Put do Formule 1 je dug, neizvestan i iznad svega jako skup, a koliko košta analizirao je bivši F1 vozač Ralf Schumacher
Put do sedišta u Formuli 1 je dug, neizvestan a iznad svega skup, jako skup. Nije malo onih koji tvrde da je Formula 1 postala klub sinova milijardera, a u krajnjem slučaju, to je prošle godine rekao i sedmostruki šampion Formule 1 Lewis Hamilton. Takva tvrdnja i nije daleko od istine, i zapravo trenutno je u Formuli 1 malo vozača koji ne potiču iz bogatih porodica. Lando Norris i Sergio Perez su iz milionerskih porodica, Lance Stoll i Nicholas Latifi iz milijarderskih. Charles Leclerc, Max Verstappen, Carlos Sainz, Mick Schumacher i Kevin Magnussen sinovi su očeva, ili su iz porodica u kojima se neko bavio auto sportom na višem ili nižem nivou. I danas u raznim rangovima takmičenja ima dosta sinova bivših F1 i MotoGP vozača.
Neki od vozača kao što su Sebastian Vettel, George Russell i Yuki Tsunoda, oslanjali su se na talent i jake sponzore, konačno, isto kao i Hamilton, čiji otac je rado tri posla dok je jadan od najuspešnijih u Formuli 1 gradio svoju karijeru u nižim rangovima. Ni roditelji Daniela Ricciarda nisu bili milioner, ali su se nekako snalazili da finansiraju sinov put do sedišta Formule 1.
Uporedo sa globalnim rastom inflacije, troškovi puta do Formule 1 rastu, i deca koja nisu iz ekstremno bogatih porodica sve teže nalaze put do najelitnijeg dela auto sporta – Formule 1. Prezime Schumacher više nego čvrsto povezano je sa Formulom 1, pa kada Ralf Schumacher, rođeni brat Michaela i stric Micka kaže da put do Formule 1 košta između 13 i 15 miliona evra, zna šta govori, tim pre što finansira i svog sina u auto-sportu
Bivši vozač timova BMW-Sauber, Toyota i Jordan kaže da je 250.000 evra potrebno samo za sezonu takmičenja u kartingu. “Treba vam 30.000 evra samo da bi se počelo u Bambino seriji u kojoj se takmiče deca od šest do osam godina. Morate da putujete po trkama, spavate negde, pojedete nešto, platite karting, delove i opremu. U međunarodnom rangu karting trka, sa profesonalnim timom koji ide na sve trke srećni ste ako bude dovoljno 250.000 evra za sezonu. Običan smrtnik više ne može da finansira ni najniže klase takmičenja, to je postalo skoro nemoguće. Na početku je možda malo lakše do je na nivou klubskog sporta, i tu još postoje klase koje se mekako mogu platiti, ali nakon toka postaje jako teško”, kaže Ralf Schumacher. To je osetio i Jean Alesi, nekadašnji vozač tima Ferrari, koji je odustao od finansiranja karijere svog sina.
Ralf i njegov neuporedivo uspešniji brat Michael ušli su u auto-sport ’80-ih, a mlađi od braće Schumacher kaže da bez sponzora i blizine karting staze (njihov otac je držao karting stazu), nikada ne bi uspeli.
„Imali smo sreće da smo imali podršku, ali istovremeno i da je karting tada bio nešto jeftiniji, a ni konkurencija nije bila tako jaka. Odrasli smo na karting stazi i mogli smo da iskoristimo sve prednosti toga”, zaključuje nekadašnji vozač Formule 1 koji ima 47 godina i današnji je TV komentator.
Show Comments