fbpx

Renault – Nissan Alijansa jača uz investicije

Renault – Nissan Alijansa jača uz investicije – japanska strana ulaže velik novac u kompaniju zaduženu za električne automobile Ampere

Renault – Nissan Alijansa jača uz investicije – japanska strana ulaže velik novac u kompaniju zaduženu za električne automobile. Prema najnovijim vestima koje stižu iz alijanse Renault i Nissan su nakon podužeg burnog perioda u međusobnim odnosima definisali kako i u kom pravcu će se razvijati. Nissan će investirati 600 miliona evra u komapniju Ampere, čime će postati strateški investitor i sebi obezbediti mesto u upravnom odboru nove kompanije koja će razvijati i proizvoditi isključivo električne automobile.
Renault i Nissan su takođe formalizovali sporazum po kojem će se udeo Renaulta u vlasništvu Nissana smanjiti na 15 tako što će preostalih 43% deonica budu prebačeno u franbcuski trust. Time će biti finalizovano partnerstvo i kompanije dovedene u ravnopravniji položaj nakon dugotrajnih i povremeno napetih pregovora, koji su ponajviše zapinjali oko korišćenja intelektualne svojine.
„Novi sporazumi nam donose dobru osnovu da reaktiviramo naše globalno poslovanje, a pogotovo na najvažnijim i najjačim tržištima, sa ponecijalo koji se meri u stotinama miliona evra”, rekao je CEO Renault Grupe Luca de Meo, i dodao: “Sporazumi nam donose stratešku agilnost koja nam je potrebnija nego ikada u poslovnom okruženju koje se stalno menja”.
Dok iz Nissana kažu da je ulaganje u kompaniju Ampere strateško i donosi aktivno mesto u upravnom odboru, postignuti dogovor je ujedno i potvrda strateške politike koju vodi de Meo. CEO Renault Grupe već duže vreme pokušava da reorganizuje strukturu kompanije kako bi se prilagodila elektrifikaciji i što pre počela da vraća ulaganja kroz profit, ali u popravi francusko – japansku alijansu, koja pored Nissana uključuje i mnogo manji Mitsubishi.
“Za nas je teško da sami poslujemo u Evropi, pa je ulaganje u kompaniju Ampere za nas prilika da se povežemo sa drugim kompanijama”, kaže CEO Nissana Makoto Uchida. Sa svoje strane, kompanija Mitsubishi će do kraja 2023. godine definisati svoju odluku o investiranju u Ampere.
Definisanje međusobnih odnosa između Renaulta i Nissana obema kompanijama otvara mogućnosti za rad na drugim projektima. Renault radi na “očuvanju” svog nalseđa, odnosno produžetku razvoja i proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem u saradnji sa Zhejiang Geely Holding kineskim gigantom, dok sa Qualcommom radi na poluprovodnicima. Nissan trenutno radi na tranziciji na električne automobile, ali smanjivanju troškova što je deo plana da na svakom prodatom vozilu više zaradi.
Renault i Nissan su okvire sporazuma izneli još u februaru ove godine, ali se finalizacija odlagala duže nego što je to bilo predviđeno u pokušajima da se “ispeglaju” kritični delovi upravo oko intelektualne svojine i investicija u Ampere. U poslovanju kao alijansa tokom više od 20 godina, kulturološke razlike između Francuske i Japana često su dovodile do nerazumevanja, pogoršavajući odnose i stvarajući sumnje i nepoverenje u Alijansi. Pregovori između Renaulta i Nissan prošle godine su skoro propali zbog borbe za vlast unutar Nissana, a pokrenuti su tek nakon odlaska jednog od čelnika japanskog giganta. De Meo je sa Uchidom blisko sarađivao i radio na identifikaciji zajedničkih projekata, kako bi ponovo uspostavio dobre odnose. Šefovi obe kompanije kažu da oporavak u odnosima dobro napreduje, ali je činjenica da je Renault Nissan alijansa, kao i drugi u autoindustriji, pod pritiskom što brzo rastućeg Tesle, što sve moćnijih kineskih proizvođača električnih automobila. Upravo ovakvo poslovno okruženje nateralo je prtnere u Alijansi sa se potrude oko međusobnih odnosa i poprave ih nakon što su kolabirali nakon serije dramatičnih događaja, uključujući i hapšenje Carlosa Ghosna, predsednika Alijanse 2018. godine, i njegovog filmskog bekstva iz Japana godinu dana kasnije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

McLaren Senna stiže u Ženevu

McLaren Senna preman je za oči publike na salonu u Ženevi, a proizvođač je ...

Opel Astra najprodavanija u segmentu

Nova Opel Astra je još jednom potvrdila da je nosilac prodaje i tradicionalni bestseler ...

Binottu nedostaje veća podrška u Ferrariju

Gerhard Berger, nekadašnji vozač Formule 1 i Ferrarija a sada šef DTM šampionata, misli ...

Rimac planira novi model

Kompanija Rimac Automobili, pri kraju je zatvaranja finansijske konstrukcije uz koju će tržištu ponuditi ...

Formula 1 – Norrisu pol pozicija u Barseloni

Formula 1 – Norrisu pol pozicija u Barseloni na stazi Circuit de Barcelona-Catalunya dugoj ...

Formula 1 – Toyota se vraća u najbrži cirkus?

Formula 1 – Toyota se vraća u najbrži cirkus, kažu spekulacije i već vide ...