fbpx

Hyundai N Vision 74 je jedinstvena pokretna laboratorija

Hyundai N Vision 74 je jedinstvena pokretna laboratorija koja kombinuje inovativnu hibridnu konstrukciju gorivnih ćelija kompanije Hyundai Motor

Hyundai N Vision 74 je jedinstvena pokretna laboratorija koja kombinuje inovativnu hibridnu konstrukciju gorivnih ćelija kompanije Hyundai Motor sa dizajnom, koji predstavlja srednjoročnu i dugoročnu viziju budućnosti kompanije.
Hyundai je 2015. godine po prvi put najavio ovakvu tehnološku viziju, kada je predstavio koncept automobil N 2025 Vision Gran Turismo, uporedo sa lansiranjem podbrenda Hyundai N, kako bi predočio budućnost visokih performansi zasnovanih na gorivnim ćelijama.
Samo sedam godina kasnije, najsavremenija tehnologija koju je ovaj virtuelni koncept automobil prikazao sada je dostupna u vozilu koje se može realno voziti. N Vision 74 je prvo na svetu hibridno vodonično vozilo visokih performansi i naglašava Hyundaijevo liderstvo u tehnologiji održivih performansi.
Hyundai pokretne laboratorije
Pokretne laboratorije (Rolling labs) su „igralište” gde Hyundai N brend može da istražuje sve što povezuje nove moto-sport tehnologije visokih performansi sa budućim N modelima, gradeći most između moto-sporta i vozila u serijskoj proizvodnji. Prolazeći kroz opsežna testiranja, svrha ovih vozila je da tehnologije visokih performansi iz sveta moto-sporta prenesu na puteve.
Kompanija je počela da razvija pokretne laboratorije 2012. godine kada je krenula u projekat RM (oznaka se odnosi na N prototip sa ‘Racing Midship’ konfiguracijom pogonskog sklopa smeštenog na sredini i pogonom na zadnjim točkovima). Od pokretanja projekta RM i naknadne evolucije RM serije, RM modeli su prošli temeljno testiranje na putevima kako bi se potvrdile nove tehnologije, uočili njihovi efekti na performanse i napravila poboljšanja za kasniju primenu u budućim N modelima. Primeri ranijih tehnologija koje su, pre no što su ušle u serijsku proizvodnju automobila prvobitno razvijene u modelima pokretnih laboratorija, uključuju e-LSD (elektronski ograničeno proklizavanje diferencijala), 8-brzinski wet-DCT (transmisija sa dvostrukim kvačilom potopljenim u ulje) i sve napredne tehnologije kakve su sistem PE performansi, EV dvostruko kvačilo i vektorisanje obrtnog momenta.
Kako je razvijen N Vision 74
Da bi prevazišli ograničenja električnih vozila, Hyundai inženjeri su počeli da razvijaju pokretnu laboratoriju N Vision 74. Tokom faze razvoja, odlučili su da razviju hibridnu strukturu – električna baterija u kombinaciji sa sistemom gorivnih ćelija (FCEV – fuel cell electric vehicle).
Gorivne ćelije rade tako što kombinuju vodonik sa kiseonikom uzetim iz vazduha da bi proizvele električnu energiju, toplotu i vodu. Kada vodonik uskladišten u rezervoarima uđe u snop gorivnih ćelija, razlaže se na protone i elektrone. Protok elektrona stvoren u gorivnoj ćeliji obezbeđuje električnu energiju koja pokreće električni motor, a protoni reaguju sa molekulima kiseonika iz vazduha, stvarajući toplotu i vodu.
Dok su prednosti električnih vozila na baterije (BEV) dobro dokumentovane, FCEV takođe nude niz prednosti. Osim vode, FCEV ne proizvode emisije iz izduvnih cevi. FCEV čak poboljšavaju kvalitet vazduha tokom vožnje: pošto je za gorivne ćelije potreban prečišćen vazduh, vazdušni filter uklanja mikro-čestice i izbacuje neiskorišćeni vazduh – izbacujući pritom napolje vazduh koji je čistiji nego ranije. Vodonične gorivne ćelije su takođe i veoma efikasne: nude efikasnost od 50-60 procenata kada se samo proizvodi električna energija i 80-90 procenata kada se emitovana toplota reciklira. Pored toga, FCEV su i atraktivan budući izvor energije za električnu mobilnost zato što nude veće domete i kraće vreme punjenja goriva u poređenju sa BEV.
