Subaru Forester za 2025. značajno je unapređen, strukturalno ojačan i upravo je predstavljen a stići će i do nas
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Subaru-1.jpg)
Subaru Forester za 2025. značajno je unapređen, strukturalno ojačan i upravo je predstavljen a stići će i do nas. Japanski kompaktni SUV Subaru Forester kod nas je relativno retka pojava na ulicama, ali je na nekim tržištima u svetu, uključujući i SAD, jedan od najprodavanijih modela u svom segmentu. Subaru Forester nikada nije bio ni najatraktivniji, a ni najjeftiniji među konkurencijom, ali je sebi obezbedio armiju vernih kupaca koji iznad svega stavljaju praktičnost, ali i legendarni i efikasni Subaruov simetrični AWD, koji je već decenijama zaštitni znak ove marke.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Subaru-2.jpg)
Subaru Forester za 2025. godinu formalno je “facelift”, odnosno osveženi model, mada je u osnovi reč o gotovo potpuno novom modelu, obzirom da je aktuelni na tržištu od 20218. i već je imao dva osvežavanja. U evoluciji koja je od strane proizvođača deklarisana kao model za 2025. godinu, Subaru Forester ima konstruktivne novine na samonosećoj karoseriji, povećan prtljažni prostor i novine u elektronskom delu vozila, uključujući i bezbednosne sisteme.
Po pitanju dizajna novi Subaru Forester dobija elemente i detalje koji vidljivi i prepoznatljivi na kompletnoj modelnoj ponudi marke, uključujući i detalje rezervisane za vrhunske WRX verzije. Sa funkcionalnog aspekta, sva vrata su povećana čime je unapređena funkcionalnost po pitanju ulaska ili izlaska u vozilo, kao i pristupu prtljažnom prostoru. Otvori na izlaznim ivicama lukova prednjih točkova nisu samo ukrasa radi nego su u funkciji, time što kontrolisanim sprovođenjem vazduha smanjuju stvaranje aerodinamičkog uzgona ispod vozila čime je unapređena stabilnost.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Subaru-3.jpg)
Najveće unapređenje modela Subaru Forester zapravo je najmanje vidljivo. Iako i dalje kao osnovu koristi “Subaru Global Platform”, karoserija Forestera je dobila potpuno novu konstrukciju, uključujući i kompletan unutrašnji ram. Pojednostavljeno, u procesu proizvodnje prvo nastaje kavez koji čine pod i stranice vozila, a tek potom dolaze ostali paneli. Po vlasnika ili vozača to znači 10% veću torzionu krutost, veću bezbednost i preciznije upravljanje.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Subaru-7.jpg)
Enterijer Subaru Forestera potpuno je redizajniran sa sa novim materijalima i vrlo malo tvrde plastike, na čije mesto su došli materijali prijatniji na dodir. Instrument tabla je kombinacija analogne i digitalne, osnovni paketi opreme dobili su višenamenski ekran osetljiv na dodir dijagonale od 7”, dok je za više pakete opreme rezervisan veliki, portretno postavljen ekran dijagonale od 11.6”.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Subaru-8.jpg)
Subaru Forester pripada kompaktnom SUV segmentu dužinom karoserije od 4.6 metara i međuosovinskim razmakom od 2.670 mm. Iz te perspektive, zapremina prtljažnika koju nudi je spektakularna. U osnovnoj konfiguraciji je 838 litara, a sa oborenim naslonima zadnje klupe čak 2.100 litara. Ove brojke ne damo da su najveće ikada u Foresteru, nego su domaći zadatak za konkurenciju u klasi.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Subaru-5.jpg)
Pogonski, Subaru Forester nije mnogo menjan, pa u ponudi ostaju malo dorađeni bokseri od 2.5 litara sa 180 KS i 2.0 litara sa 145 KS. Prenos je preko CVT menjača, a pogon preko najnovije generacije Subaru AWD pogona na svim točkovima, koji ima aktivnu raspodelu obrtnog momenta na zadnjoj osovini. Osim u baznim modelima, X-Mode za offroad vožnju je standardan u svom paketima opreme.
Po pitanju bezbednosti, unapređen je Subaru EyeSight paket, koji je pored stereo kamera dobio i novu kameru sa širokougaonim objektivom iznad vetrobrana, unapređeno prepoznavanje pešaka i biciklista, “Automatic Emergency Steering“ i još dosta toga novog ili unapređenog.
Novi Subaru Foreseter bi do kupaca u Srbiji trebao stići krajem sledeće godine.
Show Comments