fbpx

Test Opel Grandland Hybrid

Test Opel Grandland Plug-in Hybrid doneo je vuka u jagnjećoj koži – miroljubivo dizajnirani SUV sa ozbiljnom snagom

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Test Opel Grandland Plug-in Hybrid doneo je vuka u jagnjećoj koži – miroljubivo dizajnirani, kompaktni SUV ali sa ozbiljnom snagom. Opel Grandland kao model zapravao ima zanimljivu istoriju, koja je zaboravljena zahvaljujući vlasničkoj transformaciji nemačke marke između General Motorsa i PSA Grupe. Prvi nagoveštaji da Opel, tada pod GM-om priprema naslednika za MPV Zafira, ali i tada aktuelni SUV Antara pojavili su se još 2012. godine. Međutim, naslednik pomenuta dva modela nije se tako brzo pojavio. Opel Grandland X je predstavljen na (nekladašnjem) salonu automobila u Frankfurtu 2017. godine, kada je iz američkih, Opel prešao u francuske ruke. Tačnije, kada je počeo da prelazi, obzirom da je vlasnička transformacija potrajala duže nego što je to iko mogao da predvidi. Upravo zbog toga, Grandland je malo zakasnio da pokupi svoj trenutak slave u SUV maniji koja je zavladala svetom.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Pored toga, iako se i dan danas na Opel Grandlandu na sve strane nalaze oznake GM, činjenica je da je ovaj model već nastao delimičnim koriščenjem mehanike PSA Grupe. Danas, Opel Grandland je na EMP-2 platformi, na koju su postavljni Peugeot 3008 i 5008, i Citroen C5 Aircross, ali zanimljivo je da je Opel Grandland (više nema oznaku X u svom imenu) registrovan kao intelektualna svojima General Motora. Očigledno neke veze se teško raskidaju. Ono što je značajnije za našu priču je činjeica da je dobio i elektrifikovani pogon, pa čak i pogon na svim točkovima.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Međutim, sve ovo nije preterano bitno. Danas je aktuelan restilizovani Opel Grandland, model koji je tokom osvežavanja dobio Vizor masku na prednjem delu po kojoj je potpuno prepoznatljiv, a i porilično jedinstven, pored toga što se uklapa i imidž marke Opel koji je prisutan i na modelima Astra i Mokka.
Opel Grandland Plug-in Hybrid potpuno se uklapa u definiciju kompaktnog SUV-a. Ovo nije preterano velik automobil.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Dužina karoserije od 4.47 metra obećava još uvek lako snalaženje u gradu, ali i dovoljno prostora za duže putovanje. Međuosovinski razmak je 2.67, ali je činjenica da je sa 1.63 metra Opel Grandland Plug-in Hybrid poprilično visok. Međutim, uspešno uklopljene proporcije izrodile su karoseriju relativno klasičnog dizajna koja tokom godina neće ostariti za razliku od ultra moderno dizajniranih vozila koja prebrzo izgube na svojoj svežini. Šta više, možemo oceniti da Opel Grandland Plug-in Hybrid deluje nepretenciozno i pitomo, čime Opel evidentno traži porodično orijentisane kupce.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

