fbpx

Zvanično je otkriven Volvo EX30 kompaktni električni SUV koji će do kupaca stići naredne godine

Zvanično je otkriven Volvo EX30 kompaktni električni SUV, koji ne samo da je najmanji u ponudi švedske marke nego je i najjeftiniji. Sa druge strane, iako najmanji po markom Volvo, EX30 biće i najbrži – za Volvo EX30 Twin Motor Performance verziju najavljeno je ubrzanje do 100 km/h za samo 3.4 sekunde. Volvo EX30 ima zanimljivo definisan zadatak i ulogu da bude pristupačnija verzija modelima XC40 Recharge i C40 Recharge.
Kada kažemo najmanji mislimo na dužinu vozila koja je zaista kompaktnih i za C segment uobičajenih 4.23 metra uz širinu od 1.83 m i visinu od 1.55, a karoserija je postavljena na platformu sa međuosovinskim razmakom od 2.65 m.
Volvo tvrdi da je karoserija dizajnirana i projektovana tako da iskoristi maksimum funcionalnosti iz raspoloživih dimenzija, ali i da obezbedi odličnu voznu dinamiku uz optimalan raspored mase vozila među osovinama i uz što niže težište. A poslednje dva podatka su vrlo značajna obzirom da Volvo EX30 upošte nije lagan – masa praznog vozila je čak 1.830 kilograma.
Volvo EX30 danas je predstavljen u Milanu, a evidentno je da koristi nomenklaturu uvedenu najvećim modelom EX90, ali i dizajn koji je evidentno vrlo sličan, uključujući LED potpis u stilu Torovog čekića, razvojene zadnje svetlosne grupe i potpuno zatvoren gril „hladnjaka“. Ruku na srce, Volvo EX30 nije umanjeni copy-paste EX90 baš po svim osnovama. Ima potpuno drugačije proporcije i bokove koji se uzdižu ka C stubu a koji je dizajniran tako da stvara iluziju plivajućeg krova. Takođe i prednji deo se strmije spušta ka prednjem odbojniku u poređenju sa EX90.
U enterijeru vlada tradicionalistički „Ikea“ minimalistički dizajn, u koji su ukomponovana visokotehnološka rešenja. Instrument tabla ima samo jedan centralno i portretno uspravno postavljen ekran dijagonale od 12.3 inča, a „soundbar“ se proteže celom širinom armature, što je prvi put ikada primenjeno rešenje u autoindustriji.
Volvo poručuje da je u razvoju tehnologija tesno sarađivao sa gigantima kao što su Google, Apple i Qualcomm, kako bi kupcima ponudio najbolje moguće korisničko iskustvo. Uz ECARX, čiji je Volvo suvlasnik uz Haley Tech stvorena je softverska platforma za infotejment, koji će unapređenja primati bežično.
Volvo najavljuje da ovaj sistem omogućava integraciju sa velikom većinom proizvođača pametnih telefona, pa će telefon služiti kao digitalni ključ vozila, ali i komada i nadzor za funkcije kao što su punjenje baterije i grejanje i novu generaciju Park Pilot Assist, koji, navodno, može da se izbori sa svim vrtama parkiranja i tipovima parking mesta..
Volvo EX30 će kupcima biti ponuđen u dve pogonske opcije po imenima Single Motor Extended Range i Twin Motor Performance. Verzija sa jednim motorom od 270 KS i 343 Nm na zadnjoj osovini, koji će se strujom napajati iz baterije od 64 kWh koja koristi NMC hemijsku tehnologiju (litijum, nikl, mangan i kobalt) ima najavljenu autonomiju od 450 kilometara. Takođe, evropskim kupcima će biti ponuđena i bazna verzija sa istim motorom, ali manjom LFP baterijom od 49 kWh, koja će za Volvo EX30 obezbeđivati autonomiju od 320 kilometara. Volvo EX30 Twin Motor Performance pored zadnjeg motroa od 270 KS ima i motor na prednjoj osovini, pogon na svim točkovima i ukupnu maksimalnu snagu od 425 KS i 543 Nm, što je dovoljno za spektakularno ubrzanje od 3.4 sekunde do 100 km/h. I dvomotorni Volvo EX30 koristi bateriju od 64 kWh, koja će obezbediti autonomiju od 430 kilometara. Po pitanju punjenja, na DC punjaču do 153 kW EX30 će se od 10 do 80% puniti za 26 minuta. Manja i jeftinija LFP baterija moćiće se puniti na DC punjačima do 134 kW, uz istu brzinu punjenja kao i veća baterija.
Od 2024. godine, Volvo EX30 biće ponuđen u Cross Country verziji sa povišenim klirensom, štitnicima podvozja, točkovoma od 19 i 19“, kao i serijskim all-terrain pneumaticima. Volvo će početi da prima porudžbine za EX30 tokom 2024. godine, kada će krajem godine i započeti serijska proizvodnja.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

370.000 evra da Jesko ne bude ofarban

Da vaš Koenigsegg Jesko ne bude ofarban i da se vidi kompletna karbonska struktura ...

Konačno javno – Škoda Kamiq

Nakon dosta najavljivanja konačno otkriven još jedan SUV sa slovom Q iz Škode Uz ...

Test: Mercedes C 220d 4Matic

Test modela Mercedes C 220d bi mogao postati oda jednom vremenu koje prolazi i ...

Limiteri brzine će nauditi “svakom proizvođaču brzih automobila”

Obzirom da modifikuje BMW automobile još od 1965., opravdano je reći da Alpina zna ...

SandRacer 500 GT- cena je prava sitnica

Ako imate viška novca i želje za adrenalinom, a ne želite da vozite ništa ...

Sledeće godine dva velika X-a iz BMW-a

Nije isključeno da će biti pomeranja, ali prema onome što znamo BMW za narednu ...