fbpx

Test Maserati Grecale Modena vodi nas u zonu koja kombinuje SUV, luksuz i ambicioznu ekskluzivu ne samo zbog istorije i nasleđa

Test Maserati Grecale Modena vodi nas u zonu koja kombinuje SUV, luksuz i ambicioznu ekskluzivu. Ekskluzivu ne samo zbog same istorije i nasleđa (ali i obaveze koju ima marka Maserati), nego i činjenice da konkrencije nema previše. Maserati Grecale, u SUV ponudu italijanske marke stigao je kao manja i jeftinija opcija modelu Levante, ali i pravo na crtu Porsche Macanu, Audiju SQ5 i BMW-u X3.
Zapravo, Maserati Grecale Modena stigao je tamo gde se prodaje mnogo primeraka i na kojima se dobro zarađuje. Iako pod kapom Stellantisa, Maserati je nakon mnogo godina loših poslovnih bilansa, morao da nađe zdrav izvor zarade. Koliko god bio atraktivan supersportski Maserati MC20, od njega kompanija ne može da živi. Naravno, da niko ni ne pomisli – Maserati Grecale Modena nije SUV za široke narodne mase, nego tipičan monovolumenski AWD model premijum segmenta.
Svoje korene Maserati Grecale Modena ima u dobro nam poznatim modelima. Platforma nije iz osnove razvijana. Ispod karoserije nalazi se “Georgio” platforma za uzdužno postavljen motor zadnji pogon kao osnovni, koja je u osnovi razvijena za Alfa Romeo Giuliju, a koristi je i Alfa Romeo Stelvio, kao i Jeep Grand Cherokee. Znajući voznu dinamiku Giulije i Stelvija, ovaj podatak je dobra vest u najavi.
Karoserija je duga 4.847 m, a sa 1.997 m bez retrovizora i ozbiljno široka. U odnosu na dužinu karoserije, međuosovinski razmak je sa 2.901 m prilično velik, što se i primećuje po relativno kratkim prepustima preko točkova.
Dizajn karoserije naginje ka klasici uu, za Maserati prepoznatljive, forme. Bez preterano naglašenog pomodarstva, Maserti je odigrao na sigurnu kartu dizajna koji traje mnogo duže nego moda. Pored toga, karoserija je koeficijentom čeonog otpora od 0.32 poprilično (mada ne i vrhunski) aerodinamična. Iako možda i možemo da nađemo sličnosti sa modelom Jagar F-Pace, ipak ostajemo pri oceni da Maserati Grecale Modena uživo izgleda odlično, i da potpuno opravdano nosi svoj „Trozubac“ na agresivno stilizovanom grilu hladnjaka, uz žute kočione čaljusti samo su dodatni sportski ton.
Na prednjim blatobranima su i neizbežni hromirani “otvori” kojih ima po tri sa svake strane, uprkos činjenici da je pogon modela Maserati Grecale Modena četvorocilindarski.
Svojim spoljnim gabaritima Maserati Grecale Modena najavljuje da se u kabini sa pravom može očekivati dobra, pa čak i odlična ponuda prostora. Obećanje i ispunjava. Nije ovo sportista, ipak je ovo monovolumen u koji udobno treba da se smesti cela porodica.
Stilom i materijalima Maserati Grecale Modena ispunjava sve imperative premijum segmenta. Čak, znajući tradicionalno diskutabilnu italijansku preciznost i kvalitet završne obrade, Maserati Grecale Modena deluje vrlo precizno uklopljen.
Sporskom, ali i elegantnom stilu svakako pomažu žuti štepovi i vezeni Trozubac na sedištima, kao i diskretni ali i elegantni Maserati bedževi na bokovima centralnog tunela. Sve skupa, utisak o enterijeru je spram očekivanja od jednog Maseratija, njegove segmentne pripadnosti, ali i cene, a šlag na torti je otvaranuje vrata “na dugme”.
Prednja sedišta deluju kao prilično duboke sportske „kadice“, međutim, bogato su dimenzionisana, pa i osobama korpulentnije građe neće biti neudobno, naprotiv. Elektropomična su sa 14 mogućnosti podešavanja, memorijom vozačevog sedišta, grejanjem i ventilacijom, i sa lakoćom dobijaju odličnu ocenu.
Zadnja klupa, pored činjenice da testirano vozilo ima četvrozonski klima uređaj, pre svega donosi pristojnu ponudu prostora. Možda ne baš mnogo viška prostora, ali svakao dovoljno da i odrasle osobe visine prko 180 cm udobno putuju.
I po pitanju prtljažnika, Maserati Grecale Modena potpuno zadovoljava porodične potrebe, ali i potrebe svih onih koji u svojoj rekreaciji koriste kabastu opremu. Zapremina prtljažnika do visine prozora je 535 litara, a naslon zadnje klupe prekalapa se u tri dela, pa se utovarni prostor može povećati do preko 1.800 litara. Nije zanemarljiv ni podatak da je pod prtljažnika potpuno ravan, a prag vrata preko kojega se utvaruje prtljag vrlo nizak, odnosno, gotovo da ga i nema.
Obzirom da je Maserati Grecale Modena predstavljen 2022. godine, nije iznenađenje digitalizacija na svakom koraku. Instrument tabla je dijagonale 12.3“, ekran infotejmenta osetljiv na dodir je visoke rezolucije i identičnih dimenzija, sa 12.3″ najvećih ikada ugrađenih u Maserati a ispod njega je i dodatni 8.8“ za komande ventilacije, klimatizacije, sedišta i postavke visine vozila.
Ko uživa u mnogo velikih ekrana u vozili svakako može biti zadovoljan. Platforma infotejmeta bazirana je na Googleu, vrlo je brza i precizna, ali sistem zahteva poprilično učenja da bi se iskoristile zaista brojne mogućnosti, uključujući i glasovne komande, ali i podešavanja bogatog paketa sigurnosnih asistencija. U opremu testiranog Maserati Grecale Modena svrstani su i veli HUD, bežični punjač i bežične konekcije za Android Auto i Apple CarPlay.
