Formule 1 Lewis Hamilton. Takva tvrdnja i nije daleko od istine, i zapravo trenutno je u Formuli 1 malo vozača koji ne potiču iz bogatih porodica. Lando Norris i Sergio Perez su iz milionerskih porodica, Lance Stoll i Nicholas Latifi iz milijarderskih. Charles Leclerc, Max Verstappen, Carlos Sainz, Mick Schumacher i Kevin Magnussen sinovi su očeva, ili su iz porodica u kojima se neko bavio auto sportom na višem ili nižem nivou. I danas u raznim rangovima takmičenja ima dosta sinova bivših F1 i MotoGP vozača.
Neki od vozača kao što su Sebastian Vettel, George Russell i Yuki Tsunoda, oslanjali su se na talent i jake sponzore, konačno, isto kao i Hamilton, čiji otac je rado tri posla dok je jadan od najuspešnijih u Formuli 1 gradio svoju karijeru u nižim rangovima. Ni roditelji Daniela Ricciarda nisu bili milioner, ali su se nekako snalazili da finansiraju sinov put do sedišta Formule 1.
Uporedo sa globalnim rastom inflacije, troškovi puta do Formule 1 rastu, i deca koja nisu iz ekstremno bogatih porodica sve teže nalaze put do najelitnijeg dela auto sporta – Formule 1. Prezime Schumacher više nego čvrsto povezano je sa Formulom 1, pa kada Ralf Schumacher, rođeni brat Michaela i stric Micka kaže da put do Formule 1 košta između 13 i 15 miliona evra, zna šta govori, tim pre što finansira i svog sina u auto-sportu

Foto: Haas Formula 1 Team / Andy Hone / LAT Images)

Bivši vozač timova BMW-Sauber, Toyota i Jordan kaže da je 250.000 evra potrebno samo za sezonu takmičenja u kartingu. “Treba vam 30.000 evra samo da bi se počelo u Bambino seriji u kojoj se takmiče deca od šest do osam godina. Morate da putujete po trkama, spavate negde, pojedete nešto, platite karting, delove i opremu. U međunarodnom rangu karting trka, sa profesonalnim timom koji ide na sve trke srećni ste ako bude dovoljno 250.000 evra za sezonu. Običan smrtnik više ne može da finansira ni najniže klase takmičenja, to je postalo skoro nemoguće. Na početku je možda malo lakše do je na nivou klubskog sporta, i tu još postoje klase koje se mekako mogu platiti, ali nakon toka postaje jako teško”, kaže Ralf Schumacher. To je osetio i Jean Alesi, nekadašnji vozač tima Ferrari, koji je odustao od finansiranja karijere svog sina.
Ralf i njegov neuporedivo uspešniji brat Michael ušli su u auto-sport ’80-ih, a mlađi od braće Schumacher kaže da bez sponzora i blizine karting staze (njihov otac je držao karting stazu), nikada ne bi uspeli.
„Imali smo sreće da smo imali podršku, ali istovremeno i da je karting tada bio nešto jeftiniji, a ni konkurencija nije bila tako jaka. Odrasli smo na karting stazi i mogli smo da iskoristimo sve prednosti toga”, zaključuje nekadašnji vozač Formule 1 koji ima 47 godina i današnji je TV komentator.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Limiteri brzine će nauditi “svakom proizvođaču brzih automobila”

Obzirom da modifikuje BMW automobile još od 1965., opravdano je reći da Alpina zna ...

U Barseloni prikazan “svemirski” Lexus LC 500h

Lexus je na salonu u Barseloni prikazao spektakularan LC 500h “Matte Prototype” u posebno ...

Seat razvio E20X za ulazak u Kinu

Španska firma grupe VW, Seat, razvila je E20X električni crossover koji će se u ...

Smart #1 stiže 2023. godine kao električno vozilo

Smart #1 je prvi model iz zajedničke kompanije koju su osnovali Geely Mercedes-Benz, a ...

Novi Seat Leon stigao u Srbiju

Kupcima u Srbiji predstavljen je potpuno novi Seat Leon, na novoj platformi i znatno ...

Lamborghini Countach se vratio sa preko 800 KS

Lamborghini Countach je uprkos svim svojim manama bio i ostao ikona supersportskih automobila – ...