Mazda MX-5 Miata je osvežena za 2024. uz malo više snage, novi zadnji diferencijal i novi infotejment
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-5.jpg)
Mazda MX-5 Miata je osvežena za 2024. uz više snage, novi zadnji diferencijal i novi infotejment. Globalno najprodavaniji roadster zvanično je predstavljena u osveženom izdanju, kao model za 2024. godinu. Praktično, ovo je drugo osvežavanje legendarnog dvoseda, obzirom da je prvo bilo 20219. godine, kada je uveden snažniji 2.0 motor.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-4.jpg)
Kupci u Japanu tokom januara 2024. godine, a potom i kupci širom sveta moći će da kupe Mazdu MX-5 Miata sa novim LED svetlima u koja su sada integrisana i svetla za dnevnu vožnju, a koja su do sada bila smeštena u prednji odbojnik. I zadnja svetla malo su izmenjena i u LED tehnologiji su, ukljkučujući i pokazivače pravca.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-3.jpg)
Leva strana prednjeg grila sada je malo drugačija i to ne iz estetskih nego bezbednosnih razloga, Naime, modifikovana je kako bi u sebe rpimila radarski senzor za adaptivni tempomat sa Smart Brake Support sistemom, koji automatski zaustavlja vozilo u vožnji unazad pri brzinama do 15 km/h kada prepozna prepreku. U spisak novina za drugi put osveženu Mazdu MX-5 Miatu spadaju i nova Aero Gray Metallic boja karoserije, kao i novi dizajn napalataka od 16” i 17”.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-2.jpg)
U entrerijeru je na mesto starog i realno zastarelog infotejmenta stigao novi, sa ekranom dijagonale od 8.9”, kakav se ugrađuje u model Mazda CX3. Novi ekran modernizuje instrument tablu, ali bi trebao unaprediti korisničko iskutvo brzinom obzirom da je stari sistem bio spor i baziran na zastarelom interfejsu. Na spisku izmena sui i novo unutrašnje ogledalo bez okvira, SOS dugme, lagano osveženo kućište instrumentata i USB-C port.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-6.jpg)
Nova Miata dobija i novi asimetrični diferencijal sa zatvaračem, a koji povećava stabilnost u krivinama. Novorezvijeni LSD biće rezervisan samo za verzije sa manuelnim šestostepenim menjačem. Inženjeri mazde su se bavili i elektronikom elektroservo pojačivača upravljača, kako bi poboljšali povratnu informaciju sa podloge na ruke vozača. Još jedna promena je i DSC-Track mod za sistem stabilnosti, koji zovoljava klizanje vozila a aktivira se tek kada prepozna da vozač više ne može da kontroliše vozilo. Na kraju, 1.5 litarski motor dobio je četiri konjske snage više, a veći 2.0 bi trebao imati bolji odziv na komandu papučice gasa.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/10/Mazda-1.jpg)
Predstavljanje osvežene Mazde MX-5 Miata dobra je vest je za sve one koji nisu oduševljeni elektrivikacijom, obzirom da osvežavanje znači i da će u aktuelnoj formi Mazda MX-5 Miata još nekoliko godina biti na tržištu, obzirom da iz Japana već stižu poruke da neće imati izbora nego da elektrifikuju MX-5 naredne generacije zbog sve strožijih regulativa o emisiji.
Show Comments