Upravljač Maserati Grecale Modene i zona iza upravljača zahtevaju posebu pažnju. Svakako, upravljač je „napunjen“ komandama kao kontrolni centar, uključujući i dugme za startovanje motora i selektor postavke ogibljenja i modova vožnje, ali kada prođe oduševljenje bogatstvom, dolazi na red pitanje funkcionalnosti. Naime, na zadnjem delu upravljača su komande jačine zvuka audio sitema sa desne i selektor stanica radio uređaja ili pesama sa play liste sa leve strane.
Odmah uz upravljač su velike i svakako prelepe poluge za manuelnu promenu stepena prenosa, a iza njih i komande pokazivača pravca i brisača. Lepo, bogato, ali i ne preterano funkcionalno u korišćenju. Pored toga, u generalno dobro organizovanoj kabini, konstatujemo i da komanda automatskog menjača koja ima četiri prekidača ispod ekrana infotejmenta neće naići na opšte oduševljenje. Ne zbog samog korišćenja koje je u vožnji sasvim uredu, nego zbog stila. Nekako, uz sportsku marku Maserati bolje bi nam se uklapalo rešenje sa nekom formom ručice na centralnom grebenu. Prihvatamo, ovo je potpuno subjektivno mišljenje, i ne mora se svako saglasiti sa njim.
U pomenutu “Giorgio” platformu Fiat Grupa je svojevremeno, dok je bila pod komandom pokojnog Segia Marchionnea, uložila ogroman novac i imala velike ambicije da će, pre svega, Alfa Romeu, ali i drugim markama u Grupi, vratiti nekadašnji sjaj vozne dinamike i performansi. Napred i pozadi su multilink osovine, a među opcijama za Maserati Grecale je i vazdušno ogibljenje koje omogućava podešavanje tvrdoće i visine vozila od tla.
Grecale Modena i Grecale GT pokreće 2.0 četvorocilindarski turbo motor sa direktnim ubrizgavanjem goriva i drugom generacijom MultiAir ravoda ventila, a tu je i e-Booster, hibridna pomoć iz starter generator sistema koji radi na 48 V. U bilansu, Grecale GT ima 296 KS, a testirani Grecale Modena 325 KS. Za vrhunsku Grecale Trofeo verziju rezervisan je novi Nettuno, 3.0 V6 sa dva turbo kompresora i 523KS. Sve tri pogonske opcije imaju osmostepeni automatski menjač i pogon na svim točkovima.
Maserati Grecale Modena nije lagano vozilo sa svojih 1.895 kilograma, ali mu to ne smeta da uz 325 KS na raspolaganju bude spreman za dinamičnu vožnju. Samo, treba poželeti i odabrati adekvatan mod vožnje. U standarnom Comfort modu, Maserati Grecale Modena je ukroćena zver. Udoban i vrlo tih SUV, čak iznenađujuće mekanog ogibljenja i pomalo indirektnog upravljanja, taman za opuštenu vožnju i uživanje u sjajnom (i opcionom) Sonus Faber audio sistemu sa čak 21 zvučnikom i snagom od 1250W . Međutim, treba u funkciju staviti „dugmiće“ na upravljaču i jednu od čak pet postavki visine vozila na ekranu inače zaduženom za klimu i provetravanje, a tada Grecale postaje ono što zamišljamo kao Maserati – tvrd, direktan i upravljiv uz adekvatan zvuk motora. Iako relativno male radne zapremine, turbo motor već od 2.000 o/min ima 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta i osmostepeni automatik nema problema da nađe stepen prenosa u kojem će isporuka snage biti na najoptimalnijem nivou. Svakako, uz pedale za manuelnu promenu stepena prenosa sve je zanimljjivije, mada brzina spuštanja u niži stepen prenosa nije baš impresivna kao što bi bila u slučaju DCT menjača.
Maserati Grecale Modena je brz SUV. Do 100 km/h stiže za 5.3 sekunde uz maksimalnu brzinu od 240 km/h. U GT modu vožnje pokazuje da generalno ima odličan balans, i više nego dobru trakciju da svu raspoloživu snagu prenese na podlogu. Vozač na raspolaganju ima izbor poprilično niske pozicije sedenja, gotovo kao u sportskom automobilu, ali i visoke i ispravne tipične za SUV segment. U svakom slučaju, biće mu vrlo udobno. Iako je testirani Maserati Grecale Modena je dobro motorizovan i to se ne stidi da pokaže pri svakom pritisku na papučicu gasa, ne treba očekivati da će se ekonomično voziti iako ima i pomoć blagog hibrida. Prosečna potrošnja na autoputu pri 130 km/h je 7.9-8.1 litar, dok se u gradskoj vožnji, prema proseku putnog računara, penje na 12.8 litara.
Maserati Grecale Modena je atraktivan i potentan SUV. Po svemu pokazanom, ne treba sumnjati da će naći svoju populaciju kupaca, pogotovo ako uspe da se dokaže i kao pouzdan model. Naravno, samo će vreme dati svoj sud da li su u Modeni našli pravi recept za sreću kupaca. Na kraju, teško da iko ima iluzija da je Maserati Grecale Modena jeftino vozilo.
Testirani model u Srbiji košta 111.992 evra, dok je cena ovog modela bez dodatne opreme 90.701 evro. Iz naše perspektive, možemo samo da zavidimo kupcima u Americi koji treba da ga plate značajno nižih 74.300 dolara.
Zahvaljujemo se eko selu Ruža Vetrova u Maloj Remeti na Fruškoj gori, na gostoprimstvu za fotografisanje ovog testa.

