Pagani Imola Roadster ima V12 i lagan je kao pero, tačnije, teži kao automobil B segmenta iako ima preko 800 KS
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Pagani-6.jpg)
Pagani Imola Roadster ima V12 i lagan je kao pero, tačnije, teži kao automobil B segmenta iako ima preko 800 KS. Zapravo, Pagani je predstavio pre četiri godine Imola Coupe, i potrajalo je do otvorene verzije istog supšersportiste baziranog na modelu Huayra, koji očigledno još nije završio svoju misiju. Ruku na srce, to i jeste praksa Paganija. I Zonda je nakon formalnog gašenja modela nastavila da se pojavljuje u raznim verietetima. Za Pagani Imola Roadster proizvođač tvrdi da je nabolji ikada napravljeni otvoreni supersportista sa znakom Pagani.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Pagani-3.jpg)
Postoji mnogo razloga zbog čega Pagani Imola Roadster ima karoseriju sa tako agresivnom aerodinamikom. Pre svega, svoju osnovu ima u modelu Huyara R, najradikalnijoj eveoluciji tog modela, namenjenoj za stazu. Velika je razlika u činjenivi da je Pagani Imola Roadster jegalan za drum. A najspekatkularniji podatak je masa ovove jurilice. Takozvana suva težina (bez goriva ulja i rashladne terčnosti) je samo 1.260 kilograma, kolika je masa gotovo svakog modela iz B segmenta, samo što Pagani Imola Roadster nema trocilindarski motorčić nego veliki 6.0 V12.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Pagani-5.jpg)
Kao i do sada, za dobavljača pogonske jedinice zadužen je Mercedes-AMG. Svoj biturbo V12 bavio je na 838 KS i 1.100 Nm, a sva ta snaga se do zadnjih točkova isporučuje preko sekvencijalnog sedmostepenog menjača, koji je Xtrac razvio upravo za Pagani. Maksimalna brzina Pagani Imola Roadster je elektronski ograničena na 350 km/h.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Pagani-4.jpg)
Pneumatici i kočioni sistem su agekvatni. Točkovi od 20 i 21“ Pagani Imola Roadstera „obuveni“ su u Pirelli P Zero Trofeo R pneumatike, a Brembo kočioni sistem ima karbon-keramičke kočione diskove. Još jedna zanimljivost Pirelli P Zero Trofeo R su i dvostruka trouglasta ramena sa elektronski kontrolisanim amortizerima.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2023/11/Pagani-2.jpg)
Pagani nije saopštio koliko košta Imola Roadster, ali jeste ograničio proizvodnju – napraviće ih samo osam komada, što je mnogo naspram Imola Coupea, kojih će na planeti biti samo pet komada.
Show Comments