fbpx

Završena proizvodnja Lamborghini Aventadora

Završena je proizvodnja Lamborghini Aventadora po drugi put, ali ovaj put zauvek, do dolaska naslednika 2023. godine

Završena je proizvodnja Lamborghini Aventadora, po drugi put i ovaj put zauvek. Nakon 11.465 proizvedenih komada supersportiste Aventador, Lamborghini je stavio i definitivnu tačku na model koji se pokazao super uspešan u svojoj super ekskluzivnoj super skupoj klasi. Poslednji napravljeni Aventador je Ultimae Roadster, u kombinaciji plave i crne boje omogućene Ad Personam divizijom za personalizaciju i biće isporučen kupcu u Švajcarskoj.
Zapravo, ovo je drugi završetak proizvodnje Lamborghini Aventadora. Kompanija je mislila da je ovaj model završio sve do početka prodaje naslednika, međutim, na brodu za transport automobila Felicity Ace, koji je potonuo, među 4.000 vozila bilo je i 15 Lamborghinija Ultimae. Fabrika je ponovo pokrenula proizvodnju kako bi kupcima koji su svoja vozila platili, bili i isporučeni.
Aventador se pokazao kao veliki uspeh za Lamborghini. Kompanija je isporučila više Aventadora nego svih ostalih modela sa V12 motorom ukupno. Zapravo, Aventador je prodajom nadmašio dotadašnjeg lidera u prodaji model Mucielago već nakon pet godina proizvodnje. Čak 85% kupaca iskoristilo je (i debelo platilo) Ad Personam mogućnost personalizacije, što je rezultovalo sa preko 200 jedinstvenih boja i trimova enterijera koji su stigli na drumove širom sveta.
Lamborghini Aventador LP 700-4 predstavljen je 2011. na salonu automobila u Ženevi. Ispred zadnje osovne u njega je smešten 6.5 litarski V12 razvijen „u kući“, sa uglom od 60° između cilindarskih redova. Prva verzija imala je 690 KS i 690 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je bilo dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 2.9 sekundi i maksimalnu brzinu od 350 km/h.
Tokom godina proizvodnje, Lamborghini je evoluirao Aventador u popriličan broj verzija koje su proizvođene i isporučivane u malim brojevima komada. Među verzijama bio je Aventador SVJ koji je postavio i rekord na Nirburgringu sa 6:44.97. Između ostalih, postojale su i Veneno, Centenario, Sian FKP 37, i Countach LPI 800-4 verzije, modeli koji su kao osnovu imali Aventador.
Novi model se tek očekuje, a špijunske fotografije pokazuje da se zapravo neće jako razlikovati od Aventadora. Ipak, nalepnica na zadnjem delu koja upozorava na visoki napon otkriva i da će naslednik Aventadora biti elektrifikovan i imati hibridnu asistenciju iako je (navodno) motor sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje V12. Serijska proizvodnja naslednika Aventadora trebala bi početi tokom 2023. godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dizel na mukama

Pre 30 godina VW je u reklamnim kampanjama koristio slogan “Fahrvergnuegen” u slobodnom prevodu: ...

Osvežen Renault Kadjar i sa novim motorima

Renault je osvežio Kadjar, svoj odlično prodavani SUV, koji je predstavljen 2015. Tri godine ...

Umalo tragedija u Formuli 1

Konstrukcija automobila i sigurnosni elementi koji su uvedeni poslednjih godina spasili su život Grosjeanu ...

Volkswagen I.D. R najbrži na kvalifikacijama za Pikes Peak

Romain Dumas, iza upravljača potpuno novog, potpuno električnog Volkswagen I.D. R postavio je najbrže ...

Caterham Super Seven 1600 se vratio

Super Seven legendarni model i čedo osnivača Lotusa Colina Chapmana vratio se u verziji ...

Formula 1 – u timu Alpine je vruće

Formula 1 – u timu Alpine je vruće a šef Renaulta Luca de Meo ...