fbpx

Audi Q8 e-tron zvanično predstavljen

Audi Q8 e-tron zvanično je predstavljen sa unapređenjima koja su najavljena, ali tada za model pod imenom Audi e-tron

Audi Q8 e-tron zvanično je predstavljen. Da odmah pojasnimo, ne radi se o potpuno novom modelu, nego osveženom i unapređenom modelu koji se do sada zvao Audi e-tron, a predstavljen je u dve karoserijske verzije, e-tron i e-tron Sportback 2019. i 2020. Ove, 2022. godine, Audijeva perjanica u SUV ponudi sa elektropogonom dobija ne samo tehnička unapređenja nego i novu oznaku – Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron.
Jasno je da se i dalje radi o velikom SUV-u sa međuosovinskm razmakom od 2.928 m, čija karoserija ima dužinu od 4.915 metara, visinu od 1.633 m u Q8 e-tron i 1.619 m u Q8 Sportback e-tron karoserijskoj verziji, dok su SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron niže za još dva milimetra i šire za 39 mm. Jasno je i da izdašne dimenzije donose i funkcionalnost. Prtljažnik Q8 e-tron je zapremine 569 litara, a i sportskiji Q8 Sportback e-tron se može pohvaliti sa 528 litara, uz dodatni prednji prtljažnik zapremine od 62 litre.

Detail

U odnosu na prvu generaciju, novi Audi Q8 e-tron doživeo je značajne promene po pitanju dizajna prednjeg dela karoserije, svetlosnih grupa a pogotovo grila gladnjaka koji je dobio potpuno novo dvodimenzionalno rešenje čuvena “četiri prstena”. Na zadnjem delu vozila potpuno novo je rešenje svetlosnih grupa i svetlosni potpis koji nedvosmisleno stavlja do znanja da se radi o unapređenom modelu.
Pored stilskih i još važnijih aerodinamičkih unapređenja dosadašnji e-tron a sada Q8 e-tron unapređen je po pitanju baterija, motora, autonomije i isporuke snage. Za obe karoserijske verzije kupcima su na raspolaganju tri pogonske opcije, ali u svakom slučaju sa pogonom na svim točkovima.
Osnovni Audi Q8 50 e-tron ima maksimalno 250 kW (360 KS) u boost modu, ima potrošnju u rasponu od 19.5 do 23.7 kW/100 km, i autonomiju po WLTP ciklusu merenja od 491 km i 505 za Sportback karoserijsku verziju. Maksimalna brzina ograničena je na 200 km/h.

Dynamic photo, Colour: Mythos Black metallic.

Sa svoja dva elektromotora Q8 55 e-tron maksimalno 300 kW (410 KS), potrošnju struje od 24.1–19.9/ 100 km i autonomiju koja uz veću bateriju može dostići od 582 do 600 kilometara.
Najsnažnija je Audi SQ8 e-tron verzija sa tri elektromotora, 370 kW (505 KS) i ogromnih 973 Nm maksimalnog obrtnog momenta, uz koje dalje ima automomiju od 494 do 513 kilometara. Maksimalna brzina ograničena je na 210 km/h.
Kupcima će na raspolaganju biti dve baterije povećanog kapaciteta. Za Q8 50 e-tron standardna baterija je neto kapaciteta od 89 kWh, dok Q8 55 e-tron ima veću bateriju kapaciteta 106 kWh, kakva se ugrađuje i u SQ8 e-tron. Manja baterija podržava punjače do 150 kW, a veća do 170 kW.

Za osveženi Audi e-tron, sada pod imenom Q8 e-tron modifikovani su zadnji elektromotor kao i sistem vektorisanja obrtnih momenata. Umesto 12, asinhroni elektromotor ima 14 namotaja, kako bi ostvarivao snažnije magnetno polje sa sličnom, pa čak i manjom potrošnjom energije. Za SQ8 verziju Audi je po prvi put za velikoserijsko vozilo upotrebio koncept sa tri motora. Zadnju osovinu pogone dva motora od po 98 kW (134 KS), koji svoju snagu potpuno nezavisno ili zajednički isporučuju pripadajućem točku, o čemu se brine kontrolna elektronika i sistem raspodele obrtnog momenta. Standardno Audi Q8 e-tron ima ogibljenje koje je kombinacija vazdušnog i opruga, a visina vozila može se varirati u rasponu od ukupno 76 mm.
Audi Q8 e-tron u prodajne salone stiže od februara 2023. godine, a najavljena cena cena za Audi Q8 50 e-tron je od 74.400 evra.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Najjači Lotus ikada, i najskuplji, naravno

Lotus je predstavio svoj najjači autmobil ikada. Evora GT 430 ima skoro 500 KS ...

Veliku nagradu Turske izrežirali vreme i pneumatici

Trku Formule 1 za Veliku nagradu Turske izrežirali su vremenski uslovi i nepredvidivo ponašanje ...

Formula 1 – Hamiltonov bolid je pod istragom

Nakon Hamiltonove dominacije u kvalifikacijama za sprint trku, još nije sve završeno, bolid Mercedes-AMG ...

Volkswagen Jetta spremna za rekord na Bonevillu

Volkswagen će pokušati da obori rekord klase na „Bonneville Speed Week“ događaju sa modifikovanom ...

Čuveni proizvođač točkova BBS pred bankrotom

BBS, jedan od najvećih i najpoznatijih proizvođača naplataka na svetu podneo je zahtev za ...

Hamilton na tri točka do pobede u drami na Silverstoneu

Poslednjih par krugova Velike nagrade Velike Britanije Formule 1 priredilo je pravu dramu za ...