Test Mazda CX60 eSkyactive Homura nas je podsetio šta veliki šestocilindarski dizel ume i može
Test Mazda CX60 eSkyactiveD Homura nas je podsetio šta veliki šestocilindarski dizel ume i može. Mazda je ne malo iznenadila kada je u vreme iščezavanja dizela zvanično objavila da radi na razvoju rednog šestocilindarskog dizela, koji će uzdužno smestiti u svoje modele uz osnovni zadnji pogon.
Mazda, relativno mali japanski proizvođač je Covid 19 pandemiju i krizu nakon pandemije jako osetio na svojoj koži, a uz model CX60 ima velike ambicije. A ambicije nisu bazirane na pukoj želji menadžera. Mazda CX60 nastala je kao potpuno novi model, na potpuno novoj platformi, i to kao model koji Mazdu treba da smesti u premijum SUV segment, ali i da privuče kupce koji su do sada sebe nalazili u nešto manjem modelu Toyota RAV4. Uzgred, ponudi i nešto što je postalo egzotila – redni šestocilindarski dizel ozbiljno velike 3.3 litre zapremine, kojem je dodat i hibrid.
A Mazda k’o Mazda, voli da ide svojim, neutabanim putem i zato je poštujemo. Za CX60 razvijena je platforma sa zadnjim pogonom! Zvuči neverovatno, ali je istinito, uz podatak da je pored toga razvila i dva nova redna šestocilindarska motora, 3.3 dizel i 3.0 benzinac, koji se, naravno, potpuno uklapaju u koncept zadnjeg pogona. Hibrid smo probali, a gde je tu model Mazda CX60 eSkyactiveD u Homura paketu opeme?
Mazda CX60 najveća je Mazda u Evropi, barem dok se ne pojavi CX80, sedmosed na istoj platformi. Mada, Mazda CX60 nije preterano velik automobil. Dužine je 4.740 metara, mada sa 2.870 metara ima relativno velik međuosovinski razmak, a pogotovo širinom sa ogledalima od 2.134 spada među najšire u svom segmentu koji je više nego brojan, bogat ali i respektabilan, kada se pomene ne samo Toyota RAV4 nego i Audi Q5, BMW X3 i ostali, za koje Mazda tvrdi da „cilja“.
Po pitanju dizajna karoserije, deluje da je Mada odigrala „zicer“. Bez mnogo virtuoznosti u stilu, karoserija Mazde CX60 je, recimo, klasičan SUV, ozbiljnog i sigurnog stava i markantno robusnog grila hladnjaka. LED svetlosne grupe su standardne, a uz vrhunsku Takumi opremu su AHL, automatski adaptivna. Sve skupa, da li je Mazda CX60 eSkyactiveD Homura najatraktivniji model u segmentu? Nije, ali obećava i da za 2-3 godine neće postati potpuno demodiran.
Ako već eksterijer nije preterano maštovit (što će verovatno neko pomisliti), enterijer i te kako jeste. Svakako stvar je ukusa, ali testirana Mazda CX60 eSkyactiveD Homura ima jedan od najlepših enterijera u klasi. I ne svodi se sve na vizuelno. Materijali deluju kvalitetno, nema sve prisutnijeg osećaja štednje, završna obrada je vrhunska. Ponuda prostora je odlična, kako napred tako i pozadi.
Instrument tabla je digitalna, vrlo kvalitetne i jasne grafike, međutim bez previše mogućnosti prilagođavanja, dok je HUD deo standardne opreme u Homura paketu koji je za stepenicu ispod najvišeh Takumi paketa. Infotejment ima velik ekran dijagonale 12“. Po praksi koju gaji Mazda, nije osetljiv na dodir, nego se upravlja velikim rotacionim kontrolerom, ali je po pitanju brzine, intuitivne i jednostavne upotrebe vrhunski, na nivou onoga što BMW nudi u svom X3. Što se nas tiče, potpuno podržavamo i klasične fizičke prekidače koje je Mazda zadržala za klimatizaciju i provetravanje u grejanje i ventilaciju sedišta, koji su u nizu smešteni ispod višenamenskog ekrana.
Testirana Mazda CX60 eSkyactiveD Homura je na svoj standardni paket opreme imala tri dodatka: panoramski krov, paket “Podrška vozaču” (Prilagodljiva segmentna LED prednja svetla (ALH) sa uređajem za pranje, LED dnevna svetla, karakteristična LED zadnja svetla Prilagodljivi radarski tempomat (MRCC) sa punim rasponom brzine, itd) i “Praktičnost i ozvučenje” paket, koji između ostalog podrazumeva i odličan Bose audio sistem sa 12 zvučnika.
Prednja elektropomična sedišta su odlična, opremljena grejačima i ventilacijom, a interesantno je i elektropomično podešavanje upravljača po visini i dubini. Mazda čak nudi i prepoznavanje lica korisnika i automatsko podešavanje sedišta i upravljača na memorisani položaj.
Zadnja klupa je udobna gotovo kao i prednja sedišta. Vrlo dobra je ponuda prostora za glave i kolena čak i kada su na prednjim sedištima nadprosečno visoke osobe. Obzirom da je testirani model plug-in hibrid, a i da je bio opremljen panoramskim korovom, dobra vest je da i dalje ima sasvim dovoljno prostora po visini kako napred, tako i pozadi.