Iako N Vision 74 koristi vodonično-električni hibridni pogon, može se pohvaliti konfiguracijom sistema koja se razlikuje od uobičajene vodonične gorivne ćelije ili električnog vozila na baterije. Za razliku od postojećih FCEV vozila, koja koriste integrisane vodonične gorivne ćelije koje motore direktno napajaju električnom energijom, N Vision 74 uvodi dodatni element sa baterijom visokog kapaciteta. Ovo pomaže da se poboljša maksimalno opterećenje baterija, držeći ih u optimalnom temperaturnom opsegu za konzistentnu isporuku energije.
Dve različite pogonske energije u N Vision 74 mogu se koristiti fleksibilno u zavisnosti od različitih uslova vožnje. Hyundai inženjeri su izabrali ovaj hrabar novi pristup jer veruju u prednosti obe tehnologije u za njih specifičnim oblastima primene.
Konstrukcija N Vision 74
Kao prva Hyundai N laboratorija za hibridne gorivne ćelije koja istražuje „uživanje u vožnji” u eri elektrifikacije, pogonski sklop N Vision 74 je dizajniran da obezbedi visoku izdržljivost i brzo punjenje tokom uslova na stazi. Inženjeri su razvili kooperativni sistem kontrole kako bi omogućili da dva različita izvora energije rade zajedno u maksimalnoj sinergiji.
Skladište vodoničnih gorivnih ćelija u automobilu je postavljeno napred, sa baterijom tipa T postavljenom odmah iza vozača kako bi se smanjili ukupna visina i centar gravitacije. Iako niži centar gravitacije električnih vozila ne kompenzuje u potpunosti dodatnu težinu koju nose, ova karakteristika nudi značajne prednosti, kao što su bolja vuča i manje rotiranje karoserije, pružajući stabilniju vožnju, posebno pri velikim brzinama.
Dva rezervoara vodonika od 2,1 kg postavljena su na zadnju osovinu iznad dva moćna motora – po jedan za nezavisno napajanje svakog zadnjeg točka – koji daju ukupno 500 kW. Razvoj unutar kompanije interno razvijene sistemske integracije i softvera za kontrolu N Vision 74 bio je daleko napredniji od razvoja normalnog EV, imajući više zajedničkog sa Hyundai XCIENT Fuel Cell kamionima koji rade u Švajcarskoj već dve godine, a uskoro će i u Nemačkoj.
Dvostruko punjenje obezbeđuje fleksibilnost
N Vision 74 sistemi za napajanje električnom baterijom i vodoničnim gorivnim ćelijama mogu da rade odvojeno. Kada se ne koristi za pune performanse, gorivna ćelija pokreće automobil; kada su potrebne visoke performanse, oba sistema rade zajedno.
Priroda dvostrukog punjenja ovog hibridnog sistema daje inženjerima veliku fleksibilnost, u zavisnosti od toga šta rade sa N Vision 74. Njegove vodonične gorivne ćelije mogu se napuniti gorivom za manje od pet minuta i mogu se koristiti za punjenje baterije kada je automobil u pogonu, dok njegov baterijsko-električni sistem napajanja osigurava da automobil ostane potpuno funkcionalan čak i ako vodonik nije dostupan.
Funkcionalna estetika: hlađenje i aerodinamika
Sa složenim sistemom hlađenja, N Vision 74 postiže efikasan protok vazduha i maksimalno hlađenje u uslovima visokog učinka. Ovo nudi pravi balans između mogućnosti za trkačke staze i održavanja niske temperature.
Pakovanje gorivne ćelije, baterije, motora i drugih delova je optimizovano da isporučuje tri nezavisna kanala za hlađenje. Ovo omogućava optimizovanu energetsku efikasnost u različitim situacijama vožnje, kao što je vožnja na stazi.