U enterijeru, ponuda prostora je vrlo dobra. Ni u kabini nema spektakularno ekstravagantnih rešenja. Akcenat ne na funkcionalnosti i praktičnosti, a u tom domenu Opel Grandland Plug-in Hybrid je dobro zaokružen. Nema jeftine plastike, završna obrada je korektna, a svakako dobrom ukupnom utisku „kumuje“ i činjenica da je testirani Opel Grandland Plug-in Hybrid na Dmotion.rs test stigao maksimalno opremljen, uključujući i elektropomična, eko kožom presvučena sedišta.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Kada pominjemo sedišta, kod Opela je to „pucanj“ u sigurno. Već godinama unazad nemačka marka (u francuskom, tačnije multinacionalnom vlasništvu) u svoje modele ugrađuje sedišta koja su prošla rigoroznu anatomsku kontrolu kako bi zadovoljile medicinske kriterijume i dobila AGR sertifikat, što znači maksimalnu brigu o leđima vozača i putnika. Drugim rečima u modelu Opel Grandland Plug-in Hybrid sedišta su anatomski oblikovana, u skladu sa Opelovom tradicijom i nešto tvrđa, ali nikako neudobna. Dodatnu udobnost donosi i pomični segment kao potpora butinama.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Zadnja klupa donosi odličnu ponudu prostora za kolena i glave, ali nije previše profilisana, pa u vožnji kroz krivine može biti „klizanja“ preko klupe, mada spuštanje naslona za laktove rešava svaku potencijalnu neudobnost.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Prtljažnik pravilnog oblika je do visine prozora korektne mada ne i preterano velike zapremine od 390 litara. Preklapanjem naslona zadnje klupe prtljažni prostor modela raste Opel Grandland Plug-in Hybrid do vrlo upotrebljivih 1.528 litara.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Digitalizacija je u Opel Grandland Plug-in Hybrid donela instrument tablu sa ekranom dijagonale od velikih 12“, a interesantno je da je višenamenski ekran osetljiv na dodir manje dijagonale od instrument table, iako svakako sasvim dovoljnih 10“, u kombinaciji sa 5.0 IntelliLink infotejment i navigacionim sistemom, uz koju stiže i DAB radio i sistem sa šest zvučnika.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Generalno, na oba ekrana grafika je jednostavna i svedena na minimalizam, bez mnogo šarenila. Sve je jasno, lako uočljivo i što je najvažnije jednostavno za korišćenje, a integracija mobilnog telefona sa svim aplikacijma dobija dodatnu jednostavnost Mirror Screen funkcijom.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Na radost verovatno mnogih, Opel je zadržao fizičke komande ne samo klimatizacije i provetravanja kabine, nego i selekcije osnovnih menija infotejmenta. Doduše, koliko god ove komande bile korisne i često korišćene, mogle su dobiti i savremeniji i lepši dizajn, kao što je to slučaj u modelima Peugeot, od kojih Opel Grandland Plug-in Hybrid preuzima neizmenjenu ručicu menjača.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Pomenuli smo da Opel Grandland Plug-in Hybrid počiva na EMP-2 latformi Stellantis Grupe. To znači da je prednje oslanjanje pseudo MacPherson tipa, dok je pozadi polu kruta torziona osovina. A pomenuli smo i da je Opel Grandland Plug-in Hybridvuk u jagnjećoj koži. Testirani model ima 1.6 litarski benzinac sa direktnim ubrizgavanjem od 200 KS, sa masimalnim obrtnim momentom od 300 Nm pri 3.000 o/min. Pored toga ima i elektromotor od 110 KS i 320 Nm integrisan u kućište osmostepenog automatskog menjača. Ako ste pomislili da je tu kraj, e pa nije. I na zadnjoj osovini se nalazi još jedan elektromotor, i to ne „reda radi“, nego sa 113 KS i sopstvenih 166 Nm. Iako bi prosta matematika rekla da Opel Grandland Plug-in Hybrid ima 423 KS, ipak nema, ima „samo“ 300 KS i velikih 520 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Pogonski sitem se napaja iz prilično malog rezervoara benzina od samo 43 litre i litijum jonske baterije od 13.2 kWh, koja se može puniti na kućnos utičnici ili wallboxu od 11 kW. Tačnije, Opel Grandland Plug-in Hybrid može imati ugrađen punjač od 3.7 kW ili 7.4 kW, pa punjenje traje u kućnoj režiji sedam i po časova ili tri časa. Ceo ovaj pogonski paket sa tri motora formalno se zove Hybrid 4.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Kao što pojavom ne deluje agresivno, Opel Grandland Plug-in Hybrid se može vozili lako i lagano figurativno rečeno „sa dva prsta“, i to u gradskoj gužvi u kojoj se odlično snalazi. Umerene dimenzije, odličan položaj sedenja, dobra preglednost iz vozila i tih pogon ovaj SUV uspešno pretvaraju u pravi gradski automobil. Da, ukoliko je baterija puna, selektorom moda vožnje može se odlučiti za vožnju samo na struju, koja je u potpunoj tišini. Proizvođač tvrdi da se u EV modu može prećo skoro 60 kilometara, međutim, mi nismo uspeli više od 30 koliko god štedeli i vozili racionalno koristeći rekuperaciju u svakoj prilici, koja, ruku na srce, nije previše efikasna. Pored EV moda, Opel Grandland Plug-in Hybrid može se voziti kao klasičan hibrid, kada je potrošnja u gradskim uslovima zapanjujuće mala, ispod 3 l/100 km.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

