Predstavljeni su novi BMW Serije 5 i i5, a postavljeni su na zajedničku CLAR platformu koja podržava SUS i elektro pogon
Predstavljeni su novi BMW Serije 5 i BMW i5, a postavljeni su na zajedničku CLAR platformu koja podržava SUS i elektro pogon. Osmu generaciju bavarskog modela po pitanju segmenta i konkurenata ne treba posebno predstavljati. Stiže kao izazivač nedavno predstavljenog Mercedesa E Klase i svakako Audija A6.
U svom potpuno novom, osmom izdanju BMW Serije 5 uporedo će kupcima biti ponuđena sa motorma sa untrašnjim sagorevanjem i kao BMW i5 model sa potpuno električnim pogonom.
BMW Serije 5 značajno je porastao u odnosu na odlazećeg prethodnika. Produžen je za 95 mm čime je stigao do preko pet metara, odnosno tačno 5.060 m. I u širinu je porastao za 33 mm, ali i u visinu za 36 mm. Međuosovinski razmak je povećan za 20 mm na samoj granici je od tri metra, odnosno 2.995 metara.
Kao i kod svih ostalih BMW modela, Serija pet dobila je novi modernu interpretaciju “bubrega” na grilu hladnjaka, za koju šef BMW dizajna Domagoj Dukec kaže da je bilo razmišljanja o potpuno vertikalnom grilu, ali da je odlučeno za tradiconalniji pristup nakon hladnog prijem od strane publike rešenja primenjenih na novoj Seriji 7 i modelu XM.
U svakom slučaju, povećana karoserija novog BMW-a Serije 5 kombinacija je oštrih i zaobljenih linija, na koje definitivno ima uticaj stil koji je predstavljen na upravo pomenutim modelima.
Za očekivati je da će novi BMW Serije 5 uz povećane dimenzije doneti i još bolju ponudu u kabinskom prostoru. Na kokpitu je broj fizičkih prekidača sveden na minimum u odnosu na prethodni model. Zakrivljeni BMW Curved Display je interpretacija BMW stila da je kokpit orijentisan ka vozaču, a sastoji se od instrument table dijagonale od 12.3# i infotejmenta dijagonale od 14.9”. I upravljač je redizajniran uz zaravnjeni donji deo.
Opcioni BMW Interaction Bar je deo na koji su Bavarci ponosni. Ovo je sistem koji se proteže od jednih vrata, duž cele armature do drugih vrata, a u koji su pored ambijentalnog svetla smeštene i komande. Nova sportska sedišta deo su standardne opreme a Serija 5 prvi je BMW sa potpuno veganskim enterijerom, uključujući sedišta, površine armature i panela oplata na vratima i na oblozi upravljača. Sedišta su presvučena Veganza materijalom koji liči na kožu, ima svojstva prirodne kože, a opciono mogu biti i sa dekorativnim perforacijama. Među opcionim paketima opreme nalazi se i BMW Individual Merino kožni interijer, u nekoliko bikolornih kombinacija.
U pogonska ponuda BMW-a Serije 5 je iz nove modularne ponude BMW Group Efficient Dynamics agregata, sa 48 voltnim hibridnim sistemom i osmostepenim automatskim menjačem, dok će tokom 2024. ponuda biti dopunjena dvema plug-in verzijama. Za početak prodaje rezervisani su 520i sa 208 KS i 520d sa 197 KS, koji ima i opcioni xDrive. Snažnije šestocilindarske verzije biće ponuđene vanevropskim tržištima, dok će se u Evropi tokom 2024. pojaviti i sa novm šestocilindarskim dizelom.
Evidentno, BMW svojom ponudom za novu Seriju 5 u prvi plan stavlja i5, električnu verziju sa unapređenom petom generacijom BMW eDrive tehnologije, a kupcima će biti ponuđene dve verzije. Slabiji BMW i5 eDrive40 ima pogon na zadnjim točkovma od 340 KS sa 430 Nm, do 100 km/h ubrzava ua 6.0 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 193 km/h. Perjanica ponude je BMW i5 M60 xDrive, sa dva elektromotora, sa ukupno 601 KS i 820 Nm uz pogon na svim točkovima. Obaj model do 100 km/h ubrzava za 3.8 sekundi i ima maksimalnu brzinu ograničenu na 230 km/h.
Baterija za BMW i5 je kompaktnih dimenzija, neto kapaciteta od 81.2 kW i donosi autonomiju od 500 do 580 kilometara za BMW i5 eDrive40 i 455 do 516 kilometara za snažniju verziju.
Početak prodaje BMW-a Serije 5 i BMW-a i5 najavljen je od oktobra ove godine, uz tradicionalnu mogućnost predporučivanja.
Show Comments