Kineski HiPhi A izgleda spektakularno i najnoviji je električni sportista koji sa 1.278 KS stiže sa dalekog Istoka

Kineski HiPhi A izgleda spektakularno, ili barem kao vanzemaljac i najnoviji je električni sportista koji sa 1.278 KS stiže sa dalekog Istoka. Iz kine gotovo da svakog dana pristigne poneki novi model, a vozilo čudnog imena HiPhi A jedan je u pravoj poplavi.

Samo, kao i u dosta drugih slučajeva, Kinezi ga nisu sami razvijali nego su pozvali u pomoć nemačku kompaniju Apollo Automobil. Ako se zna da iza Apollo Automobila stoji Roland Gumpert, nedašnji šef za sport i specijalne projekte Audi Sporta, i osnivač komapnije Gumpert, čiji supersportista Gumpert Apollo nije predaleko otišao, ali je ostao upisan u istoriju automobilizma, a novi projekti su Intensa Emozione i G2J, stvari oko HiPhi A postaju zanimljivije. Tim pre što obećava ubrzanje do 100 km/h za malo preko dve sekunde.

HiPhi je kineski proizvođač električnih automobila koji u centru pažnje ima razvoj i proizvodnju luksuznih i vozila visokih performansi. Upravo otkriveni HiPhi A svoju osnovu ima u modelu Z (ne Nissan Z), nego sa liftback modelom koji je u martu prikazan sa 600 KS. HiPhi obećava da se neće baviti samo kompjuterskim animacijama i AI generisanim slikama automobila nego pravim četvorotočkašima. HiPhi A će uživo biti prikazan na salonu automobila u Kini, na Guangzhou Auto Show, a isporuke bi trebale da počnu tokom 2025. godine.

HiPhi Z ima dva motora, a HiPhi A ima čak tri elektromotora – jedan na prednjoj osovini i dva pozadi i svaki pokreće sopstveni točak, Pogonski sitem je razvijen u kompaniji HiPhi i dostiže maksimalnu ukupnu snagu od 1.287 KS. Kapacitet baterije nije obelodanjen, ali jeste podatak da pri maksimalnom opterećenju može da isporuči do 800 kW, a elektrositem ridi na 800 V. Navodno, prema podacima fabrike, maksimalnu izlaznu snagu može da održava čak 30 minuta, a HiPhi Z da dohvati maksimalnu brzinu od 300 km/h.

Vazdušno ogibljenje je za HiPhi Z standardno, dok HiPhi A dobija i upravljanje na zadnjim točkovima, adaprivne amortizere i kontrolisanu isporuku obrtnih momenata. Prema informaciji proizvođača HiPhi A ima i idealan raspored mase 50:50 među osovinama.

Marka HiPhi obećava da će uskoro objaviti još pojedinosti o modelu A, a ostaje otvoreno pitanje da li će se prodavati van granica Kine, mada je činjenica da HiPhi već ima svoje prodajne salone u Norveškoj i Nemačkoj.
Show Comments