Da, Opel Grandland Plug-in Hybrid ume da bude zapanjujuće brz. Do 100 km/h da stigne za 6.1 sekundu i zaleti se do 235 km/h (u EV modu je maksimalno 135 km/h). Šta više, iako je upravljanje vrlo precizno i prijatno servo pojačano, deluje nam da donji postroj nije dorastao tolikoj sbazi pogona. Relativno brzo pokazuje znakove podupravljanja, i nešto više naginjanja u krivini. Međutim, deluje nam da odabirom širih pneumatika ovaj blagi osećaj nesigurnosti može efikasno da se reši. Na otvorenom regionalnom putu ili autoputu, preterane koristi od hibridnog pogona nema, pa pri konstantnim brzinama od 130 km/h Opel Grandland Plug-in Hybrid u proseku troši oko 6.8 litara benzina. Realno, nakon sedmodnevnog testa zaključak o potrošnji dnosimo prema podacima putnog računara. Međutim, činjenica je da većina današnjih modela da PHEV pogonom vrlo neprecizno određuje prosečnu potrošnju, a pogotovo preostalu autonomiju, pa se može naći da sa više od polovine preostalog benzina, vozilo ima autonomiju od 150 kilometara, a u stvarnosti je dva puta veća. Navodno, ovo se dešava zbog činjenice da test vozila koja novinari koriste vozi mnogo vozača različitih stilova vožnje, pa algoritam kompjutera nije u stanju da prepozna uobičajen stil i karakter jednog vozača, na osnovu čega određuje preostalu kilometaražu.

Opel Grandland Plug-in Hybrid 4 // Foto / Copyright Dmotion.rs

U svakon slučaju, ono što je bitno za Opel Grandland Plug-in Hybrid je da baterija uvek, ili barem skoro uvek bude napunjena. Tada se na raspolaganju ima tih, funkcionalan i snažan automobil sa pogonom na svim točkovima, koji za čas pokaže svoje oštre zube kada treba ubrzati.
Zaključak testa modela Opel Grandland Plug-in Hybrid svakako je da i Opel ima dobro usaglašen i snažan plug-in hibridni pogon, koji u gradskoj vožnji donosi sve benefite za koje je namenjen a to su ili nulta ili veoma niska potrošnja goriva. Međutim svojom masom od preko 1.800 kilograma Opel Grandland Plug-in Hybrid podseća i da dodavanje dva motora i baterije ima svoj „ceh“, koji mora da plati kupac i to ne samo u dodatnim kilogramima. Testirani, maksimalno opremljeni Opel Grandland Plug-in Hybrid mora da se plati povelikih 65.190e, dok je početna cena za Hybrid 4 pogonom opremljeno vozilo i dalje prilično velike 52.890 evra. Jasno, na ove cena svakako solaze državne subvencije i olakšice prilokom registracije, a i zaista niska potrošnja goriva pre svega u gradskoj vožnji.

Model Opel Grandland Plug-in Hybrid
Dužina/ širina/ visina (mm) 4.477/ 1.906/ 1.609
Međuosovinski razmak (mm) 2,675
Masa vozila praznog (kg.) 1807
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) 2310
Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg 1250
Zapremina prtljažnog prostora (l) 390/1.528
Pogon Plug-in hibrid
Benzinski motor
Broj cilindara/ ventila 4/16
Radna zapremina (ccm) 1598
Snaga pri o/ min. (KS) 200 pri 6.000
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 300 / 3.000 o/min
Elektromotor prednji snaga kW/KS 81.2 / 110
Maksimalni obrtni moment 300 Nm
Elektromotor zadnji snaga KS 83 / 113
Maksimalni obrtni moment 320
Menjač 8 Automatik
Ubrzanje 0-100 km/h 06.01.23
Maksimalna brzina km/h 235
Prosečna potrošnja na testu l/100 km 6,1
Zapremina rezervoara 43
Cena testiranog modela 65.190 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Audi A6 Avant E-Tron Concept zvanično prikazan

Audi A6 Avant E-Tron Concept zvanično je prikazan i otkrio je dosta toga mada ...

Toyota Camry se vraća u Evropu nakon 14. godina

Toyota je prestala da nudi model Camry u Evropi još 2004. godine usled male ...

Gordon Murray vraća stare vrednosti automobilu

Gordon Murray je u martu ove godine najavio svoj T.50, a sada dodao detalje ...

Porodica Williams odlazi iz tima Formule 1 – odmah

Nakon prodaje Formula 1 tima Williams Racing, pretpostavljalo se da će doći do smene ...

Spreman vatreni Volkswagen T-Roc

Već je viđen na testovima, a sada je i službeno potvrđen za Ženevu – ...

Alfa Romeo Milano Made in Poland je jeftiniji

Alfa Romeo  Milano Made in Poland je jeftiniji, a CEO Stellantisa Carlos Tavares brani ...