fbpx

Lucid predstavlja moćan i lagan elektro pogon

Lucid predstavlja moćan i lagan trkački elektro pogonski sklop od 469 KS koji teži samo 35 kilograma

Lucid predstavlja moćan i lagan elektro pogonski sklop od 469 KS koji teži samo 35 kilograma. Svaki iole veći proizvođač automobila svoje mesto traži i u auto-sportu kako zbog promocije tako i zbog prilike za testiranje naprednih tehnologija, koje se pre ili kasnije u modifikovanom oblku mogu naći i u serijskim drumskim vozilima. Lucid, koji je specijalista za električne automobile, svoje mesto je našao u trkama električnih vozila za koje je pripremio fascinantan elektro pogonski sklop. Iako Lucid to zvanično ne piše, nego deklariše vrhunsko takmičenje električnih jednoseda, reč je o Formuli E koja je upravo ušla u novu sezonu i to sa bolidima nove konstrukcije i pogona. A ključna reč je upravo u jednosedima koji od prve trke sezone 2023. imaju pogon i na prednjoj osovini, koji osim dodatne snage glavnom motoru na zadnjoj osovini, donose i dodatnu sposobnost rekupercije energije pri kočenju.
Lucidov pogonski sklop u jednom kućištu kombinuje elektromotor, diferencijal i inverter struje, a ceo sklop ima masu od neverovatnih 35 kilograma, obzirom na 469 KS koliko sistem ima. Prema Lucidu, rotor može da se zavrti do maksimalnih 19.500 o/min, a ima isti sistem namotaja i microjet sistem hlađenje kakvi se nalaze u serijskom modelu Lucid Air. Iako je ovaj elektro pogonski sklop fascinantan, Lucid ne želi da otkriva tehničke detalje i podseća da je u potpunom intelektualnom vlasništvu kompanije Lucid, koja ga i proizvodi u pogonu Lucida u Kaliforniji.

Foto: Lucid

Peter Rawlinson koji je CEO i CTO Lucida kaže: „Sa neverovatnom specifičnom snagom od 14.6 KS/kg i neverovatnu sposobnost rekuperacije energije, naš pogonski sklop će nastaviti tamo gde su u prethodnim sezonama započele revolucionarne baterije. Za Lucid, transfer tehnologija između sporta i serijskih automobila je dvosmeran. Novi pogonski sklop za trkačke automobile direktan je derivat pogonskog sistema razvijenog u kompaniji Lucid, i dokazan u svakom modelu Lucid Air. Uzbudljiva mi je pomisao da bi se neka rešenja za trkačke automobile mogla naći u našim serijskim putničkim automobilima“.
Sezona Formule E 2023 počela je 14. januara trkom u Meksiko Sitiju, a naredne dve trke voze se u Saudijskoj Arabiji u dva dana, 27. i 28. januara. Treća generacija bolida Formule E bi trebala biti dosta brža nego do sada, kao i maksimalna brzina koja je ograničena na 320 km/h.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – za Alpine F1 počela sezona iz pakla

Formula 1 – za Alpine F1 sezona iz pakla je počela očajnom predsezonom na ...

Renault R5 Turbo 3E Concept je monstrum

Renault R5 Turbo 3E Concept je pravi mali električni monstrum sa 375 KS i ...

Porsche Cayman GT4 RS je ozbiljna zverka

Porsche nije previše skrivao da razvija vrhunski verziju modela Cayman, ali ono što je ...

Ford Quick Lane – lakše do servisa za Ford

Rukovođen namerom da servisne usluge za Ford automobile i laka komercijalna vozila maksimalno približi ...

Sprema sa nova VW Buba, ali znatno drugačija

Aktuelna VW Buba sprema se za penziju, a naslednik će, najverovatnije, biti znatno drugačiji ...

Aston Martin otkrio pogon buduće Vallhale

Aston Martin je konačno otkrio šta će biti pogon “male” Valkyrie, odnosno superautomobila Vallhala ...