Mazda je predstavila CX90 svoj najveći SUV koji kao osnovu ima platformu sa zadnjim pogonom i pomalo sportskog začina
Mazda je predstavila CX90 svoj najveći SUV. Znali smo da je u razvoju, a znali smo i ono što je proizvođač najavljivao – poprilično ambiciozan sedmosed sa snažnim motorima. Mazda CX90, formalno model za 2024. godinu postavljen je na platformu sa zadnjim pogonom, i verovali ili ne, najsnažniji je model koji je Mazda ikada proizvela, a prve informacije kažu da veliki sedmosed ima i poneki detalj preuzet sa sportske MX-5 Miate.
Uzdužno smešteni, veliki 3.3 litarski redni turbo šestocilindraš premijeru je imao prošle godine u modelu Mazda CX60, ali za „veći broj cipela“ značajno je i pojačan, pa Mazda CX90 može imati i do 340 KS koji se raspoređuju na sve točkove. Ipak, ovoliki bilans snage ne postiže samo zahvaljujući benzincu, nego uz pomoć elektromotora smeštenog između benzinca i menjača, čaime Mazda CX90 postaje blagi brid. Iako proizvođač za sada nije objavio kolike su pojedinačne snage SUS i elektromotora, znamo da je sam elektromotor dovoljan za vožnju na struju ali samo pri malim brzinama.
Za one koji budu željni više vožnje na struju, spremna je i PHEV verzija, sa Skyactiv 2.5 benzincem i elektromotorom, koji zajednički svim točkovima isporučuju i dalje obećavajućih 323 KS. Baterija je kapaciteta 17.8 kWh, i trebala bi obezbediti oko 50 kilometara električne vožnje, što je podatak koji važi za isti pogon ali u manjem Mazda CX60 modelu. Bez obzira za koju pogonsku opciju se kupac odluči, prenos je preko osmostepenog automatskog menjača.
Priča o vezi sa MX-5 nije samo zbog uzdužno smeštenog motora. Mazda MX90 dobila je Kinematic Posture Control, sistem koji je debitovao u maloj Miati, a zadužen je bolju kontrolu nad vozilom i osećaj u krivinama. Radi kao i standardni ESP lagano kočeći unutrašnji točak u krivini,a prema Mazdi, na taj način se sprečava ili smanjuje naginjanje karoserije u krivinama, a time i linearniji osećaj u upravljanju.
U enterijeru Mazda je nastavila tamo gde je počela sa CX60, i nada se da će svojim viđenjem luksuza privući kupce. Dijagonala digitalne instrument table zavisi od nivoa paketa opreme, a višenamenski ekran je u tablet stilu postavljen na armaturu i dijagonale je 12.3“, a dopuna komandama preko ekrana je i čitav niz prekidača koji rade na dodir.
U osnovi, prikazani model i saopšteni podaci deluju kao predpremijera CX90, obzirom da Mazda mnogo toga još nije saopštila, kako po pitanju performansi tako i budućih paketa opreme i stvarnog početka prodaje koji bi svakako trebao biti do kraja 2023. godine. Šta više, još nije saopšteno ni na kojim tržištima će se pojaviti.
Show Comments