Forma prati funkciju: rashladni elementi N Vision 74 su potpuno integrisani u njegov aerodinamički dizajn, kao što su prednja maska sa pikselima, te bočni i zadnji otvori za ventilaciju. Pored toga, razvodnik vazduha na prednjim točkovima automobila usmerava bočni protok vazduha u velike ulaze za hlađenje kako bi omogućio upravljanje toplotom električnog sistema za napajanje.
Dizajn takođe omogućava bolju aerodinamiku. Završni oblik bočne lajsne i spojler inspirisan moto-sportom stvaraju zadnju potisnu silu koja omogućava bolju dinamiku za vožnju visokih performansi, dok točkovi sa aero diskovima balansiraju aerodinamičku efikasnost i performanse.
Inovativni FCEV logički sistem (VCU) sa tehnologijom vektorisanja obrtnog momenta
N Vision 74 je opremljen FCEV logičkim VCU (Vehicle Control Unit) sistemom sa tehnologijom vektorisanja obrtnog momenta u zadnjem dvostrukom motoru. Hyundai inženjeri su razvili sopstveni softver za kontrolu vektora obrtnog momenta koji funkcioniše kao virtuelni diferencijal sa ograničenim proklizavanjem.
Ovaj prilagođeni logički VCU sistem za N Vision 74 pokreće e-TVTM (electronic Torque Vectoring by Twin Motors – elektronsko vektorisanje obrtnog momenta dvostrukih motora) kako bi poboljšao iskustvo u krivinama sa motorima od 235 kW na svakom od zadnjih točkova. Omogućava preciznu i brzu kontrolu nezavisne distribucije snage levo/desno i obrtnog momenta kako bi se zadovoljila različita okruženja u vožnji. Optimalno rukovanje i vuča poboljšavaju iskustvo u krivinama, čineći ga savršenim za trkačke staze i osiguravajući da vozači zaista iskuse N karakter “drčnosti u krivinama”.
Pokretne laboratorije kao ispitne platforme za budućnost
Hyundai ima decenijsku istoriju rada sa pokretnim laboratorijama – dve najnovije su N Vision 74 i RN22e. Pokretne laboratorije nude nove mogućnosti za BEV i FCEV vozila u moto-sportu i za postizanje održivijeg uživanja u vožnji.
Dug domet i karakteristike brzog punjenja N Vision 74 imaju potencijal da revolucionišu oblast moto-sporta.
Upakovan u aerodinamičnu karoseriju baziranu na IONIQ 6, RN22e kombinuje tehnologiju moto-sporta sa Hyundai Električno-globalnom modularnom platformom (E-GMP). On igra važnu ulogu kao laboratorija za nadolazeće EV N modele, odnosno za IONIQ 5 N.
Razvoj N Vision 74 i RN22e paralelno sa drugim električnim vozilima visokih performansi koristan je za Hyundai inženjere u smislu razmene znanja. Na primer, EV vozila imaju različitu raspodelu težine od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, tako da N inženjeri mogu u svom test-centru u Nirburgringu da testiraju i razviju tehnologije hlađenja i kočenja u ekstremnim uslovima. Služeći kao pokretne laboratorije, N Vision 74 i RN22e će pomoći da Hyundai tehnička vizija elektrifikovanih visokih performansi uskoro postane stvarnost.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Završena proizvodnja Lamborghini Aventadora

Završena je proizvodnja Lamborghini Aventadora po drugi put, ali ovaj put zauvek, do dolaska ...

Honda uz Driver Coaching aplikaciju do bezbednosti za mlade vozače

Honda veruje da uz Driver Coaching aplikaciju može pomoći mladim vozačima u unapređivanju veštine ...

Verstappenu pobeda za kraj sezone Formule 1

Max Verstappen je pobedom overio svoju pol poziciju na poslednjoj trci sezone Formule 1 ...

AGM ili Gel akumulator – da li je isto?

Osustvo kiseline koja slobodno pliva u kućištu akumulatora je nophodno kod ugradnje u kabinski ...

Mercedes-AMG EQE 53 otkriven sa 687 KS

Mercedes-AMG EQE je otkriven sa moćnim pogonom koji stiže do čitavih 687 KS, ali ...

Maserati stigao zvanično u Srbiju

Kompanija Delta Automoto je postala zvanični uvoznik, distributer i serviser sportske marke Maserati za ...