Formula 1 – novi format kvalifikacija biće uveden na Hungaroringu, mada je planiran za otkazanu trku u Imoli
Formula 1 – novi format kvalifikacija biće uveden na Hungaroringu, mada je planiran za otkazanu trku u Imoli. Iako predstojeći vikend Formule 1 nema srint format, kvalifikacije će će biti vožene po nešto drugačijem formatu. Voziće se uobičajeni Q1, Q2 i Q3, kako bi se odredio startni poredak za trku Formule 1 u nedelju, ali vozači i timovi neće imati slobodan izbopr pneumatika. U Q1 će biti obavezni tvrdi pneumatici, u Q2 srednje tvrdi, a u Q3 meki. Razlog za uvođenje ovog novog formata je mogućnost da po svakom trkačkom vikendu ima obavezu da isporuči manju količinu pneumatika nego inače, obzirom da su dva dodatna seta pneumatika po bolidu sada eliminisani.
Od ukupno 11 setova pneumatika po bolidu, timovima Formule 1 će biti na raspolaganju po četiri seta mekih i tvrdih pneumatika i tri seta tvrdih. To znači da će se najmanje po jedan novi set koristiti u kvalifikacijama.
Strateg u Formula 1 timu Mercedes-AMG Joseph McMillan kaže da će novo pravilo doneti ozbiljan izazov. “Kada je reč o kvalifikacijama uvek se trudimo da izvučemo ponajbolje od mekih pneumatika i to u jednom krugu. To, između ostalog, znači i optimalnu pripremu za brzi krug. Sada ćemo morati da isto uradimo sa tri različite tvrdoće pneumatika”.
Jedna stvar će ipak malo okalšati posao timovima. Pirelli je na Hungaroring doneo svoje tri najmekanije smeše C3, C4 i C5, dok su prošle godine korišćene tvrđe C2, C3, i C4. To znači da je ovogodišnja tvrda, slična sa srednje tvrdom prošle godine pa će timovi moći da koriste ponešto od starih podataka.
Prema McMillanu slobodni treninzi doneće nešto drugačije izlaske na stazu sa češćim promenama različitih pneumatika, kako bi timobi bolje razumeli ponašanje svih guma na raspolaganju. Uobičajeno je da se tvrde gume koriste smo da se vozači pripreme za mekše smeše guima i brze krugove.
„Predstojećeg vikenda će biti zanimljivo pratiti ko ima kakav plan po pitanju izlazaka na stazu i na kojim pneumaticima i kako će podeliti vreme i pneumatike na raspolaganju za pripremu za kvalifikacije i za samu trku. Pored toga, činjenica da se maeki pneumatici ne voze u Q1 i Q2, imaće posledice i na određivanje strategija za samu trku. Najmekša C5 komponenta verovatno neć biti guma za samu trku, nego še to biti srednje tvrdi i tvrdi pneumatici, i što ih se više sačuva za samu trku, tim će biti u boljoj poziciji”.
Show Comments