Model Maserati Grecale Modena
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.859/ 1.979/ 1.659
Međuosovinski razmak (mm) 2.901
Masa vozila praznog (kg.) 1.895
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) /
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg /
Zapremina prtljažnog prostora (l) 535
Motor Benzinski / blagi hibrid
Gorivo benzin
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1.995
Snaga pri o/ min. (KS) 325 pri 5.750
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 450 / od 2.000 do 4.000 o/min
Menjač 8 Automatski
Ubrzanje 0-100 km/h 5.3
Maksimalna brzina km/h 240
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 8.8
Zapremina rezervoara 64
Cena testiranog modela 111.992 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Subaru proslavlja 4 milioniti automobil napravljen u SAD

Nakon što je nedavno predstavio novi Outback, Subaru obeležava 4 milionito vozilo proizvedeno u ...

Alfa Romeo sprema nešto snažno i skupo?

Alfa Romeo će početkom sledeće godine predstaviti koncept ekskluzivnog i vrlo skupog sportskog automobila ...

Niki Lauda se se oporavlja od transplantacije pluća

Austrijski šampion Formule 1 Niki Lauda se oporavlja od transplantacije pluća Trostruki šampon i ...

Alpine A110 Rally spreman da napadne konkurente na stazi

Nedavno oživljeni francuski proizvođač sportskih automobila Alpine vraća se svojim korenima modelom A110 Rally ...

Koenigsegg Freevalve, penzioniše bregasto vratilo?

Koenigsegg Freevalve tehnologija je na dobrom putu da penzioniše klasično bregasto vratilo i mehaniku ...

Red Bull i Honda službeno počeli pregovore

Tokom GP vikenda u Bakuu, Red Bull i Honda su počeli zvanične razgovore Kako ...