Mazda CX60 eSkyactiveD Homura može se pohvaliti pristojno velikim i funkcionalnim prtljažnikom zapremine od 570 litara do visine prozora, koji može da poraste do 1.726 litara. Za kampere i one koji ne mogu bez električnih uređaja u prirodi ili po prirodi posla, Mazda CX60 eSkyactiveD Homura u prtljažniku nudi i utičnicu sa naizmeničnom strujom do opterećenja od 150 W. Dobrodošlo je i prekpalanje u tri dela 40:20:40.
Pomenuta nova platforma na kojoj počiva Mazda CX60 eSkyactiveD Homura na prednjoj osovini ima oslanjanje preko dvostrukih trouglastih ramena, dok je pozadi multilink. Motor je uzdužno smešten, menjač osmostepeni automatik, a pored 3.3 dizela sa 254 KS i 550 Nm, Mazda CX60 eSkyactiveD Homura ima u pomoć od strane elektromotora od 17KS, sa 153 Nm. Pogon je stalno na zadnjoj osovini a po potrebi aktivira pogon na prednjoj osovini.
U vožnji, Mazda CX60 eSkyactiveD Homura pre svega je vrlo udoban automobil koji odlično apsorbuje neravnine, ali se i vrlo malo naginje u krivinama. Od upravljanja smo, obzirom na zadnji pogon, očekivali malo više direktnosti, ali je dinamika upravljanja zapravo dobro ukomponovana sa udobnošću, a uz dobru preciznost. Ipak, svakako će biti i vozača kojima će zasmetati evidentno indirektan upravlja, kojim, pogotovo u gradskoj vožnji, treba dosta raditi. Ono što definitivno ocenjujemo su motor i menjač.
Veliki dizel se “igra” sa ne baš laganim modelom Mazda CX60 eSkyactiveD Homura. Masa praznog vozila je preko 1.900 kilograma, ali i dalje do 100 km/h sa lakoćom ubrzava za samo 7.4 sekunde iz sjajna međuubrzanja. Šta više, upravo zbog sposobnosti pogona da omogući dinamičnu vožnju, poželeli smo znatno direktnije upravljanje. Ovako, deluje da je Mazda CX60 eSkyactiveD Homura namenjena američkim konzumentima koji udobnost i komfor u vožnji stavljaju na prvo mesto.
Iako fabrički podatak o prosečnoj potrošnji od 5.3 l/100 kilometara deluje kao bajka, nije bajka. Bez imalo truda ili pažnje takva potrošnja je u u stvarnosti, a jedan rezervoar od 58 litara, doduše jako skupog dizela, donosi autonomiju od skoro 1.000 kilometara, kakvu sve ređe srećemo. Uz to, redni “šestak” sa 24 ventila ima i vrhunsku kulturu rada, potpuno odsustvo vibracija, a kada je oštrije pritisne papučica gasa i grleni duboki zvuk koji asocira na V8 motor.
Generalno, model Mazda CX60 eSkyactiveD Homura nam se po mnogo čemu dopao, ali ima elemenata za koje stavljamo znak pitanja. Zbog čega su samo spoljni paneli karoserije ofarbani u prelepu Soul Crystal crvenu boju koja se doplaćuje ozbiljnih 1.050 evra, ali stubovi koji se ukažu kada su vrata otvorena nisu, pa automobil deluje dvobojno. Kako to da da u dva testirana modela Mazda CX60 pokazivači goriva a sa njima i informacije putnog računara rade (blago rečeno) čudno, odnosno neprecizno, a govorimo o vozilima starim tek par meseci i simbolično malu pređenu kilometražu. To su stvari koje mogu pokvare inače vrlo dobar opšti utisak. Čak i za cenu testiranog odlično opremljenog modela Mazda CX60 eSkyactiveD Homura koja je 61.240 evra, odnosno bez pomenutih dodataka 54.490 evra mogli bi smo zaključiti da je adekvatna, i to pre svega zbog ubedljivog dizel motora.
Model |
Mazda CX60 eSkyactiveD Homura |
Dužina/ širina/ visina (mm) | 4.740/ 2.134/ 1.686 |
Međuosovinski razmak (mm) |
2.870 |
Masa vozila praznog (kg.) |
1.950 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
2.516 |
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg |
2.500 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
570/1.726 |
Pogon | |
SUS motor | |
Gorivo |
Dizel |
Broj cilindara/ ventila |
6/24 |
Radna zapremina (ccm) |
3.283 |
Snaga pri o/ min. (KS) | 254 pri 3.750 |
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) |
550Nm od 1.500 do 2.400 o/min |
Elektromotor | |
Snaga KS/kW |
17/12.4 |
Maksimalni obrtni moment el. motora |
153 pri 900 o/min |
Baterija kapacitet |
0.33 kWh |
Maksimalna snaga |
254 KS |
Menjač |
8 Automatski |
Ubrzanje 0-100 km/h |
5.8 |
Maksimalna brzina km/h |
219 |
Prosečna potrošnja na testu l/100 km |
7.4 |
Zapremina rezervoara |
58 |
Cena testiranog modela |
61.240 evra |
Show Comments