fbpx

Polovnjaci – kilometraža vraćena a cena prevelika

Kupci uvezenih automobila u Srbiji, a i drugim zemljama  suočavaju se s većim rizikom od kupovine vozila s vraćenom kilometražom

Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što znači da vrede manje od tražene cene. Međutim, šanse da se dobije vozilo s promenjenim brojačem kilometara su veće kada je automobil uvezen iz inostranstva. Trgovinu vozilima preko granice je teško pratiti, stoga prevaranti iskorišćavaju ovu situaciju i izbegavaju da budu uhvaćeni.
Nedavno istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u 14 evropskih zemalja otkrilo je da automobili uvezeni u Srbiju imaju veću verovatnoću da im je vraćena kilometraža u poređenju s vozilima kupljenim u zemlji.
Preterano poverenje može dovesti do prevare vezane za vraćenu kilometražu
10,1% svih automobila koji se voze na srpskim putevima, a koji su provereni na carVertical platformi, ima vraćenu kilometražu. Iako situacija u zemlji nije toliko loša kao u nekim istočnoevropskim zemljama poput Letonije, gde udeo vozila s vraćenom kilometražom prelazi 20%, rizik od prevare je i dalje visok.
Od svih uvezenih automobila u Srbiji, 10,3% ima vraćenu kilometražu, što je veće od procenata automobila s vraćenom kilometražom koji se prodaju lokalno (8,5%). Uvezeni automobili, posebno oni koji dolaze iz zemalja poput Nemačke, široko se smatraju pouzdanijim, stoga kupci mogu previše da veruju prodavcima polovnih vozila.
“Veoma je teško kontrolisati kvalitet polovnih automobila na međunarodnom nivou jer pojedine zemlje imaju različite zakone o prevari vezanoj za kilometražu. Pošto zemlje ne razmenjuju informacije o vozilima, kada se jednom vozilo izveze, njegova istorija počinje kao potpuno nova. Zanimljivo je da je nivo vraćanja kilometara u Srbiji vrlo sličan nivou prevare u međunarodnim transakcijama sa automobilima, što ukazuje na nedostatak transparentnosti na tržištu”, objašnjava Matas Buzelis, automobilski stručnjak u carVertical kompaniji.
Srpski kupci traže automobile u inostranstvu
Prema istraživanju, udeo automobila kupljenih lokalno i uvezenih iz inostranstva značajno se razlikuje. Samo 8,8% svih vozila u Srbiji proverenih na carVertical platformi provelo je celo vreme u zemlji, dok je 91,2% uvezeno iz inostranstva. Udeo uvezenih automobila u Srbiji je najveći među svim zemljama koje su obuhvaćene istraživanjem, premašujući druge istočnoevropske zemlje poput Hrvatske, Litvanije ili Poljske.
Vozilo sa vraćenom kilometražom dovodi do finansijske katastrofe
Dobijanje automobila s lažnom kilometražom može izazvati mnogo problema novom vlasniku, jer može biti teško planirati njegovo održavanje. Na primer, zupčasti kaiš treba zameniti svakih 100.000-150.000 km. Međutim, kada je kilometraža vozila promenjena, verovatno nećete uspeti da obavite ovaj zadatak na vreme i kaiš će se pokidati, što može rezultirati oštećenjem klipova prilikom kontakta s ventilima. Automobili sa velikom kilometražom mogu biti istrošeni, što dovodi do neočekivanih kvarova na sred puta. Da ne pominjemo rizike po bezbednost vozača.
Prema Buzelisu, vozila s promenjenom kilometražom su znatno skuplja od automobila s originalnom kilometražom, što znači da kupci previše plaćaju automobil. Automobilski stručnjak ističe da je carVertical sproveo istraživanje gde su otkrili da vozila s „vraćenom kilometražom” mogu biti i do 25% skuplja od automobila s originalnom kilometražom. Vozilo s velikom kilometražom će takođe mnogo brže izgubiti vrednost i može biti komplikovano naći kupca za njega.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Mitsubishi Outlander dobija Nissan motore?

Aktuelni Mitsubishi Outlander bliži se kraju svog modelnog života, a naslednik bi mogao dobiti ...

Premijera filma “F9” odložena za sledeću godinu

Deveti nastavak u serijalu filmova „Fast and Furious”, nazvan “F9”, odložen je zbog bojazni ...

Sajam automobila u Detroitu otkazan, menja ga “Motor Bella”

Sajam automobila u Detroitu 2021. je otkazan i zameniće ga novi događaj otvorenog tipa ...

Nemačka firma pravi kamper nadgradnje od “održivih” materijala

Kamperi su sve popularniji u evropskim državama, a nemačka firma BUMO nudi kamper nadgradnje ...

Ford Kuga u N1 verziji po specijalnoj ceni

Preduzećima, preduzetnicima i svim pravnim subjektima koji imaju pravo na povrat PDV-a, prodajno-servisna mreža ...

Pada odluka gde se pravi Lynk & CO 01

Uprava novog brenda Lynk & CO odlučuje gde će se proizvoditi model 01 U ...